Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit muuttaa maailman historiasta yhden tapahtuman, mikä se olisi?

Vierailija
01.06.2018 |

Itse muuttaisin vuoden 1918 valtiomuotosekoilun. Oltaisiin saatu kuningas Suomeen.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Jumala loi Aatamin.

Vierailija
22/58 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilonpilaaja, ja sanon, etten muuttaisi mitään, koska yhden asian muuttaminen muuttaisi koko historian kulun sen tapahtuman jälkeen. Asiat saattaisivat olla sen jälkeen paljon pahemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ihmiskunta olisi jäänyt täysin kehittymättä. Sillä olisi säästetty lukematon määrä kärsimystä. Ihminen eliölajina on maapallon pahin tuholainen ikinä, kaikin puolin.

Vierailija
24/58 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-rajat auki - politiikan

Vierailija
25/58 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei tää on hauska!

Itse muuttaisin varmaan estonian uppoamisen.

Miten sen muuttaisit? Niin ettei kukaan selviäisi hengissä?

Vierailija
26/58 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa voittaisi toisen maailmansodan ja kolmasvaltakunta hallitsisi ainakin 1000 vuotta.

Vierailija
27/58 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bolshevikkien vallankumous Venäjällä eli niin sanottu lokakuun vallankumous. Se touhu olisi saanut jäädä maaliskuun 1917 tapahtumiin, keisarivallan kaatumiseen ja mahdollisesti parlamentaarisen tasavallan muodostumiseen Venäjällä.

Tosin en tiedä, olisiko Suomi tai Baltian maat tai Puola etc siinä tapauksessa itsenäistyneet.

Vierailija
28/58 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

666-666 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei tää on hauska!

Itse muuttaisin varmaan estonian uppoamisen.

Miten sen muuttaisit? Niin ettei kukaan selviäisi hengissä?

Tietenkin niin, että laiva olisi päässyt turvallisesti Tallinnasta Tukholmaan.

Vierailija
29/58 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutos olisi se että Saksa olisi 1941 vallannut Moskovan ja polttanut sen maan tasalle.

Vierailija
30/58 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/58 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

khyllä

Vierailija
32/58 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisin itsekäs ja käyttäisin muutoksen omaksi hyödykseni. Niinpä peruisin muuton lapsuudessani niin, että perheeni olisikin jäänyt asumaan vanhalla paikkakunnalle. Tämä sen takia, että muuton jälkeen elämä meni helvetiksi suoraan sanoen ja en ole vieläkään toipunut. Toisaalta haluaisin tehdä kuitenkin hyvän teon ja pelastaa ihmisiä, joten hitler olisi voinut jäädä kokonaan syntymättä. Suomessa haluaisin jotenkin estää punaisten ja valkoisten mittelön, koska se on vaikuttanut niin paljon sukunikin elämään puolin ja toisin. Tässä pari vaihtoehtoa joista sitten pitäisi se paras valita.

Vierailija
33/58 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, koska se tekisi nykyhetken olemattomaksi. Joo, olen tylsä. Sorry.

Vierailija
34/58 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt välttämättä muuttaisi. Poistetuksi valittava tapahtuma olisi niin merkittävä koko maailmankaikkeuden kannalta, että tuskin olisin syntynyt. Ja koska olen ihmisluonnolle tyypillisesti itsekäs olento en tätä riskiä ottaisi.

Vierailija
35/58 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuun 11. päivän iskut.

Vierailija
36/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnon aiheuttaman kehityksen taantumisen ja pimeän keskiajan olisi voinut jättää väliin. Oltaisiin monta sataa vuotta tieteessä aikaamme edellä.

Sitten minulla voisi olla kesämökki Kuussa.

Vierailija
37/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletyn hedelmän olisi voinut jättää syömättä, niin oltaisiin paratiisissa vieläkin. No, realistisesti omasta elämästä muuttaisin yhden nuoruuden tapahtuman, joka vaikutti negatiivisesti seksuaalisuuteeni hyvin pitkän aikaa elämässäni. 

Vierailija
38/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmässä mittakaavassa ajateltuna peruisin isoisäni äkkikuoleman nuorena, koska se johti siihen, että 13 v. isäni joutui ottamaan isän roolin perheessä. Tämä taas sai hänet myöhemmin tarttumaan pulloon ja tämä johti omaan kauheaan lasiseen lapsuuteen. Minullakin voisi olla lapsia, jos kaikki olisi toisin.

Mutta suuremmassa mittakaavassa peruisin John F. Kennedyn salamurhan. Olisi kiva nähdä, miltä maailma näyttäisi, jos noin viisas mies olisi saanut elää. Vietnamistahan hän oli jo vetämässä joukkoja (tämän Johnson perui ensimmäisenä tekonaan presidenttinä) ja mitä muuta hän olisi vielä ehtiny tehdä. Olisiko USA:n ja Neuvostoliiton välit kehittyneet erilaisiksi ja olisiko sitä myötä nykyinen maailmanpoliittinen tilanne erilainen? Ehkä Putinillekaan ei olisi ollut tilausta.

Vierailija
39/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU:n synnyn, ainakin Suomen liittymisen

Vierailija
40/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuräjähdys saisi olla räjähtämättä.