Jos saisit muuttaa maailman historiasta yhden tapahtuman, mikä se olisi?
Itse muuttaisin vuoden 1918 valtiomuotosekoilun. Oltaisiin saatu kuningas Suomeen.
Kommentit (58)
Suur-Suomi -keskustelusta tuli mieleen, että Mauno Koivisto olisi saanut hyväksyä venäjän tarjouksen palauttaa Karjala takaisin Suomelle 90-l. alussa.
Vaikea sanoa. silti hitlerin tai stalinin syntymän, en osaa sanoa kumman.
Estäisin Titanicin uppoamisen. En minä niistä matkustajista niin, mutta ilman Titanicin uppoamista maailmassa olisi muutama melodramaattinen tarina vähemmän.
Poistaisin joukkomurhat 1940- luvulta.
Peruisin orjuuden lopettamisen Yhdysvalloissa.
Estäisin Suomen irtautumisen Ruotsista 1818. Kirjoitettaisiin kaikki ruotsia täällä nyt ja tänkin foorumin nimi olisi barn.se 🤪
Olen itsekäs ja muuttaisin jotain vasta oman syntymäni jälkeen.
Eniten elämääni vaikuttaneet asiat olivat vain muutama sana (liittyen ulkomuotooni), josta seurauksena itsetunto pilalla, tulevaisuus pilalla, vaikeuksia näyttäytyä ihmisten keskuudessa, koko nuoruus mennyt hukkaan. Muuttaisin historiaa jotenkin niin, etten olisi kuullut niitä sanoja ja eläisin vähän harhoissa mutta sentään itsevarmempana. Elämä olisi varmaan ihan toisenlaista tällä hetkellä.
Ihmissuvun synty olisi voinut jäädä kokonaan tapahtumatta.
estäisin holokaustin tai holodomorin
Peruisin äänioikeuden antamisen naisille. Sadassa vuodessa naiset ovat pilanneet kaiken.
Aleksandrian kirjastoa ei saa polttaa.
Kivikaudelta kehityksen etenemisen. Olisi mukavampaa jos oltaisiin vieläkin kuten kivikaudella. Ugh!
Olisi moni harmi jäänyt toteutumatta.
Vierailija kirjoitti:
Estäisin Suomen irtautumisen Ruotsista 1818. Kirjoitettaisiin kaikki ruotsia täällä nyt ja tänkin foorumin nimi olisi barn.se 🤪
Se oli 1809 ja ruotsalaiset jotenkin juhlivat tämän 200-vuotisjuhlaa 2009, kun täällä ei ketään voisi vähempää kiinnostaa.
Mitokondria-Eevalle ehkäisy.. ei vaiskaan. Elizabeth Báthory olisi voinut jäädä syntymättä, tai joku vastaava sarjamurhaaja. Diktaattoreita on turha koittaa, sillä Hitlerille ja Stalinille olisi taatusti löytynyt joku yhtä paha korvaaja.
Hei tää on hauska!
Itse muuttaisin varmaan estonian uppoamisen.