Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Upea esi-isämme, Tsingis Khan (dokumenttielokuva BBC)

Vierailija
01.06.2018 |

Katso kun ehdit, n.tunnin mittanen.
On kuin peiliin katsoisi. Kyllä meissä on edelleen mongolialaista sisua ja shamanismia, ei se geeneistä häviä.

Hyvää elokuvailtaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista ei saa mongoleja tekemälläkään. Tsingis Khan ei ole suomalaisten esi-isä. Venäläisten kautta on jonkun verran mongoliperimää voinut tulla Suomeen, he kun olivat mongolien vallan alla keski-ajalla.

2/14 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

♥♥♥♥♥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleatukkaisena ja sinisilmäisenä savolaisena jolla ei ole mongolipoimua silmässä, en näe noissa tyypeissä mitään tuttua. Hevoset ja aro on aivan vierasta.

Vierailija
4/14 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana dokkari, katsoin eilen. Kyllä on niin meidän juuret. 

"Rantahurrit" voi olla eri mieltä, mutta ne nyt ei olekaan etnisiä suomalaisia.

Meidän suvustakin paistaa mongoliveri kilometrin päähän, ei epäilystäkään. Kuten useimmista etnisistä suomalaisista.

Mut meen katsomaan ton kohta uusiks kuulokkeilla. Kiitos.

Vierailija
5/14 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5.

Vierailija
6/14 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaleatukkaisena ja sinisilmäisenä savolaisena jolla ei ole mongolipoimua silmässä, en näe noissa tyypeissä mitään tuttua. Hevoset ja aro on aivan vierasta.

Kuule tukan ja ihonväri ei liity mitenkään asiaan, vaan juuri poimusilmät ja luusto.

Mäkin olen kalpea ihoinen, harmaasilmäinen, mutta aivan mongolialaiset piirteet ja ruumiinmuoto, tukka on tumma.

Ne jotka ei ole kiinnostuneita ja tiedä asioista, voivat olla kommentoimatta. Meitä on paljon joita oikeasti kiinnostaa, eikä kielletä enää tosiasioita, kuten on satoja vuosia kielletty.

Suomessa on yritetty meidän etnisyys lakaista maton alle, kaikenlaisten eurooppalaisten sukujen toimesta, ei onnistu enää.

Vierailija
7/14 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule tukan ja ihonväri ei liity mitenkään asiaan, vaan juuri poimusilmät ja luusto.

Mäkin olen kalpea ihoinen, harmaasilmäinen, mutta aivan mongolialaiset piirteet ja ruumiinmuoto, tukka on tumma.

Ne jotka ei ole kiinnostuneita ja tiedä asioista, voivat olla kommentoimatta. Meitä on paljon joita oikeasti kiinnostaa, eikä kielletä enää tosiasioita, kuten on satoja vuosia kielletty.

Suomessa on yritetty meidän etnisyys lakaista maton alle, kaikenlaisten eurooppalaisten sukujen toimesta, ei onnistu enää.

Suomessa on muutama prosentti itä-aasialaista perimää, mutta ne on saatu luultavasti jo kivikaudella ennen kuin mongoleiksi kutsuttua kansaa oli olemassakaan. Minulla ei mongolipoimua ole, pienellä määrällä suomalaisia sellainen on, mutta mongoleilta sitä ei ole saatu.

Vierailija
8/14 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luokalla oli yksi tyttö, jolla oli tuo poimu silmissä. Itelläni on suuret ja pyöreät silmät, ei korkeita poskipäitä, ei mongoliverta varmaan ollenkaan.

Vierailija
9/14 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehny dnatestin, ajattelin et aasialaista olisi mut ei... Ihan muuta löytyi. Mutta siis paljonhan sitä tosiaan on täällä sitä verta. Saamelaiset aivan aasialaisten näköisiä.

Vierailija
11/14 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, perkele. 

Vierailija
12/14 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tehny dnatestin, ajattelin et aasialaista olisi mut ei... Ihan muuta löytyi. Mutta siis paljonhan sitä tosiaan on täällä sitä verta. Saamelaiset aivan aasialaisten näköisiä.

Ei sitä kaikissa ole, mutta meissä joilla itäsuomalaiset juuret, yleensä on +oikeissa saamelaisissa. Suomalaiset näyttää usein paljon etnisemmiltä ja aasialaisemmilta kuin tämä "alkuperöiskansa". Kyllä mä uskon ett' etniset suomalaiset heimot tuli tänne ihan samaan aikaan kuin saanelaiset, ellei ennemminkin. Juuri idästä.

Nykyään näkee pallosilmäisiä kiharatukkaisia "saamelaisia", joissa ei ole mitään aasiaan viittaavaakaan. Enemmän meissä etnisissä suomalaisissa on se näkyvissä.

Vierailija
14/14 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea, kiitos.