Body Shop selvästi pulassa.
Kauhean noloa kun joka viikko siellä on huippualennusmyynnit käynnissä tai kanta-asiakas päivät yms. Sähköpostia tulee jatkuvasti.
Käyttekö te koskaan enää Body Shopissa? Mitä ostatte siellä?
Ite en oo käynyt pariin vuoteen, koska oon enemmän tykästynyt Lushiin. Voisin kyllä joskus jonkun kivan suihkugeelin tai banskutuotteita ostaa Body Shopilta.
Kommentit (25)
Ostan sieltä ihan kaikkea. Niin hajuvesiä kuin suihkugeelejä ja vartalovoiteita.
Useimmiten alesta ja suuria määriä kerrallaan.
Sekä itselle että lahjaksi.
Toistaiseksi olen tykännyt :)
Mä käyn ostamassa BS:sta niitä saippuattomia suihkugeelejä, tykkään niistä. Mun nenään Lushin tuotteet tuoksuu liian voimakkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Shampoot kuten Lushilla, kaikki sls-pohjaisia. Saippuat molemmilla (Lushilla enimmäkseen) ilman sls:ää. Body Shopin saippuat tehty palmuöljyyn, Lushin ei. Herkkäihoisen hipin ääni menee jälkimmäiselle.
En nyt oikein ymmärtänyt mitä eroa koitit osoittaa body shopin ja lushin saippuoiden väliltä. Lushillakin siis on kuitenkin tuotteissaan käytössä palmunydinöljy. Alla linkki lushin omille nettisivuille joista asia selviää.
Sivuilla on mielestäni positiivista se, että tuoteselosteen raaka-aineet ja niiden käyttö avataan ja selitetään yrityksen kanta ja perustelut eri aineiden käytölle. Lush ei siis ole luonnonkosmetiikkaa, vaan käyttää kyllä myös synteettiseti valmistettuja kemiallisia ainesosia tuotteissaan jonkin verran, (kuten myös body shop). Avaavat asiaa kuitenkin hyvin ja läpinäkyvästi nettisivuillaan. Jos olisin herkkäihoinen ekotietoinen hippi, niin valitsisin kyllä tuotteeni vielä ekotietoisemmin luonnonkosmetiikan puolelta.
Toki esim. Lush on varmasti monta kertaa parempi vaihtoehto kuin pääasiassa kemianteollisuuteen perustuvat kosmetiikkayritykset.
https://www.lush.fi/page/33/huolettaako-sls
" ... Mitä SLS on?
Lushin käyttämä sodium lauryl sulphate on peräisin kookos- tai palmunydinöljystä, joissa kummassakin on runsaasti lauryylihappoa. Lauryylihappo jalostetaan SLS:ksi lisäämällä rikkihappoa (jota saadaan öljystä), jonka jälkeen se neutraloidaan natriumkarbonaatilla (joka on luonnon mineraali). Vaikka se siis on peräisin luonnon raaka-aineista, sitä valmistetaan kemiallisen prosessin avulla. ..."
No, meidän kaupungistamme Body Shop lopetti jo vuosia sitten, ja seuraavaksi lähin kesti vain muutaman vuoden. Ei niissä liikkeissä koskaan ollut ketään. Mielestäni Body Shopin aika on ohi, saa nähdä miten sen käy. 90-luvulla se oli vielä in.
On näköjään vuosi sitten myyty ja koska body shopilla menee paskasti, ehkä ap on oikeilla jäljillä.