Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylimielinen miniä

Vierailija
31.05.2018 |

Mikä neuvoksi (tulevan) miniän kanssa?

Häitä on tarkoitus juhlia tämän vuoden aikana, ja miniälle ei kelpaa mikään meidän sulhasen vanhempien ehdotus. Emme ole valitsemassa mitään suuria henkilökohtaisia elementtejä häihin - esimerkiksi morsiamen pukua tai kampausta - vaan pieniä yksittäisiä seikkoja, jotka olisivat meille valtavan tärkeitä.

Miniä on koko kihlauksen ajan ollut hyökkäävä, kun yritin sanoa, että nämä ovat minun ainoan poikani häät, miniä totesi ykskantaan, että he järjestävät häät ja päättävät siksi. Tuntui syyllistävän siitä, ettemme osallistu järjestelyyn, mutta miniä itse kieltäytyi aikanaan siitä, että maksaisimme osan!

Poikani ei tietenkään halua sanoa juuta eikä jaata, ja joutua tärkeiden ihmisten väliin.

Miten saisin avattua keskusteluyhteyden miniään, kun hänen asenteensa on niin hyökkäävä?

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko poikasi nimi Sheridan?

Herranlettas! Onko Sheridan solmimassa kulissiavioliiton? Eikö sillä ollut se "kämppäkaveri"?

Ai se joka harrasti needle work and broidery?😂

Juuri se :D

Vierailija
102/113 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, relaa vähän. En nyt osaa edes arvata, minkä ikäinen olet, mutta kuulostat lähes 90-vuotiaalta anopiltani. Tosin hänkin on jo alkanut ottaa kepeämmin kun on aikuistunut :D

Kun oma lapseni meni naimisiin oikein järjestäen häät, annoimme todella nuoren parin itse hoitaa homman, molempien vanhemmat maksoimme puokkiin kulut. Ei tarvinnut kuin pynttäytyä ajoissa paikalle. Oli mukavat ja vaivattomat pippalot.

Suurin rasitus oli, kun kaivoin esille sukulaisten osoitteet kutsukortteja varten :)

Olemme antaneet lastemme hoitaa pariutumisensa ja perheasiansa suuremmin neuvomatta, kun näyttää kaiken lisäksi siltä, että nuorempi polvi on saanut niin hyvän kasvatuksen, että selviytyvät asioidensa järjestämisestä. Kuin palkkiona osoittamastamme luottamuksesta, saamme usein nauttia lastenlasten kanssa olemisesta ja muusta yhteisestä mukavasta.

Rentoudu siis ap, ota vastaan ja hyväksy mitä on tarjolla. Mene häihin ja iloitse siitä, että ainokaisesi on löytänyt mieleisen kumppanin. Mitään hyvää ei koidu siitä, että arvostelet poikasi tulevaa puolisoa. Suhtaudu häneen kiinnostavana ihmisenä ja arvosta häntä, siten saat vasta-arvostusta. Hän on varmasti mukava ihminen, jos sinäkin olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan vähän vajaa, kun odotin koko päivän nähdäkseni ketjun uudet kommentit, eikä täällä olekaan mitään :(

Huomenta. Minä (ap) ainakin kävin töissä, ja nyt olen täällä taas viihdyttämässä sinua. 

Olen lukenut kaikki kommentit, vaikken aio vastata kaikkiin. Ihmetyttää se, että täällä vedetään keskustelua ääripäihin - otetaan esille tarinoita, joissa kauhuminiä lykkää 5000 e laskun käteen, tai sitten kerrotaan anopista, joka ei rakasta, hyväksy tai ole kiinnostunut lapsestaan.

Minä olen kaivannut vain ja ainoastaan juhlavaa vihkimistä, ja pöytää, josta kaikki pääsevät ihailemaan paria. En ole mitään muuta vaatinut. Morsian vihkiytyköön vaikka jätesäkissä jos se on hänen haaveensa. En ole kohtuuton. 

Valehtelija. Mutta missä osassa.

Valehtelitko alussa kun sanoit että miniä tyrmää KAIKKI ehdotuksesi ja niistä kaksi tärkeintä on tuo erillinen pöytä ja kirkollinen vihkiminen. Eli sanoit että sinulla on ollut muitakin toiveita.

Vai valehteletko nyt väittäessäsi että se erillinen pöytä vain kaihertaa?

Ja loppusaatteeksi...

Sinä

Et

Voi

VAATIA

Yhtään mitään!

Et edes sitä erillistä pöytää.

Vaikka kuinka olisit kumarrellut omien häittesi kanssa omalle anopillesi, miniäsi ei ole millään tavalla velvollinen tekemään sitä sinulle.

Eli ainoa joka tässä on ylimielinen olet sinä, ei miniä.

Vierailija
104/113 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt niin voi mennä, että anopin hyvä mieli on tärkeämpi kuin hääparin hyvä mieli hääpäivänä. 

Vierailija
105/113 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko poikasi nimi Sheridan?

Herranlettas! Onko Sheridan solmimassa kulissiavioliiton? Eikö sillä ollut se "kämppäkaveri"?

Ai niin, tätä en muistanut. Tulee niin vähän seurattua heidän elämäänsä, kun en oikein siedä äitinsä kaltaisia ihmisiä.

Ehkä ap on sitten vain hengenheimolainen, tai sitten se on todellakin kulissiliitto. Mutta hys, ei kerrota sitä ap:lle...

Vierailija
106/113 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, relaa vähän. En nyt osaa edes arvata, minkä ikäinen olet, mutta kuulostat lähes 90-vuotiaalta anopiltani. Tosin hänkin on jo alkanut ottaa kepeämmin kun on aikuistunut :D

Kun oma lapseni meni naimisiin oikein järjestäen häät, annoimme todella nuoren parin itse hoitaa homman, molempien vanhemmat maksoimme puokkiin kulut. Ei tarvinnut kuin pynttäytyä ajoissa paikalle. Oli mukavat ja vaivattomat pippalot.

Suurin rasitus oli, kun kaivoin esille sukulaisten osoitteet kutsukortteja varten :)

Olemme antaneet lastemme hoitaa pariutumisensa ja perheasiansa suuremmin neuvomatta, kun näyttää kaiken lisäksi siltä, että nuorempi polvi on saanut niin hyvän kasvatuksen, että selviytyvät asioidensa järjestämisestä. Kuin palkkiona osoittamastamme luottamuksesta, saamme usein nauttia lastenlasten kanssa olemisesta ja muusta yhteisestä mukavasta.

Rentoudu siis ap, ota vastaan ja hyväksy mitä on tarjolla. Mene häihin ja iloitse siitä, että ainokaisesi on löytänyt mieleisen kumppanin. Mitään hyvää ei koidu siitä, että arvostelet poikasi tulevaa puolisoa. Suhtaudu häneen kiinnostavana ihmisenä ja arvosta häntä, siten saat vasta-arvostusta. Hän on varmasti mukava ihminen, jos sinäkin olet.

Ole kiltti ja tule mulle anopiksi! Olisi ihanaa, jos anoppi jonain päivänä voisi suhtautua minuun tasavertaisena aikuisena ihmisenä.

Vierailija
107/113 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma anoppini sanoi joskus alkuaikoina, että hänen anoppinsa oli suoraan anoppikauhutarinoista, eikä hän missään nimessä halua siirtää samaa mallia eteenpäin. Käski sanoa jos hän alkaa sekaantua liikaa. Ei ole tarvinnut koskaan sanoa.

Vierailija
108/113 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole kiltti ja tule mulle anopiksi! Olisi ihanaa, jos anoppi jonain päivänä voisi suhtautua minuun tasavertaisena aikuisena ihmisenä.

Kiitos, muuten mielelläni, mutta kun poikani ovat jo naimisissa :) Pidän ihmisistä ja erityisesti nuorista ihmisistä, kun he ovat hauskaa ja huumorintajuista seuraa. Oma anoppini opetti esimerkillään ( ;D) kunnioittamaan muiden rajoja ja oikeutta itsenäiseen elämään ja päättämiseen. Elämä on helpompaa ja huolettomampaa, kun luottaa nuortenkin aikuisten kykyyn huolehtia itsestään (osasinhan itsekin samassa iässä ja elämänvaiheessa) - autamme kyllä tarvittaessa. On itsestään selvää, että kunnioitan ja arvostan lasteni valitsemia elämäntovereita - muunlainen suhtautuminen kertoisi lapselleni, etten arvosta häntäkään.

Iloista kesäistä päivää Sinulle ja kaikille elämänkumppaneille!

Vierailija
109/113 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma anoppini sanoi joskus alkuaikoina, että hänen anoppinsa oli suoraan anoppikauhutarinoista, eikä hän missään nimessä halua siirtää samaa mallia eteenpäin. Käski sanoa jos hän alkaa sekaantua liikaa. Ei ole tarvinnut koskaan sanoa.

Olet siis ihana anoppi jo toisessa polvessa ja esimerkilläsi kasvatat kolmatta mukavien anoppien sukupolvea! Itse olen vuosikertaa, joka on nähnyt anopin ja hänen anoppinsa jakavan saman keittiön. He olivat niukkasanaisia, mutta hyvin kohteliaita toisilleen kun olin paikalla.

Kun anopin anoppi huomasi, ettei miniämensä oikein "pidä" minusta, hän päätti olla kiltti pojanpoikansa valitulle, ja uskoi mm. etteivät hän ja mieheni äiti puhu keskenään. No, mene tiedä syitä, mutta oli se hieman karmivaa: pinta oli silkoista, mutta pinnan alla kuohui.

Mutta kuten sanottu, oma anoppini on jo niin korkeassa iässä, ettei arvovalta-asemia tarvitse enää kummankaan puolustaa, joten tulemme juttuun, vaikkemme erossa ollessa toisiamme palavasti kaipaakaan.

Mukavaa kesää meille huolettomille anopeille - nautitaan ja iloitaan lapsista ja heidän kivoista puolisoistaan, lapsenlapsista ja tärkeistä asioista heidän kanssaan, kuten kipuamisesta pihakoivuun (saa halutessaan olla kiipeämättäkin ) :)

Vierailija
110/113 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu mitään anopille.

Vierailija
111/113 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin välit poikki.

Vierailija
112/113 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaivat näitä vanhoja juttuja tänne?

Vierailija
113/113 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko häitä ja vieläkö ovat yhdessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme