Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylimielinen miniä

Vierailija
31.05.2018 |

Mikä neuvoksi (tulevan) miniän kanssa?

Häitä on tarkoitus juhlia tämän vuoden aikana, ja miniälle ei kelpaa mikään meidän sulhasen vanhempien ehdotus. Emme ole valitsemassa mitään suuria henkilökohtaisia elementtejä häihin - esimerkiksi morsiamen pukua tai kampausta - vaan pieniä yksittäisiä seikkoja, jotka olisivat meille valtavan tärkeitä.

Miniä on koko kihlauksen ajan ollut hyökkäävä, kun yritin sanoa, että nämä ovat minun ainoan poikani häät, miniä totesi ykskantaan, että he järjestävät häät ja päättävät siksi. Tuntui syyllistävän siitä, ettemme osallistu järjestelyyn, mutta miniä itse kieltäytyi aikanaan siitä, että maksaisimme osan!

Poikani ei tietenkään halua sanoa juuta eikä jaata, ja joutua tärkeiden ihmisten väliin.

Miten saisin avattua keskusteluyhteyden miniään, kun hänen asenteensa on niin hyökkäävä?

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia asioita sinulle on tärkeä saada poikasi häihin?

Vierailija
2/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta järjestää itse häät ja päättää asioista. Olisi tietysti asiallista kuulla myös vanhempien toivomuksia ja toteuttaakin jotain jos se sopii suunnitelmiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on tosiaan sinun poikasi ja miniän häät.

Vierailija
4/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos nyt mietitään ne kaksi tärkeintä, niin ensinnäkin toivoisin saavani vaikuttaa istumajärjestykseen. Ei tunnu samalla tavalla juhlavalta, jos pariskunta istuu pitkässä pöydässä muiden vieraiden keskellä - siinähän pääsee ainoastaan ne muutamat pöytätoverit ihastelemaan pariskuntaa. Eli haluaisin heille sen oman pienen pöydän vähän kauemmas, jotta kaikki vieraat ovat tasa-arvoisia.

Sitten toiseksi luonnollisesti kirkollinen vihkiminen. 

Vierailija
5/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ne ei ole sinun häät. Älä puutu.

Vierailija
6/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ap:lle

Päättikö sun anoppi teidän häistä? Kun sinulla oli omat häät, teitkö niistä anoppisi näköiset?

Vierailija
7/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tosissasi? Ne ovat miniäsi ja poikasi häät, he päättävät mitä häihinsä haluavat ja mitä eivät. Tuskinpa sinäkän omiin juhliisi haluaisit esim. miniälle tärkeitä elementtejä, jos ne ovat ristiriidassa omien mieltymyksiesi kanssa. Päsmäröinnillä loitonnat sekä miniän että poikasi, sekö on tavoitteesi sulhasen vanhempana?

Vierailija
8/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat heidän häänsä ja saavat järjestää ne kuten tahtovat.

Vierailija
9/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuntui syyllistävän siitä, ettemme osallistu järjestelyyn, mutta miniä itse kieltäytyi aikanaan siitä, että maksaisimme osan!"

Siis ovat kieltäytyneet avusta, eli haluavat tehdä itse päätökset. Pysykää suosiolla erossa järjestelyistä, ettei tule riitaa. Tuo syyllistäminen on luultavasti kuvitteluasi.

Vierailija
10/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos nyt mietitään ne kaksi tärkeintä, niin ensinnäkin toivoisin saavani vaikuttaa istumajärjestykseen. Ei tunnu samalla tavalla juhlavalta, jos pariskunta istuu pitkässä pöydässä muiden vieraiden keskellä - siinähän pääsee ainoastaan ne muutamat pöytätoverit ihastelemaan pariskuntaa. Eli haluaisin heille sen oman pienen pöydän vähän kauemmas, jotta kaikki vieraat ovat tasa-arvoisia.

Sitten toiseksi luonnollisesti kirkollinen vihkiminen. 

Yhteisessä pöydässä istuminen on kivan perinteistä. Samaan pöytään tietysti tärkeimmät vieraat, eli parin vanhemmat ja mahdolliset isovanhemmat. Vihkiminen on parin oma, heidän omien arvojensa mukainen päätös, ei mikään pieni yksittäinen seikka.

Vierailija
11/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päättikö sun anoppi teidän häistä? Kun sinulla oli omat häät, teitkö niistä anoppisi näköiset?

Tietenkin järjestettiin häät kunnioittaen appivanhempien (ja omien) toivomuksia. Siihen aikaan, kun minä menin naimisiin, osattiin vielä kunnioittaa omia ja kumppanin vanhempia. 

Vierailija
12/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä asiallista sinun pyytää kirkollista vihkimistä jos pari haluaa muunlaiset häät. Mieti nyt vähän.

Vierailija
13/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kirkollinen vihkiminen sinusta ihan pikkujuttu johon anoppi voi vaikuttaa?? 

Vierailija
14/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aika törkeä, jos kuvittelet, että sinulla olisinjotain sananvaltaa häiden istumajärjestykseen tai siihen, onko vihkiminen kirkossa vai maistraatissa. Sen olisin vielä ymmärtänyt, jos sinulla olisi jotain toiveita häiden vieraslistan suhteen.

N52

Vierailija
15/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sitten niin kuin minun appivanhempani: Appi paasasi koko häiden ajan miehen serkun häistä jotka oli niiiiiiiin onnistuneet ja anoppi rutisi ja kitisi omia asioitaan, mm konkurssiaan, kaikille häävieraille.

T. Ylimielinen miniä

Vierailija
16/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuntui syyllistävän siitä, ettemme osallistu järjestelyyn, mutta miniä itse kieltäytyi aikanaan siitä, että maksaisimme osan!"

Siis ovat kieltäytyneet avusta, eli haluavat tehdä itse päätökset. Pysykää suosiolla erossa järjestelyistä, ettei tule riitaa. Tuo syyllistäminen on luultavasti kuvitteluasi.

Niin, siis miniä kieltäytyi. Mistä sinä tiedät, mitä poikani ajattelee? Ei vain saa suutaan auki. Ikävältä tuntuu, että oma poika jää tällä tavalla välikäden asemaan. 

Vierailija
17/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on heidän häänsä, ei sinun. Omituista, että sinulla on joku näkemys, mitä heidän häissään tulisi olla. Olkoonkin kyse pienistä asioista vain, mielestäni sinun ei kuuluisi puuttua ollenkaan. Päättikö miehesi äiti sinun ja miehesi häiden järjestelyistä?

Vierailija
18/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet jo omat hääsi järjestänyt juuri niin kuin itse olet halunnut joten anna heillekin rauha tehdä niin.

Vierailija
19/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin järjestettiin häät kunnioittaen appivanhempien (ja omien) toivomuksia. Siihen aikaan, kun minä menin naimisiin, osattiin vielä kunnioittaa omia ja kumppanin vanhempia. 

Sinun hääsi olivat sinun hääsi. Sinun lapsesi häät eivät ole sinun hääsi. Jos haluat järjestää häät mielesi mukaan, järjestä itsellesi uudet hääjuhlat.

Vierailija
20/113 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin että haluat tuoda jotain perinteisiä koristeita paikalle tai muuta pientä missä voi joustaa, mutta nuo nyt ovat kyllä hääparin omia asioita. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi