Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi elämän koulua pilkataan?

Vierailija
31.05.2018 |

Minulle elämä on ainakin opettanut enemmän kuin mikään oppilaitos.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäm koululla kehuvat ne, jotka eivät hanskaa omia asioitaan, ihmissuhteitaan tms. Yleensä elämänhallinta hukassa. Elämämkoululaisilla älykkyys, tiedot, tunne-elämä jne. Ovat heikolla tasolla. En. johtuu, että elämä on täynnä vastoinkäymisiä. Eikä siitä koulusta opi eikä hyödy. Pään hakkaaminen seinään jatkuu, mutta naama veressäkin ollaan ylpeitä. ...

Vierailija
42/44 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksi pitää halveksia ja pilkata ihmisiä jotka ovat saaneet huonot kortit. Miksei voida myöntää, että tässä elämässä ihmisillä todellakin on aivan todella eri lähtökohtia elämälleen. Siis sellaisia joihin ei voi itse vaikuttaa.

Hirveästi puhutaan vain taloudellisista lähtökohdista, mutta koskaan ei puhuta esim. siitä miten paljon ihmisen tulevaisuuteen vaikuttaa lapsuuden emotionaalinen ilmapiiri ja pyyteetön hyväksyntä. Ei paljon puhuta siitäkään ettei ihminen voi valita geenejään, satunnaisia onnenpotkujaan/ päähän potkimisiaan tai ylipäätään sitä ettei KAIKKI ole AINA vain omasta itsestään kiinni.

Itse ajattelen siten, että totta kai jokainen yrittää parhaansa niillä resursseilla mitä hänellä on. Eikä kukaan ole KONE/ROBOTTI joka pystyy sivuuttamaan kaikki pahat asiat olan kohautuksella ja laskemaan toisesta korvasta ulos.

Ihmisillä on rajalliset voimavarat jokaisella, ja jokainen ihminen on hajoitettavissa miljooniksi palasiksi.

En pidä fiksuna sellaista ihmistä joka pilkkaa toisia, vain siksi että heillä menee heikommin.

Itselläni on useampikin ammatti ja yliopistossa on opiskeltu erinomaisin arvosanoin. Minulla on elämän koulusta paljon vuotavia ja märkiviä haavoja. Ja olen niistä ylpeä.

Katson todellakin nenän varttani pitkin kaikkia Susannoita joiden mielestä "kaikilla meillä on rajoitteemme".

Vierailija
44/44 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäm koululla kehuvat ne, jotka eivät hanskaa omia asioitaan, ihmissuhteitaan tms. Yleensä elämänhallinta hukassa. Elämämkoululaisilla älykkyys, tiedot, tunne-elämä jne. Ovat heikolla tasolla. En. johtuu, että elämä on täynnä vastoinkäymisiä. Eikä siitä koulusta opi eikä hyödy. Pään hakkaaminen seinään jatkuu, mutta naama veressäkin ollaan ylpeitä. ...

Onko sinun joku tuttusi tuollainen mitä kuvailet, vai onko tuo vain joku stereotypia mielessäsi?