Vierailija

En ole koskaan vienyt mitään lahjoja opettajille tai päiväkodin hoitajille kesäloman alkaessa. En oikein ymmärrä miksi siitä että ihminen hoitaa työnsä, josta kuitenkin maksetaan palkka, pitäisi vielä erikseen saada jotain lahjoja loman alkaessa. Ei minunkaan työpaikalle kukaan tuo kukkia kun jään kesälomalle. Ymmärrän kyllä jos on sen ikäisiä lapsia jotka itse osaavat/haluavat esimerkiksi askarrella kortin, mutta en sitä että vanhemmat hikipäässä vääntävät näitä lahjoja.

Sivut

Kommentit (225)

Vierailija

Olisin halunnut muistaa lapsen omahoitajaa jotenkin kun lapsi kesän jälkeen vaihtaa ryhmää, mutta ei kukaan maininnut kuin jälkikäteen kysyttäessä että hän on jo jäänyt kesäksi pois.

Minusta on outoa ettei lapsille tutuista, tärkeistä päivittäisistä aikuisista infota lapsille/vanhemmille jos lopettavat tai on tiedossa pitkä poissaolo.

Vierailija

Me hommaamme viemistä aina. Arvostan suuresti opettajien, ohjaajien ja hoitajien työtä ja haluan osoittaa sen heille muistamisten kautta. Lasten kanssa työskentelevät tekevät paljon ylimääräistä vapaaehtoista työtä ja toisaalta panostavat työhön rahallisesti tuomalla lasten käyttöön omalla rahalla ostettua materiaalia. Aikuiset kouluissa ja päiväkodissa ovat päivän aikana lapseni kanssa enemmän kuin minä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Me viemme toisen lapsen opettajalle 500 euron lahjakortin S-marketiin ja toinen saa kahden hengen matkan Rodokselle.

Vähintäänkin kohtuullista.

Vierailija

Eiköhän enemmistö ole niitä ketkä ei lahjo. Päiväkodin henkilökunnan lomista en lapsen ryhmässä edes tiedä. Ja en siis muista itsekään lahjoilla.

Kerran eläkkeelle jäävä lto sai pojalta pienen lahjan.

Vierailija

Olen opettaja ja minusta parasta on saada jokin pieni muisto lapselta itseltään. Onhan sitä vuosi kuitenkin vietetty yhdessä. En kaipaa kalliita lahjoja. Oman lapsemme päiväkotiin viemme hoitajille lapsen itse tekemät saviruukut. Käyvät kesäkukkille ruukkuina. En ole kuullut, että kukaan olisi loukkaantunut, vaikkei olisikaan saanut lahjoja, joten sekin on ok.

Vierailija

En ole aikaisemmin vienyt. Näin kerran opettajapariskunnan "kynttiläkaapin", jossa oli vielä sellofaanissa kymmeniä kynttilöitä ja muistoesineitä. Nauroivat, ettei heidän tartte koskaan ostaa kynttilöitä, sen kun ottavat sieltä kynttiläkaapista vähiten kamalat. Ja jos tarvii lasten harrastusten arpajaisiin jotain, niin sieltä löytyy aina jotain.

Nyt kuopus pääsee 6. luokalta ja päätin viedä hänelle kukan - hortensian jossain neutraalissa ruukussa. Olen ollut luokan yhteyshenkilö ja olemme pitäneet paljon yhteyttä tässä vuosien varrella. Lisäksi hän on paljon auttanut lastani mm. matematiikan tukiopetuksessa (oli toki muitakin oppilaita). En osaa hänelle ostaa mitään "pysyvää", mutta hän on britti ja tuossa on vähän huumoria brittien puutarhanhoidosta. Tästäkin olemme siis jutelleet ja tiedän hänen ymmärtävän vitsin. 

Joskus lapset ovat vieneet kortin ja kukan.

Vierailija

Minä vien, koska muistaminen lämmittää AINA sydäntä. Sanovat mitä sanovat. Haluan, että heillä on positiivinen kuva lapsestani. Sitä paitsi he ansaitsevat myös kiitoksen, hehän ovat lapseni kanssa joka päivä ja jatkuvasti.

Vierailija

Vinkuvinku kun en minä vie kun en itsekään saa mitään niin ethän sinäkään vie, en kyllä tajua miksi kukaan vie...

No älä sinä anna lahjaa. Minä annan. Tarvitsetko tukijoita päätöksellesi? Minä en.
Minun lapsi on viimeiset 3 vuotta viettänyt päiväkodissa aikaa joka arkipäivä klo. 8.00-15.30, hänestä on huolehdittu hyvin, ruokittu ja annettu nukkua, saanut haleja ja päässyt retkille lähes joka viikko jonnekkin.

Nyt häneltä loppui eskari ja pian loppuu koko päiväkoti lopun iäksi. Kyllä ehdottomasti halusin viedä työntekijöille kiitokseksi pienen lahjan. Näistä ihmisistä on tullut tärkeitä lapselleni ja minullekin ja myös he ovat kiintyneet lapseeni. Kyllä kevätjuhlassa kyyneleet virtasivat 😅.

Minä vein lahjat, koska se tuntui minusta hyvältä ja luontevalta. Ei kukaan lahjoja käsi ojossa odottanut, mutta halusin antaa. Tiedän, että saavat palkkaa, mutta tämä oli henkilökohtainen ele, kiitoksen ele minulta äitinä ihmisille, jotka ovat auttaneet kasvattamaan tytöstäni aivan mahtavan pienen ihmisen.
Näistä syistä minä annoin lahjan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja ja minusta parasta on saada jokin pieni muisto lapselta itseltään. Onhan sitä vuosi kuitenkin vietetty yhdessä. En kaipaa kalliita lahjoja. Oman lapsemme päiväkotiin viemme hoitajille lapsen itse tekemät saviruukut. Käyvät kesäkukkille ruukkuina. En ole kuullut, että kukaan olisi loukkaantunut, vaikkei olisikaan saanut lahjoja, joten sekin on ok.

Ilme varmaan näkemisen arvoinen, kun saa jonkun lapsen tekemän ruukun.

Vierailija

Kannattaisi ajatella lapsen tulevaisuutta eikä omaa itseä... Joka tapauksessa työelämässä pitää lahjoa ja nuoleskella menestyäkseen. Realiteetit pitää opettaa lapsille jo varhain.

Vierailija

Mä haluaisin lahjaksi sen, että mua ei täditeltäisi, vaikka olenkin päiväkodissa töissä. 

Ihan oikeasti mitään paketteja ei tarvi. Ei kukkia, ei kynttilöitä, ei viiniä, ei kortteja. Solidaarisuutta meidän olojen suhteen (hoitajien ja opettajien), kiitosta kun nähdään. 

Vierailija

En ole koskaan laittanut mitään lasten mukana. Eivätkä ole olleet moksiskaan. Opettajat saavat palkkaa työstään. Minua ei kukaan muita lahjoilla kesäloman tai joululoman alkaessa. Ei edes pomot saati vakiasiakkaat, joiden kanssa ollaan kuitenkin koko vuosi yhdessä vietetty.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin lahjaksi sen, että mua ei täditeltäisi, vaikka olenkin päiväkodissa töissä. 

Ihan oikeasti mitään paketteja ei tarvi. Ei kukkia, ei kynttilöitä, ei viiniä, ei kortteja. Solidaarisuutta meidän olojen suhteen (hoitajien ja opettajien), kiitosta kun nähdään. 

Huoh! Kyllä mua ainakin saa täditellä tai tytötellä ihan vapaasti. En jaksa moisesta olla pahalla mielellä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat