Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaaninen valkolakki, vuoden vitsi > lippa PVC-muovia

Vierailija
31.05.2018 |

Eikö vegaanit tiedä, että muovi on ekosysteemille eli eri eläinlajeille suuri uhka ja tuho tällä hetkellä. Miljoonat eläimet kuolevat muoviin luonnossa.

Minulla ei ole mitään vegaaneja vastaan, en minäkään lihaa syö (kaikkea muuta kyllä) ja olen aina eläinten puolella, mutta vegaaneilla tuntuu toisinaan olevan pallo vähän hukassa, kuten tässäkin nyt taas mennään ojasta allikkoon.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattu vegaaneille? Syödäänkö se lakkiaisten päätteeksi?

Vierailija
22/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän se vegaanien vika ole, jos valmistajat tekevät noin hölmön ratkaisun. Kai sitä maailmassa muutakin materiaalia on kun vain muovi ja eläimen nahka?

Ei tietenkään, ja luulisi että olisi- mutta vegaani voisi jättää pvc-lakinkin ostamatta, jos olisi oikeasti valveutunut ja eläinten asialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta muovi ei ole eläinperäistä - ja sehän on se vegaaniuden juttu. TOKI muovi myös on erittäin pahasta luonnolle, mutta kaikkea vastaan ei voi taistella koko ja yhtä aikaa.

Onhan siinä dinosaurusta ja muita eläimiä muovissakin.

Vierailija
24/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pvc on kyllä paha muovilaatu ja ihmettelen sen valintaa tuohon asiaan.Mutta eihän tämä ainoa asia ole missä typerät piipertäjät aiheuttavat luonnolle pahempaa vahinkoa tyhmyydellään.Nämä "tiedostavat"ihmiset ovat usein erittän tyhmiä tai lapsellisia eivätkä ymmärrä tekojensa seurauksia.

Vierailija
25/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän se vegaanien vika ole, jos valmistajat tekevät noin hölmön ratkaisun. Kai sitä maailmassa muutakin materiaalia on kun vain muovi ja eläimen nahka?

Luultavasti lakkitehtailija on saanut palautetta, että vegaanista vaihtoehtoa ei ole saatavana, ja päätynyt tähän ratkaisuun.

Vierailija
26/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä punavihreille. Hyvää tahtoa ja idealismia löytyy vaikka kuinka, mutta tietoa, älyä ja päättelykykyä vähänlaisesti.

Turha tähän on politiikkaa sekottaa. Vegaanit äänestä vihreitä ja kokoomusta.

Jätetään tämä lässytys pois tästä ketjusta. 

ap

Vierailija
27/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

antivihreä kirjoitti:

Pvc on kyllä paha muovilaatu ja ihmettelen sen valintaa tuohon asiaan.Mutta eihän tämä ainoa asia ole missä typerät piipertäjät aiheuttavat luonnolle pahempaa vahinkoa tyhmyydellään.Nämä "tiedostavat"ihmiset ovat usein erittän tyhmiä tai lapsellisia eivätkä ymmärrä tekojensa seurauksia.

Mitä sitä kokonaiskuvaa ajattelemaan, koska eläimet! 

Vierailija
28/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin vegaani perheessä on ärsyttävä. Ei pienellä eläkkeellä elävältä mummolta voi vaatia tarjoilemaan erikoiruokavalioita ja erityiskohtelua. Lisäksi on muut dieettihöppänät pilaamassa päivällisiä, ei kai tarvitse kaikkia erikseen mainitakaan. Kun pöydässä pitää lukea tuoteselostuksia ( roskiksesta kaivettuja ) ei siinä pöytäkavereille enää ruoka maita. Liikaa rahaa kun ei ruoka kelpaa. Itsekkyys on huipussaan.

Vierailija
29/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vegaanit tiedä, että muovi on ekosysteemille eli eri eläinlajeille suuri uhka ja tuho tällä hetkellä. Miljoonat eläimet kuolevat muoviin luonnossa.

Minulla ei ole mitään vegaaneja vastaan, en minäkään lihaa syö (kaikkea muuta kyllä) ja olen aina eläinten puolella, mutta vegaaneilla tuntuu toisinaan olevan pallo vähän hukassa, kuten tässäkin nyt taas mennään ojasta allikkoon.

Anteeksi nyt vaan, mutta tarkoittaako tämä pahastuminen sitä, että sinä käytät aina nahkaa muovin korvikkeena? Eli sinulla ei ole esim. vaatteita, joissa olisi öljyperäisiä materiaaleja? Tai kuljet kengissä, joissa on vain nahkaa?

Et sanonut noin, mutta annat nyt ymmärtää, että nahan korvaaminen muovilla vaatteessa on huono asia ja näin ollen itse ilmeisesti noudatat tinkimättä kyseistä sääntöä.

Vierailija
30/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merten roska on peräisin maista, joissa suomalaisia ylioppilaslakkeja harvemmin käytetään.

Merten roska on peräisin kaikkialta, etenkin länsimaista, joka hukkuu muoviin. 

Yli 90% merten roskasta on peräisin kymmenestä joesta, joista yksikään ei ole länsimaassa:

Niin, länsimainen ihminen osaa aina pestä kätensä luonnontuhoista näillä selityksillä ja potaskalla, totuus on että länsimaat tuottavat muovijätettä enemmän kuin yksikään kehitysmaa.

Ei meillä ole mitään varaa jeesustella. yksi ihminen kuluttaa täällä enemmän viikossa kuin kehitysmaissa koko kylä vuodessa.

Siinä vähän perspektiiviä sullekin.

ap

Vierailija
31/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vegaaneja saa arvostella ja se on ihan suvaittavaa, mutta jos vegaani sanoo jotain vastaavaa hän on kunnon ärsyttävä nipottaja

????

Kai kaikkia ideologioita saa arvostella, varsinkin jos paljastuu tekopyhää käyttäytymistä.

Kaikkia ideologioita saa arvostella, mutta kritiikillä pitää olla perusteensa. Tuollaiset järjettömyydet kuten ap heitti, eivät ole kritiikkiä, vaan mussuttamista. Ap siis väitti, että maailma tuhoutuu yhden pienen nahan palan korvaamisella muovilla. Nahka tuotetaan eläimestä, sen kasvattaminen, nahan jalostaminen yms. kuluttavat luonnon varoja. Ja kyse on nippelistä, ei mistään sen isommasta. Jos halutaan kritisoida ideologiaa, niin pitää puhua periaatteista.

Vierailija
32/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi tehdä puustakaan koska avohakkuut.

Vierailija
33/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan, mutta tarkoittaako tämä pahastuminen sitä, että sinä käytät aina nahkaa muovin korvikkeena? Eli sinulla ei ole esim. vaatteita, joissa olisi öljyperäisiä materiaaleja? Tai kuljet kengissä, joissa on vain nahkaa?

Et sanonut noin, mutta annat nyt ymmärtää, että nahan korvaaminen muovilla vaatteessa on huono asia ja näin ollen itse ilmeisesti noudatat tinkimättä kyseistä sääntöä.

En ole vegaani, eikä ketju koske minua.

En pahastunut mistään. Ihmettelen vain tätä vegaanien logiikkaa tässä, enkä ymmärrä sitä.

ap

Vierailija
34/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito vegaanilakki punotaan heinästä.

Vierailija
35/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vegaaneja saa arvostella ja se on ihan suvaittavaa, mutta jos vegaani sanoo jotain vastaavaa hän on kunnon ärsyttävä nipottaja

????

Kai kaikkia ideologioita saa arvostella, varsinkin jos paljastuu tekopyhää käyttäytymistä.

Kaikkia ideologioita saa arvostella, mutta kritiikillä pitää olla perusteensa. Tuollaiset järjettömyydet kuten ap heitti, eivät ole kritiikkiä, vaan mussuttamista. Ap siis väitti, että maailma tuhoutuu yhden pienen nahan palan korvaamisella muovilla. Nahka tuotetaan eläimestä, sen kasvattaminen, nahan jalostaminen yms. kuluttavat luonnon varoja. Ja kyse on nippelistä, ei mistään sen isommasta. Jos halutaan kritisoida ideologiaa, niin pitää puhua periaatteista.

Enköhän minä aloituksessa selittänyt miksi tämä asia on epälooginen, jos noudattaa tarkasti vegaani-ideologiaa. Vegaaniset periaatteet nimenomaan menevät nyt tässä läskiksi, kun valitaan PVC-lippa.

ap

Vierailija
36/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te roinavuoren keskellä elävät lihansyöjälylleröt olette itse valmiita tekemään luonnon hyväksi? Onko vegaanilakin lipasta räkättäminen suurinta mitä annatte maailman tulevaisuudelle?

Vierailija
37/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni tietää, että useimmissa valkolakeissa on muovia? Ainakin silloin kun mä valmistuin, oli kahta lakkia: sitä, kallista, jota kukaan ei hankkinu ja sitä, jonka sai joka paikasta, ja jossa lippa oli jotain ihme nahkamassaa. Pyhällä hengelläkö se pysyy kasassa, vai lateksilla? Eikä se lakin kangaskaan taida luonnonkuitua olla.

Joo, vegelakissa on enemmän muovia, mutta jos nillitetään lipan kokoisesta palasta, niin nillitetään sitten kunnolla.

Muovi itsessään ei ole paha. Ongelma on sen valmistuksessa käytettävät aineet (myös nahan valmistus ja tuotanto ovat haitallisia ympäristölle) ja epäasianmukainen hävittäminen (tässä nahkalakki voittaa vegaanisen, koska sen voi polttaa).

Vierailija
38/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

????

Olen vegaani. En välttele henkeen ja vereen muovia, tosin kierrätän muovin. En ole sitoutunut maailman muovijätteeltä pelastamiseen vaan eläinkunnan tuotteiden elämästäni poisjättämiseen. Muovijätteeltä maailman pelastamisella on ihan oma ideologinsa ja nimityksensä enkä menisi veganismia tähän samaan ideologiaan laittamaan

Vierailija
39/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen todella suuri uhka ympäristölle ovat maankäytön muutokset, joihin liittyy mm. nautakarjan pitäminen. Mut tää on niin tätä. Keskusteluun mahtuu vain yksi asia kerrallaan ja nyt se on MUOVI, MAAILMA KUOLEE MUOVIIN.

Vierailija
40/63 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se vegaaneille käy tuollaisena niin mitä väliä. Mitä taas tulee siihen kuinka muovia päätyy meriin kymmenestä joesta, niin katsoppa ympärillesi ulkona ja mieti pitäisikö meidänkin kuitenkin suhtautua asiaan hieman toisin. Miten voit mennä kritisoimaan toisten roskaamista, kun täälläkään ihmiset ei saa roskiaan osumaan roskikseen?