Mies petti
Voiko sille toiselle naiselle laittaa viestiä ja kysellä, jos hän suostuisi avautumaan asiasta enemmän, kuin mies.. vai jätänkö hänet suosiolla sotkun ulkopuolelle? Onko kukaan tehnyt niin ja millainen oli vastaanotto?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt tarkkaan, haluatko tosiaan sitkeutua siihen toiseen naiseen.
Lähinnä haluaisin tietää oliko se yksi kännihairahdus, kuten mies väittää, vai oliko tapaamisia useampia, kuten itse epäilen. Mies ei enää asiasta keskustele, mutta minä haluaisin tietää mikä on totuus.
En ole ennustaja, mutta tämän lauseen perusteella en näe teille onnellista yhteistä tulevaisuutta. Tulevaisuus voi toki olla, mutta se johtuu vain siitä, jos et uskalla erota. Minusta ainoa toimiva keino pettämisen selvittämiseen on se, että pettäjä suostuu keskustelemaan asiasta (vieläpä rehellisesti) tasan niin monta kertaa, kuin petetty haluaa sen asiaksi ottaa. Asia ei selvästi ole mielessäsi loppuun käsitelty, pettäjän mielipide asiasta on epärelevantti. Myöskin on päivänselvää, ettet usko miehesi olevan rehellinen, eli et luota häneen. Eikä pidäkään.
Minä otin itse yhteyttä useampaankin naiseen. Motiivi oli se, että halusin tietää totuuden. Jokainen heistä vastasi ystävällisesti ja kertoi minulle montako kertaa ovat tavanneet ja että on ollut suojaamatonta seksiä. Kannatti. Mies tuskin ikinä olisi kaikkea mulle paljastanut.
Mulle soitti erään eronneeksi itseään väittäneen miehen vaimo kerran.
Olin pahoillani vaimon puolesta, sanoin sen hänelle, mutta en halunnut sotkeutua asiaan sitä enempää. Olin itsekin pettynyt mieheen.
Jos nainen tietää miehesi olevan varattu, tuskin saat häneltä mitään hyvää.
Voimia, juttele ystäviesi ja miehesi kanssa.
No ei se mies tuossa tilanteessa latele pelisääntöjä.
Ole tiukka, joko asia keskustellaan niin, että sinä olet tulokseen tyytyväinen tai sitten ero.
Mitä väliä oliko kännihairahdus vai ei? Ei se kännissä oleminen ole mikään syy pettää. Ero on ainoa ratkaisu.
Heh, juu, aina nämä ukkomiehet on panneet toista naista "vain" yhden kerran ja se ei merkannut mitään ja rakastavat edelleen vaimoaan jne ja blaa blaa blaaaaaaa. Kuka näitä uskoo ,ei kukaan! Eikä ole mitään järkeä soittaa toiselle naiselle, jos heillä ollut tiivis suhde, tuskin nainen kertoo totuutta. Ja vaikka kertoiskin totuuden, sou ?? Tilanne ei muutu miksikään, ukko on pettänyt ja ollut täysi kusipää, ei jatkoon!!
Alkuperäiseen kysymykseen en ota kantaa, mutta miehesi puhumattomuuteen kyllä. Jotta uskottomuudesta voisi selvitä ja luottamuksen saisi palautettua, olisi uskottoman oltava valmis käymään pettäminen läpi petetyn kanssa juuri niin syvällisesti ja juuri niin monta kertaa kuin petetty kokee tarpeelliseksi. Ap:n mies pettämisen lisäksi myös vaikenemisellaan osoittaa kunnioituksen puutetta puolisoaan kohtaa.
Ei sitä varmaan suositella mutta kai sä voit niin periaatteessa tehdä, joissain tapauksissa siitä voi olla apua sulle ja ehkä jopa "rakastajallekin". Mut vastaanotto voi varmaan olla ihan mitä tahansa eli varaudu siihen!
Milloinkahan kakkosnainen ymmärtää että hänen tenhonsa pohjautuu siihen että hän on helppo ja varma. Esimerkiksi tämä yksi joka ilahtui siitä että mies jätti toisen naisen tanssilattialle koska hän uhkasi että jos mies ei nyt lähe mukaan niin ei sitten koskaan. Mieshän tuumas että siltä tanssilattian naiselta ei ole varmaa saantia mutta vanha pano antaa varmasti. Mies vaihtaa sitäpaitsi uuteen kakkosnaiseen jos vanha alkaa käymään vaativaksi:)
Mies ei varmasti tule koskaan kertomaan koko totuutta. Miksikö? Jos syy on se, että ei halua satuttaa sinua se on kai hyvä syy. Jos syy on se, että ei vain jaksa avata elämänsä solmuja, se on riittämätön selitys.
Puhua pitää, mutta kaikkia yksityiskohtia ei tarvitse tietää. Ajat, paikat ja muu (suojaus?): on tilivelvollinen niistä, jos teillä ei ole erikseen ollut ns. avointa suhdetta sovittuna. Näistä saat kysyä toiseltakin osapuolelta, siltä naiselta. Kyse on itsesuojelusta, sinun terveydestäsi ja perusturvallisuuden tunteestasi.
Jostain luin, että uskottomuudesta voi päästä jaloilleen vuodessa, jos siitä puhuu avoimesti. Kolmessa vuodessa, jos asiaa ei käsitellä.
Soita Väestöliiton parisuhdenumeroon jos haluat purkaa puhelimessa ajatuksiasi. Perheneuvojille jonot ovat usein pitkiä, mutta aika kannattaa varata jos siltä tuntuu ja peruuttaa mikäli olo on jo parempi kun se päivä tulee.
Kyllä mä voisin soittaa. Elämä on liian lyhyt ja itseäni jäisi kaivertamaan. Ei kerro tai kertoo, mutta ainakin saat jotain mielenrauhaa. Eikai siinä ole pahaa kysyä? Ovat tehneet väärin, ja vaikka toinen nainen on ns. viaton, minusta silti häneltä voi kysyä miten on mennyt asiat. Eri asia ruveta hänelle huutamaan ja syyttelemään "miehen viemisestä", siitä hän ei ole vastuussa.
Mun ekassa pitkässä suhteessa kävi näin. Olen siis mies. Saatuani selville kuka se toinen mies on, soitin hänelle. En ollut raivotilassa, olin vain surullinen ja hämmentynyt. Meillä oli ihan hyvä keskustelu, se toinen mies oli tahollaan avoliitossa ja juttelimme pitkään ihan hyvässä joskin melankolisessa hengessä miten meidän parisuhteille nyt käy. Minä erosin, se toinen mies kuulemma erosi aika pian myös, eikä silloinen avovaimoni ja tämä toinen mies päätyneet yhteen vaan kaikki löysivät onnen eri suunnista ja uusista ihmisistä. En koskaan tavannut tätä toista miestä livenä mutta se kuinka nopeasti meille puhelimessa syntyi hyvä keskusteluyhteys ja yhteisymmärrys viestii siitä, että jossain toisessa elämässä olisimme voineet olla hyvät ystävät. Tämä mun tilanteeni on aika uniikki, tietysti, eikä anna mitään esimerkillistä toimintamallia kenellekään muulle. Näin jälkikäteen olen tavattoman onnellinen, ettei kuvioon sisältynyt vihaa, raivoa tai väkivaltaa, ei henkistäkään, eikä mitään rumia arpia psyykkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei varmasti tule koskaan kertomaan koko totuutta. Miksikö? Jos syy on se, että ei halua satuttaa sinua se on kai hyvä syy. Jos syy on se, että ei vain jaksa avata elämänsä solmuja, se on riittämätön selitys.
Puhua pitää, mutta kaikkia yksityiskohtia ei tarvitse tietää. Ajat, paikat ja muu (suojaus?): on tilivelvollinen niistä, jos teillä ei ole erikseen ollut ns. avointa suhdetta sovittuna. Näistä saat kysyä toiseltakin osapuolelta, siltä naiselta. Kyse on itsesuojelusta, sinun terveydestäsi ja perusturvallisuuden tunteestasi.
Jostain luin, että uskottomuudesta voi päästä jaloilleen vuodessa, jos siitä puhuu avoimesti. Kolmessa vuodessa, jos asiaa ei käsitellä.
Soita Väestöliiton parisuhdenumeroon jos haluat purkaa puhelimessa ajatuksiasi. Perheneuvojille jonot ovat usein pitkiä, mutta aika kannattaa varata jos siltä tuntuu ja peruuttaa mikäli olo on jo parempi kun se päivä tulee.
Luultavasti mies ei välitä minun tunteista ja siksi ei koe tarvetta keskustella ja antaa minulle tavallaan mahdollisuutta saada asiaa päätökseen.
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan kakkosnainen ymmärtää että hänen tenhonsa pohjautuu siihen että hän on helppo ja varma. Esimerkiksi tämä yksi joka ilahtui siitä että mies jätti toisen naisen tanssilattialle koska hän uhkasi että jos mies ei nyt lähe mukaan niin ei sitten koskaan. Mieshän tuumas että siltä tanssilattian naiselta ei ole varmaa saantia mutta vanha pano antaa varmasti. Mies vaihtaa sitäpaitsi uuteen kakkosnaiseen jos vanha alkaa käymään vaativaksi:)
Jos kyseessä on pelkkä seksisuhde, niin miksi pitäisi heittäytyä vaikeaksi ja epävarmaksi? Jos mieheltä tietää saavansa hyvää seksiä eikä sinä iltana ole osunut kohdalle ketään kiinnostavampaa, niin mikä sen parempi diili molemmille kuin että illan päätteeksi lähdetään samaan osoitteeseen?
Olen täysin samassa tilanteessa tällä hetkellä. Miehellä on toinen nainen. Ja tällä naisella myös toinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on seuraus jostakin jonka syyt löytyy teidän parisuhteesta. Kyseinen henkilö on täysin syytön niihin ongelmiin, jotka teidän täytyy keskenänne selvittää.
Pettäminen ei läheskään aina ole seuraus huonosta parisuhteesta, useimmiten syy on pettäjän korvien välissä. Kerran pettää, aina pettää vai miten se meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on seuraus jostakin jonka syyt löytyy teidän parisuhteesta. Kyseinen henkilö on täysin syytön niihin ongelmiin, jotka teidän täytyy keskenänne selvittää.
Pettäminen ei läheskään aina ole seuraus huonosta parisuhteesta, useimmiten syy on pettäjän korvien välissä. Kerran pettää, aina pettää vai miten se meni.
Ihan täyttä paskapuhetta. Jokainen sana. Tuo ihminen on 100% oikeassa, joka kirjoitti että pettäminen on seurausta jostakin, jonka syyt löytyvät teidän parisuhteestanne.
Kaikki vika löytyy ap:sta. Mitäs kohtelet ukkoasi huonosti , raukka joutuu turvautumaan vieraisiin naisiin. Pitäisit miehesi tyytyväisenä niin ei tarvitsisi täällä kysellä typeriä. Ota opiksesi lahna..
No eipä se aina ole niin vaan parisuhteessa voi mennä todella hyvin. Se toinen osapuoli vaan vaihtaa seikkailuvaihteelle tai on muuten epärehellinen, itsekäs, mitä näitä nyt on.. Yleensä syy on vain siinä pettäjässä eikä suinkaan hänen puolisossaan. Siksipä toisen petos tuleekin usein yllätyksenä. Toisella naisella ei ole mitään syytä olla ilkeä tms. ihmiselle jonka puolison kanssa on paneskellut. Rehellisesti vaan kertomaan miten asia on mennyt niin itse syyllinen eli petturi joutuu ristituleen. Jotain vikaa on sellaisessa kakkosnaisessa jonka mielestä syy on siinä petturin puolisossa. Ei kai se puoliso sulta kysellyt että saisko mun mies tulla tökkimään sua kun meille syntyi just vauva (tms)???