Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nopea ensisynnytys

Vierailija
30.05.2018 |

Onko tavallista?
Aamulla klo 7 sairaalaan, klo 9 soitteli pirteänä, että poika tuli.
Kookas äiti, pienehkö vauva.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alle kaks tuntia, ponnistus 5min. Normi kokoinen äiti ja vauva

Vierailija
2/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No synnytyskin on yksilöllinen juttu. Ei kaikkien esikoisten syntyminen kestä 24 tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kiitos tästä keskustelusta! Ei ole vielä lasta, mutta pelkään kauheasti synnytystä, mutta ajatus siitä, että se ylipäänsä on mahdollista joidenkin selvittää muutamassa tunnissa on hirmu rohkaiseva! <3 T. N 33v.

Vierailija
4/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, kiitos tästä keskustelusta! Ei ole vielä lasta, mutta pelkään kauheasti synnytystä, mutta ajatus siitä, että se ylipäänsä on mahdollista joidenkin selvittää muutamassa tunnissa on hirmu rohkaiseva! <3 T. N 33v.

Kiva!

Täytyy kyllä sanoa, että en minäkään ollut tiennyt, että noinkin voi mennä.

Menin katsomaan kaveriani en muista oliko samana päivänä vai seuraavana.

Siellä hän istui hämmentyneen mutta edelleen hyvinvoivan näköisenä renkaan päällä lapsi sylissä.

Onnea matkaan sulle!

Vierailija
5/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini 35v ensisynnyttäjänä - 2h. Toinen -minä- syntyi 1/2h kun äitini oli 41v. Totisesti toivon tämän olevan perinnöllistä! t. 38v ja odotan esikoista

Vierailija
6/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epiduraali ei välttämättä ole hyvä juttu.

Kuulemma.

Vierailija
7/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytys 3h 20 min ekasta supistuksesta laskettuna. Sairaalassa ehdittiin olla 2 tuntia. Toinen synnytys oli 1h 45 min. Kolmas 2:05.

Vierailija
8/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini 35v ensisynnyttäjänä - 2h. Toinen -minä- syntyi 1/2h kun äitini oli 41v. Totisesti toivon tämän olevan perinnöllistä! t. 38v ja odotan esikoista

Sama täällä, oma äiti sano että "ei sinne jaksanu jäädä odottelemaan, niin aattelin että hoidetaan homma pois alta!" :D Toivottavasti siis kulkee suvussa niin siellä kuin täälläkin! T. kirjoittaja 3

Vierailija
9/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin ensisynnytys kesti 4 h. ponnistusvaihe 14 min. ihan normaalin kokoisia olemme molemmat, äiti ja lapsi. Olen myös kuullut, että epiduraali saattaa hidastaa synnytystä, siksi en myöskään sitä ottanut. Luotin siihen, että kehoni on luotu synnyttämään ja hyvin meni. 

Vierailija
10/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo siis kokonaisuudessaan kesti synnytys 35h yhteen putkeen. Kuitenkin sairaalassa oltiin siitä semmonen parisen tuntia ja ponnistusvaihe 10min. Olis ollu nopeempikin ellen olis joutunu ponnistaa ilman supistuksien apua suurinta osaa ajasta, oli niin naurettavan lyhyet supparit. En osaa jotenkin mieltää sitä kotiaikaa synnytykseen, kun en mitenkään kärsiny, vaikka olinki sen 8cm auki sairaalaan tulles :D

Vierailija
11/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko kts. Hakekaa kätilöä?

Onko realistinen?

Vierailija
12/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka  synnytys kesti kaikkiaan kuusi tuntia. Oli siinä kaikki aika yllättyneitä =)

Vierailija
13/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niin kauhean yleistä, mutta ei tuo mikään harvinainenkaan asia ole. Äidin kookkaudella ei ole tekemistä asian kanssa.

Vierailija
14/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole niin kauhean yleistä, mutta ei tuo mikään harvinainenkaan asia ole. Äidin kookkaudella ei ole tekemistä asian kanssa.

Miten niin?

Maha ja vauva suhteessa omaan kokoon on pienempi kuin pienellä äidillä.

Lantiokin on tilavampi.

Vierailija
15/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla meni lapsivesi klo 22.30

ensimmäinen supistus tuli 23.00

synnärillä oltiin 24.00 (matka kesti reilun tunnin, 100km)

ponnistus alkoi klo 2.00

lapsi oli jumissa joten syntyi vasta klo 5.10

kätilö kyl oli erimieltä synnytyksen nopeudesta, kerkiää kuulemma vuorokin vaihtuu viel. Jätti mut yksin huoneeseen ja oli ihan järkyttynyt kun tuli takas kun vauva oli jo tulossa. sit valitti etten muka ponnista kunnol. kun lääkäri vihdoin tuli, huomattiin et vauva on jumissa... muuten olis syntyny jo klo2.00. kolme tuntia turhaa punnertamista.

Vierailija
16/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullapas kesti minuutin, lällälläää!

Vierailija
17/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin?

Lantiokin on tilavampi.

No siis kohtu on ensinnäkin osa vatsaa. Vatsan ulkoinen koko voi vaihdella eri odottajien välillä ihan riippuen jo anatomisista seikoista, esim. kohdun suunnasta ja selän pituudesta. Vauva voi olla ihan normikokoinen, vaikka odottajan vatsa näyttäisi ulkoisesti pieneltä tai suurelta. Lapsivedenkin määrä voi hieman vaikuttaa. Ei se vatsan ulkonäkö sinänsä liity synnytykseen.

Vierailija
18/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin?

Lantiokin on tilavampi.

No siis kohtu on ensinnäkin osa vatsaa. Vatsan ulkoinen koko voi vaihdella eri odottajien välillä ihan riippuen jo anatomisista seikoista, esim. kohdun suunnasta ja selän pituudesta. Vauva voi olla ihan normikokoinen, vaikka odottajan vatsa näyttäisi ulkoisesti pieneltä tai suurelta. Lapsivedenkin määrä voi hieman vaikuttaa. Ei se vatsan ulkonäkö sinänsä liity synnytykseen.

Toki jos sf-mitta on kovasti poikkeava, asiaa tutkitaan. Usein mitään häikkää ei oikeasti ole. Joskus on tietty niin, että äiti on syönyt liikaa väärin ja vauva kasvanut isoksi kohdussa, silloin toki synnytystapaa täytyy miettiä.

Vierailija
19/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin itse pakkasessa Naistenklinikalle. Sanoivat, että olet melkein kokonaan auki, eikä minulla ollut mitään kipuja. Sitten alkoi tuntua jotain pientä viiltelyä alaselässä ja käskivät ponnistaa. Minulla ei siis ollut mitään oikeita supistuksia. Poika syntyi puoli tuntia siitä kun tulin ovesta sisään. Olin 19-vuotias. Toinen lapsi tuli vielä nopeammin. Silloin menin taksilla Jorviin, sain yksin juosta pimeään synnytyshuoneeseen, en ehtinyt edes riisua. Odotin hetken että mieheni ehtisi huoneesen. Kysyin voinko jo työntää, ja yhdellä tosi kovalla työnnöllä vauva lumpsahti ulos. Minulla oli ihan normaali olo sen jälkeen. Paino oli 3350.  Olin mukana miniän synnytyksessä, se oli vielä nopeampi. Tais kestää 10 minuuttia, isoisä oli vielä parkkipaikalla, kun lapsi oli jo miniän kainalossa.  Meillä menee synnytykset näin.  Miniä itse käveli sitten osastolle ja oli ihan normaalinoloinen.

Vierailija
20/21 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko kts. Hakekaa kätilöä?

Onko realistinen?

Sarjassa kuvaus ajastaan ja nykyisin meno todella erilainem vaikka lapset samalla tapaa syntyykin