Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mitä? kuinka lyhyellä varoitusajalla TE-toimiston työtarjoukset voi tulla?

Vierailija
30.05.2018 |

Joku tossa toisessa keskustelussa sanoi niin että saattais tulla parin päivän varoitusajalla että jos on pari päivää poissa kotoa nii voi jo tulla karenssia? Eikai se nyt niin voi mennä että olis työhaun vuoksi sidottu joka päivä kotiin suunnilleen ryntäämään haukkana ekana aamusta varmistamaan ettei ole tullut työtarjousta? Kai noissa nyt joku vähintään viikon varoaika pitää olla, eihän muuten mitään järkeä! Ei ne töissä olevatkaan hoida niitä työvelvollisuuksiaan viikon jokaisena päivänä, eikai nyt työttömältäkään sitä odoteta ettei voisi poistua kotoa vaikka sukulaisille muutamaksi päiväksi?

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää vielä "nettipankkitunnuksia"? Mobiilitunnusluvut käyttöön ja patikoidessa tarkistat nopee joka päivä. Sähköpostiin valmis työhakemus, johon voi vaan vaihtaa vastaanottajan. Ja älä väitä ettei ole puhelin mukana. Kyllä on turvallisuussyistä syytä olla puhelin, jossa sijainti päällä ja 112-sovellus asennettuna.

Ei ole ongelmia, on vain ratkaisuja

Sellainen esimerkiksi, jonka pankki ei tarjoa mobiilitunnuksia.

Vierailija
42/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

m85 kirjoitti:

niimpäniin, jos perheessä toisella työpaikka niin saako se työtön sitte lähtee perhelomalle vai onko pakotettu jäämään Suomee?

Saa lähteä ja viikon ajalta saa työttömyyskorvaustakin, jos lomastaan on ilmoittanut etukäteen. Riskillä moni matkustaa pidempiäkin aikoja, mutta he käyttävätkin nettiä.

Tuo on vanha ohje. Nykyään saa matkustaa ilmoittamatta lomasta, jos seuraa sähköistä asiointipalvelua ja hoitaa työnhakijan velvoitteensa. Työnhakua kun pystyy sähköisesti ja puhelimella hoitamaan helposti Suomen ulkopuoleltakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta ihmettelen, että kai ne nettiin tulee ne tarjoukset sinne omalle asiointisivulle? Ei kai ne postissa niitä lähetä?

Nettiin pääsee missä vaan tsekkaamaan tilanteen. 

Mä en ainakaan patikoimassa ollessani pääse nettiin.

Ja sä patikoit koko ajan, viikosta toiseen? Kannattaisiko välillä hakea duunia?

No en vaan patikoin 1-2 kertaa kesän aikana. Mutta miksei se työtarjous sitten vois just sillon tulla? Voinko ilmoittaa etukäteen työkkäriin niin että tietävät ettei netin kautta mua sinä aikana tavoita?

Älä ihmeessä ilmoita. Et saisi jotakin tuttua tarkistamaan postia?

Vierailija
44/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomareissut ja patikoinnit kannattaa ilmoittaa TE-toimistoon, jottei tule ylläreitä. Ai joo, mutta niistä päivistähän ei sit saakaan rahaa. Arvoisa ap ja muut patikoijat: teille maksetaan työttömyyskorvausta ja sen vastineeksi teidän oletetaan arkena olevan valmiita ottamaan töitä mikäli ette ole ilmoittaneet aikaa, jolloin ette ole saatavilla tai ette ole sairaana.

Enpä jaksa vaivata päätäni tuollaisella. Lomareissut ja harrastukset kuuluvat työkyvyn ylläpitoon ja rahaa tarvitaan elämiseen.

Täysin aivoton kommentti.

Ei, vaan harvoja järkeviä.

Taidat olla niitä karenssi-itkijöitä.

Mikäs minua itkettäisi pitkän päiväpatikan jälkeen?

Vierailija
45/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomareissut ja patikoinnit kannattaa ilmoittaa TE-toimistoon, jottei tule ylläreitä. Ai joo, mutta niistä päivistähän ei sit saakaan rahaa. Arvoisa ap ja muut patikoijat: teille maksetaan työttömyyskorvausta ja sen vastineeksi teidän oletetaan arkena olevan valmiita ottamaan töitä mikäli ette ole ilmoittaneet aikaa, jolloin ette ole saatavilla tai ette ole sairaana.

Nykyään ei enää ole mitään tuollaista että voisi keskeyttää työhaun loman vuoksi. Te-toimiston sivuilla sanotaan että lomailla saa vapaasti, kunhan on tarvittaessa käytettävissä. Eikä tässä siis ole mulle mitään ongelmaa muuten. Viikko aikaa riittäis hyvin. Mutta jos niitä tarjouksia voi tulla jollain 2-4 päivän varoajalla niin se on kyllä liian vähän.

ap

Vierailija
46/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep jep.Töissä käydään ma-pe klo8-16,keskimäärin.Saat paljon suhteessa rahaa siitä,mitä teet,vaikka tekisit joka päivä.Tai edes keskimäärin 5krt/vko..

Mutta ei se ole kohtuullista että ihminen joutuu kärttämään jatkuvasi varoen kaikkia suunnitelmiaan, vaikka just jotain patikointireissua jonka joku sanoi esimerkiksi. Ei mulla myöskään ole koskaan ennen tullut mieleen että jos lähden viikonlopuksi vanhemmilleni että tarvitsisin nettipankkitunnukset sinne mukaani.

Ei ne työhaut kai yleensä nyt niin vähän aikaa ole voimassa, ettäkö niihin viikko vastaamisaikaa olisi ihan liikoja vaadittu.

ap

Et taida tietää mitä kärttää tarkoittaa? Et ainakaan käytön perusteella.

Netistä kannattaa tarkastaa omat tiedot ainakin kerran viikossa. Ja nykyään kehotukset tukevat sähköpostiin, ja ne ovat kehotuksia. Hakematta jättäminen tietää karenssia.

Hohhoijjaa, eivät todellakaan tule sähköpostiin. Jos sulla on e-asiointipalvelu käytössä, viralliset asiakirjat tulevat palveluun (esim karenssit, päätökset) ja saat niistä sähköpostiviestin. Ne tulevat myös paperilla. 

Työtarjoukset - eli käskyt hakea työpaikkaa, joka on mollissa - tulevat sekä paperilla, että saman tien te-palvelujen sivulle. Niiden eräpäivä ilmoittaa työkkärille hakemisesta on yleensä sama kuin viimeinen ilmoituksen voimassaolopäivä, eli periaatteessa voi olla vain pari päivää. Itselläni kyllä on aina ollut pari viikkoa. 

Vierailija
47/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta ihmettelen, että kai ne nettiin tulee ne tarjoukset sinne omalle asiointisivulle? Ei kai ne postissa niitä lähetä?

No en vaan patikoin 1-2 kertaa kesän aikana. Mutta miksei se työtarjous sitten vois just sillon tulla? Voinko ilmoittaa etukäteen työkkäriin niin että tietävät ettei netin kautta mua sinä aikana tavoita?

Saisin todennäköisesti, mutta mitä se auttaisi jos olisin itse lapissa metsässä ja saisin tietää että työtarjous tuli postissa ja hakemus tulisi lähettää 2 päivän sisällä? Vai pitääkö mun ettiä joku sellanen tuttu joka lähettää mun valmiiksi kirjoittaman työhakemuksenki mun puolesta?

ap

Vierailija
48/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää vielä "nettipankkitunnuksia"? Mobiilitunnusluvut käyttöön ja patikoidessa tarkistat nopee joka päivä. Sähköpostiin valmis työhakemus, johon voi vaan vaihtaa vastaanottajan. Ja älä väitä ettei ole puhelin mukana. Kyllä on turvallisuussyistä syytä olla puhelin, jossa sijainti päällä ja 112-sovellus asennettuna.

Mobiilivarmenne maksaa. Mene pois täältä, kun et tiedä työttömän arjesta mitään. 

Vierailija
49/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.statia.fi/fi/tyottomyyskassa/tiedotteet/107-tyottomyysturval…

Tosiaan nykyään saa matkustaa ilmoittamatta, jos vain on tavoitettavissa ja seuraa sähköistä asiointia jne.

Vierailija
50/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mobiilivarmenne maksaa. Mene pois täältä, kun et tiedä työttömän arjesta mitään. 

Mobiilipankki on ilmainen

Vierailija
51/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisin todennäköisesti, mutta mitä se auttaisi jos olisin itse lapissa metsässä ja saisin tietää että työtarjous tuli postissa ja hakemus tulisi lähettää 2 päivän sisällä? Vai pitääkö mun ettiä joku sellanen tuttu joka lähettää mun valmiiksi kirjoittaman työhakemuksenki mun puolesta?

ap

Ei hassumpi ajatus. Joku ok-rustaus vaan.

Vierailija
52/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä maksaa?

Vierailija
53/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voitteko te töissäolevat keskellä viikkoa tuosta vain ilmoittaa, että olette pari päivää sukuloimassa ja se on pomolle OK? Jos kerran työttömälle on tuollainen on ihan luonnollista.

Vierailija
54/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

kun se laki sanoo, että työtön on työmarkkinoiden käytettävissä, niin sitten ei mennä lappiin keskelle metsää, ellei siellä satu olemaan työpaikkaa. Jos haluat olla tavoittamattomissa, niin voit koska tahansa katkaista työnhaun pariksi päiväksi.

Vierailija
55/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voitteko te töissäolevat keskellä viikkoa tuosta vain ilmoittaa, että olette pari päivää sukuloimassa ja se on pomolle OK? Jos kerran työttömälle on tuollainen on ihan luonnollista.

:D Ja ajatella, työttömät voivat pitkän patikointipäivän päälle nukkuakin seuraavana aamuna kuinka pitkään haluavat. Nyt Juhana apuun! Tälle on tultava loppu! Työttömille on saatava passiivisuusrannekkeet.

Vierailija
56/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

kun se laki sanoo, että työtön on työmarkkinoiden käytettävissä, niin sitten ei mennä lappiin keskelle metsää, ellei siellä satu olemaan työpaikkaa. Jos haluat olla tavoittamattomissa, niin voit koska tahansa katkaista työnhaun pariksi päiväksi.

Mutta kun Susanna käski katsomaan metsään. Lähimetsästä ei työtä löytynyt, niin nyt työttömät patikoivat pitkin Kainuun korpia ja Lapin tuntureita töitä huhuilemassa.

Vierailija
57/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mikäli kykenee suorittamaan sovitut työtehtävät sieltä käsin. Itselläni esim. kolme etätyöpäivää viikossa, ja on aivan sama teenkö työt kotona työhuoneessa/ kesämökillä/ sukulaisten luona tms.

Työttömän kohdalla:

Töitä haetaan tietokonetta ja puhelinta käyttäen. Tämä onnistuu varsin hyvin ulkomaillakin, ja juuri tästä syystä nykyisin (v. 2012 lähtien) työtön saa matkustaa ilmoittamatta, kunhan seuraa työnhakuun liittyviä viestejään oma-asioinnissa jne. kuten Suomessa ollessaankin. Ja tarvittaessa vaikka palaa Suomeen kesken matkansa.

Tietenkään ei ole viisasta vetäytyä mihinkään korpeen, missä ei ole lainkaan tavoitettavissa. Silloin ei voi velvoitteitaan hoitaa.

Vierailija
58/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pankin applikaatiolla pääse sivuille, joihin tunnistaututaan verkkopankkitunnuksilla. Hohhoijjaa taas. 

Vierailija
59/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pankin applikaatiolla pääse sivuille, joihin tunnistaututaan verkkopankkitunnuksilla. Hohhoijjaa taas. 

No hohhoijjaa pääsee samallalailla kun paperitunnuksilla

Vierailija
60/128 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin mobiilitunnukset maksavat? Maksaako muka enemmän kuin tunnuslukukortti?