Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia alaikäisten alkoholinkäyttö on niin vakava asia?

Vierailija
30.05.2018 |

Kun eihän siitä kenellekkään muulle koidu mitään haittaa? Miksi minua henkilökohtaisesti kiinnostaisi jos joku alle 18-vuotias henkilö tuolla juo alkoholia? Se on jokaisen ihminen täysin oma asiansa (koskee myös alaikäisiä) jos käyttää kyseistä tuotetta.

Kommentit (165)

Vierailija
1/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ovat yhteiskunnan tulevaisuus. Sääli, jos elämä menee piloille liian nuorena aloitetun alkoholinkäytön takia.

Vierailija
2/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauaa ei kiinnosta sinua kunnes kyseessä olisi oma lapsesi.

Jokainen järkevä aikuinen haluaa lapselleensa parasta ja sitä se ei ole jos alaikäisenä pitää viinaa kaataa kurkusta alas.

Lapset ovat niin tyhmiä vielä ettei ymmärrä riskejä.

Viina on kirkasta. Eihän se voi olla mitään lasinpesunestettä vaikka ostarin Pena myi pullon eurolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ovat yhteiskunnan tulevaisuus. Sääli, jos elämä menee piloille liian nuorena aloitetun alkoholinkäytön takia.

Se on sit nuoren OMA ONGELMA jos hänen elämä menee pilalle liian dokaamisen takia, miten se meitä muita liikuttaa?

ps. ite oon dokannu alaikäsenä aivan saatanasti ja silti tässä sitä vaan ollaan ja eletään ihan normaalia elämää......

Vierailija
4/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen järkevä aikuinen haluaa lapselleensa parasta ja sitä se ei ole jos alaikäisenä pitää viinaa kaataa kurkusta alas.

Viina on kirkasta. Eihän se voi olla mitään lasinpesunestettä vaikka ostarin Pena myi pullon eurolla.

Jos lapseni juo alkoholia alaikäsenä niin miten se minun elämää liikuttaa? Minun lapsella tulee myös olemaan yksilönvapaus ja hän itse päättää mitä tekee.... jos se päätös on että hän haluaa vetää kännit niin se on hänen päätös ja me muut kunnioittakaamme sitä. Se ei kuitenkaa muille aiheuta vahinkoa.

Vierailija
5/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyssä iässä alkoholisoituneet ovat iso ryhmä, nuorena on vaikutteille altis.

Toisten niskaan se usein kaatuu vaikka monet sanovat juoneensa omillaan.

Vierailija
6/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitänyt tarkkaan kiinni tästä 18 vuoden ikärajasta lapselleni. 

Tiedän toki, että ovat kokeilleet kodin ulkopuolella jo aiemmin, se on selvä. 

Monissa kodeissa tarjoillaan ruokajuomana viiniä keskieurooppalaiseen tapaan varhemmin. En ole huomannut näistä kehittyvän alkoholisteja eli en oikeastaan tiedä, miksi niin tiukkapipipoisesti olen suhtautunut. 

Suomalainen lainkuuliaisuus?

Eli en usko, että pienistä määristä olisi haittaa jollekin yli 16-vuotiaalle missään mielessä. Onhan esim. Saksassa tämä virallisena ikärajana. Suomessa on hysteerinen suhtautuminen alkoholiin ja olen siinä laumassa jossain määrin mukana. 

Vierailija
7/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ketään kiinnostaa yhtään mikään? Toiset on itsetuhoisia, mutta annetaan olla, oma asia. Entä huumeet? Ei kiinnosta. Joku rikkoo lakia? No eihän sillä ole väliä, se on vaan laki. Ei nuoret osaa säädellä sitä käyttöään, maksa ei pysty alkoholia kunnolla prosessoimaan. Nuoret juo itsensä vatsahuuhteluun ja aiheuttaa ties mitä sairauksia itselleen. Kaatuilee kännissä ja halvaantuu. Mutta hei ketä kiinnostaa, oma asia!

Vierailija
8/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapseni juo alkoholia alaikäsenä niin miten se minun elämää liikuttaa? Minun lapsella tulee myös olemaan yksilönvapaus ja hän itse päättää mitä tekee.... jos se päätös on että hän haluaa vetää kännit niin se on hänen päätös ja me muut kunnioittakaamme sitä. Se ei kuitenkaa muille aiheuta vahinkoa.

Juuri niin. Ollaan liberaaleja ja annetaan vapautta muillekin.

Vierailija
9/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sit nuoren OMA ONGELMA jos hänen elämä menee pilalle liian dokaamisen takia, miten se meitä muita liikuttaa?

ps. ite oon dokannu alaikäsenä aivan saatanasti ja silti tässä sitä vaan ollaan ja eletään ihan normaalia elämää......

Ei sinun elämä ihan normaalilta vaikuta jutuistasi päätellen.

Taitaa vain kiukuttaa kun jäit kiinni juomisesta ja vanhemmat laittoi kotiarestiin.

Vierailija
10/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tutkijat-suomessa-meneilla…

"Tutkijat: Suomessa meneillään alkoholikatastrofi."

"Menetys bruttokansantuotteelle on neljännes Suomen valtion vuosittaisesta budjetista.

– Kansakuntana menetämme vähän alle 13 miljardia vuodessa, Vohlonen sanoo."

Vierailija
11/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ettei sulle käynyt mitään. Muttakun aina jollekin käy. En minäkään varsinaisesti esim. viinilasillista ruuan kanssa otettuna vastaan ole, mutta ei se nuorten juominen ole sitä jos vapaasti antaa mennä.

Vierailija
12/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ehkä ymmärrä aivan vanhemmuutta? Tarkoitus ei ole opastaa lasta toimimaan niin ettei se haittaa muita, vaan että se ei aiheuta vahinkoa hänelle itselleen. Alkoholi aiheuttaa vaurioita nuoren kehittyvissä aivoissa ja nuoren kehittymätön impulssikontrolli altistaa alkoholismille. Mutta jos se SUN mielestä kerran on ok, niin olkoon. Jos kerran ryyppääminen on yksilön vapautta, niin seurauksista huolehtiminen on kai myös yksilön velvollisuus, ei yhteiskunnan?

Vierailija
13/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Menetys bruttokansantuotteelle on neljännes Suomen valtion vuosittaisesta budjetista.

Väestöpohjan uudistus on myös alkoholihuumeella helppoa. Tapetaan "kantaväestöä" alkoholilla ja tuodaan ulkomailta työväkeä tilalle.

Vierailija
14/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko menee rahaa vanhuksiin ja siihen että pidetään ihmisiä keinotekoisesti elossa?

Vierailija
15/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pitänyt tarkkaan kiinni tästä 18 vuoden ikärajasta lapselleni. 

Tiedän toki, että ovat kokeilleet kodin ulkopuolella jo aiemmin, se on selvä. 

Monissa kodeissa tarjoillaan ruokajuomana viiniä keskieurooppalaiseen tapaan varhemmin. En ole huomannut näistä kehittyvän alkoholisteja eli en oikeastaan tiedä, miksi niin tiukkapipipoisesti olen suhtautunut. 

Suomalainen lainkuuliaisuus?

Eli en usko, että pienistä määristä olisi haittaa jollekin yli 16-vuotiaalle missään mielessä. Onhan esim. Saksassa tämä virallisena ikärajana. Suomessa on hysteerinen suhtautuminen alkoholiin ja olen siinä laumassa jossain määrin mukana. 

Voihan sitä nyt ajatella että alkoholi on haitallista kehittyvälle nuorelle ja alkoholin tarjoamien tai ostaminen alaikäiselle laitonta. Nuoret juo jos haluaa, mutta en tiedä minkä palveluksen vanhemmat tekee lapsilleen jos helpottavat alkoholin saamista. Meillä oli kotona periaate että ei tarvi esittää etten ikinä ole maistanut tippaakaan vaikka 17-vuotiaana, mutta vanhemmat eivät tarjoa tai osta.

Vierailija
16/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko menee rahaa vanhuksiin ja siihen että pidetään ihmisiä keinotekoisesti elossa?

Kerro toki. Varmaan menee paljon vähemmän, mutta miten voit edes verrata vanhustenhoitoa aivan turhan ja tappavan huumausaineen aiheuttamiin kustannuksiin?

Vierailija
17/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska alaikäiset saattavat joutua alkoholin takia monien lieveilmiöiden alaisiks/kohteiks kokemattomuuttaan lainsuojasta huolimatta.

Vierailija
18/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ettei sulle käynyt mitään. Muttakun aina jollekin käy. En minäkään varsinaisesti esim. viinilasillista ruuan kanssa otettuna vastaan ole, mutta ei se nuorten juominen ole sitä jos vapaasti antaa mennä.

Hyvä ettei asiantuntijat ja päättäjät kuuntele näitä "viis tilastoista, tiedän yhden tapauksen jossa kaikki meni hyvin". Aivan uskomatonta että voi perustella sen että alkoholista ei ole haittaa sillä että itselle kävi hyvin vaikka ryyppäsi nuorena. Entä ne tuhannet nuoret, joille kävi huonosti, alkoholisoituivat ja siirtyivät kovempiin aineisiin, syrjäytyivät? Ei heillä väliä, minä olen ok!

Vierailija
19/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun elämä ihan normaalilta vaikuta jutuistasi päätellen.

Taitaa vain kiukuttaa kun jäit kiinni juomisesta ja vanhemmat laittoi kotiarestiin.

Itseasiassa mun vanhempia ei juurikaan kiinnostanut vaikka dokasin alaikäsenä koska olen heille aina tehnyt hyvin selväksi että asia ei heille kuulu ja että tiedän oikeuteni. Kotiaresti on kaikelisäksi laitonta... se on vapaudenriistoa joten jos he olisivat sen tehneet nii he olisivat tienneet kyllä mitä heille olisi käynyt joten heillä ei koskaa ollut munaa laittaa mua kotiarestiin :D 

Vierailija
20/165 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ettei asiantuntijat ja päättäjät kuuntele näitä "viis tilastoista, tiedän yhden tapauksen jossa kaikki meni hyvin". Aivan uskomatonta että voi perustella sen että alkoholista ei ole haittaa sillä että itselle kävi hyvin vaikka ryyppäsi nuorena. Entä ne tuhannet nuoret, joille kävi huonosti, alkoholisoituivat ja siirtyivät kovempiin aineisiin, syrjäytyivät? Ei heillä väliä, minä olen ok!

Se on näiden nuorten OMA ONGELMA jos he syrjäytyvät :D miten se mua liikuttaa jos joku syrjäytyy? Ei mitenkään... niin just joten ei kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan