Miksi sille avautuvalle kassalle pitää rynnätä?
Usein nähty tapahtuma kaupassa. On hieman jonoa ja uusi kassa avataan. Puolet jonon ihmisistä rynnii sille avautuvalle kassalle. Mikä heitä oikein vaivaa?? Kyllä ne ostokset saa maksettua ilman ryysäämistäkin. Lähinnä tuo näyttää naurettavalta.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksei jonossa ensin olevien anneta mennä uudelle kassalle, kun ovat kuitenkin kauiten odottaneet. Itse en koskaan ryntää vaan katson meneekö minua ennen jonossa ollut. Mielestäni on tosi epäkohteliasta takaa etuilla uudelle kassalle.
N27
En minä ainakaan ala vaihtamaan kassaa, jos olen juuri pääsemässä sille mille jonotan.
Jospa nyt sinne kassalle mentäisiin mahdollisimman sujuvasti, vaikka niin että lähimpänä olevat voi sinne mennä ekana. Jos aletaan liikaa arpoa kenen vuoro on jollekin kassalle mennä, kuluu siihenkin turhaan aikaa. Tietty jos on kaksi vierekkäistä kassaa, on ihan loogista että jonon eka menee sille uudelle kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Jospa nyt sinne kassalle mentäisiin mahdollisimman sujuvasti, vaikka niin että lähimpänä olevat voi sinne mennä ekana. Jos aletaan liikaa arpoa kenen vuoro on jollekin kassalle mennä, kuluu siihenkin turhaan aikaa. Tietty jos on kaksi vierekkäistä kassaa, on ihan loogista että jonon eka menee sille uudelle kassalle.
Mitä? Sehän on muutenkin seuraavana jonossa.
Ei sille sulkeutuvallekaan kassalle auta mennä.
Ei se ole rynnijöiden vika. Pienellä muutoksella kauppojen kassoista saataisiin sellaisia, että jonotusajat lyhenisivät ja tuo etuilun mahdollisuus poistuisi.
Tähän ei vain haluta mennä.
Sepäs se olisikin, kun jätettäisiin se avattu kassa käyttämättä, kaikki vain pönöttäisivät jonoissa omilla paikoillaan, että tuolle kasalle nyt ei ainakaan siirrytä...
Jos taas lähtee siirtymään pikkuhiljaa, askel eteen, kaksi taakse-taktiikalla, niin on turha siirtyä ollenkaan, koska silloin avatulla kassalla on jo kymmenen muuta jotka ovat sinne ripesäti siirtyneet, ja lopputulemana joudut kassajonossa taaksepäin, mitä ensiksi olit.
Ettei jäätelöt sula.