Ruissalon koulujen päättäjäisjuhla? Millaista siellä on päättäjäispäivänä? Onko turvallista?
Täällä Turussa on ilmeisesti tapana mennä juhlimaan koulujen päättäjäisiä Ruissaloon. Olemme Turkuun muuttanut perhe. Millaista siellä Ruissalossa on meno. Onko siellä liian raju meno? Minkä ikäisen päästöistä sinne?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Olen turkulainen, enkä ole moisesta tavasta kuullutkaan.
Ahaa. Eikö siis ole yleisenä tapana? Eikö Turussa ole mitään yleistä koulujen päättäjäisten jälkeen olevaa juhlimispaikkaa? Onko se sitten jossain muualla?
Mikähän juttu se Ruissalossa sitten päättäjäispäivänä on?
Ap
Onko kukaan muu kuullut Ruissalon päättäjäispippaloista?
Onko juhlia jossain muualla Turussa?
En ole koskaan kuullutkaan. Keskustassa varmaan hillutaan, lähinnä
jokirannassa ja puistoissa.
Vierailija kirjoitti:
Onko Ruissalossa kouluja?
Ei
Ei Ruissalossa ole kouluja, mutta lapseni väittää, että siellä on joku yleinen koulujen päätöstapahtuma. Eikö siis pidä paikkaansa?
Tosiaanko rannalla vain hilluvat. (siinä kaupungissa, josta tänne muutimme, oli tietty perinteinen paikka, jonne kokoontui valtavasti nuoria päättäjäispäivänä ja se meno oli hyvin rauhatonta. Vapaaehtoisia vanhempia kerättiin sinne järjestystä pitämään ja alkoholia siellä käytettiin. )
Mun nuoruudessa Naantali oli se the Mesta jossa rällättiin koulujenloput, juhannukset ja unikeonpäivät mutta nuo bileet on vuosikymmeniä sitten jo kuopattu :) Ei nykynuoriso enää pämppää.
Kiitos tiedoista! Ilmeisesti lapseni on ymmärtänyt tämän homman väärin.
Kiitos teille vielä kerran te mukavat turkulaiset neuvojat.
Ruissalossa siellä ihan päässä on alaikäisten tapana kokoontua juomaan alkoholia ja poliisit myös tietävät tämän.
Kannattaa vanhempien käydä kääntymässä siellä, kävellä hiukan syrjemmällekin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedoista! Ilmeisesti lapseni on ymmärtänyt tämän homman väärin.
Kiitos teille vielä kerran te mukavat turkulaiset neuvojat.
Tuskin on käsittänyt väärin, selitti vaan sulle että pääsis lähteen sinne ;)
Olen turkulainen, enkä ole moisesta tavasta kuullutkaan.