Kerrostalossa asuvat! Pidätkö öisin parvekkeen ovea lukossa helteillä?
Vai jätättekö raolleen hieman.
nimimerkillä muutto kerrostaloon.
Kommentit (28)
Mulla lasitettu parveke, pidän lasia auki ja parvekkeen ovea, asun 5. kerroksessa, en aina edes lukitse ovea kun lähden asioille :)
Meillä on partsin ovi auki yötäpäivää toukokuusta ainakin elokuun loppuun. Ja partsille mennään mun makkarista.
Helteeseen olisi jo läkähdetty, jos ovi olisi kiinni. Pakko pitää partsinovi auki, vaikka sisälle kantautuukin melua ja hajua.
Kiinni tietysti. Tiedä mikä tumma hämähäkkimies sielta alhaalta parvekkeelle nousee.
Aina ollut kiinni, toisesta huoneesta ikkuna auki, sopivan viileää.
Parvekkeen ovi on auki yötäpäivää koko kesän. Asutaan neljännessä kerroksessa.
Varmaan sitten suljettaisiin kotoa lähtiessä, jos asuttaisiin ekassa kerroksessa.
Kokonaan auki, tulee mukavasti läpivetoa.
Auki oikeastaan aina, meillä parvekelasit estää vähän pölyä ja melua ja muutenkin meteliin on jo hyvin tottunut. Talvella tietty ovi kiinni mutta ei useinkaan lukossa. Ollaan ekassa kerroksessa, ei maantasalla.
Ovi ei ole koskaan lukossa. Asun toisessa kerroksessa.
Lasitettu parveke mutta asumme neljännessä kerroksessa joten aikamoinen hämähäkkimies saa olla että pääsee kiipeämään sinne :D Oven ja ikkunan voi siis jättää auki.
Raollaan.
Toivottavasti ap ei ole hämähäkkimiesroisto.
En lukossa, mutta kiinni. Kävimme ostamassa ilmastointilaitteen, jotta kämpän lämpötilaa saa laskettua siedettävälle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Lasitettu parveke mutta asumme neljännessä kerroksessa joten aikamoinen hämähäkkimies saa olla että pääsee kiipeämään sinne :D Oven ja ikkunan voi siis jättää auki.
Lasitetut parvekkeet ovat kamalia pätsejä, mikäkähän idea sekin on ollut että on alettu lasittaa parveikkeita kuumiksi pätseiksi, parvekkeella pitää olla raikas ulkoilmä, siksihän se on parveke.
No, joku sai bisnesidean jne.
Itse en lasita parvekettani koskaan. Saa kukatkin kivasti rehottaa kaiteella.
Ei lukossa, kiinni kumminkin. Ei ole vielä kukaan yrittänyt katon kautta sisälle. Ylin kerros meillä.
Lukossa aina kun en ole samassa huoneessa missä parveke on. Naapuriparvekkeelta pääsisi tänne halutessaan, lisäksi tulee sisään ampiaisia ja edellisessä kämpässä tuli naapurin kissatkin sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasitetut parvekkeet ovat kamalia pätsejä, mikäkähän idea sekin on ollut että on alettu lasittaa parveikkeita kuumiksi pätseiksi, parvekkeella pitää olla raikas ulkoilmä, siksihän se on parveke.
Mielellään parvekkeen lasittaa kun asuu ensimmäisessä kerroksessa ja parvekkeen kaiteen takana menee kävelykatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielellään parvekkeen lasittaa kun asuu ensimmäisessä kerroksessa ja parvekkeen kaiteen takana menee kävelykatu.
Plus niitä lasejahan saa avattua jos haluaa. Helppo suojata parveke lumivyöryltä ja rankkasateelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että Suomessa sataa suurimman osan vuodesta räntää/lunta ja on kylmä. Ne saa kyllä auki kesällä jos haluaa.
En asu kerrostalossa vaan kaksikerroksisessa rivitalossa. Aina kesäisin parvekkeenovi auki. Myös silloin, kun en ole kotona.
Ovi auki, ikkunat auki, ääniä kuuluu, mutta niihin pitää tottua.