Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 16v eikä minulla ole yhtään ystävää

Vierailija
30.05.2018 |

Olen 16v eikä minulla ole yhtään ystävää. Saanko ikinä kavereita vai olenko aina yksin?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi yksin kuin huonossa seurassa.

Vierailija
2/17 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, minullakaan ei ollut ainoatakaan ystävää sinun iässä eikä ole edelleenkään. Yksinäisyyteen kuitenkin lopulta tottuu, vaikka se aluksi pahalta tuntuukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu maisemanvaihdos voisi auttaa.

Vierailija
4/17 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereita saa niitä tekemällä. Tosin tuossa iässä ollaan kusipäitten poikkeuksetta, joten odottaisin muutamia vuosia ennen kuin kavereita sinuna edes tekisin.

Vierailija
5/17 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhuen jos et kavereita ole saanut 16 vuoden aikana samalla paikkakunnalla, niin tuskin niitä tulet saamaan. Suosittelen maisemien vaihtoa ja uudelleen aloittamista.

Vierailija
6/17 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menet opiskelemaan, tulee uudet ihmiset ja sieltä saatat saada kavereita. Mene erilaisiin rientoihin mukaan, siellä muutkaan eivät vielä tunne toisiaan. Aloita uusi elämä.

Vierailija
7/17 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja netissä on ihan etsin kaveria ilmoituksia, niinkuin ennen kirjeenvaihtoystävät, ja harrastukset, tai vaikka seurakunnat jos se tuntuu omalta. Ja todellakin tuossa iässä on paljon muutoksia ja uusia asioita tulossa, opiskelu, lyöttäytyy vaan porukoihin ja jos on itse hiljaisempi niin seuraa rauhassa, mutta pitää kuitenkin itsensä mukana, lähtee syömään ja kahville, menee istumaan samaan pöytään, ei jää syrjään.

Vierailija
8/17 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot ysiluokkalainen, voit saada uudet kaverit lukiosta tai amiksesta. Jos oot jo aloittanut, niin sitten on hankalampaa. Ehkä jatko-opinnoista saisit.

Vierailija
9/17 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tyttö niin mä voin olla kaverisi ;)

M36

Vierailija
10/17 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksista saa hyvin kavereita.

Internet on toinen, vaikka sitä paljon dissataankin. Sieltä saa kavereita, joille ei ole mitään väliä miltä sinä näytät, vaan millainen olet.

Vierailija
11/17 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grattis, sait taas uuden ystävän :)

Vierailija
12/17 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh ei kaveruus kelpaa :(

M36

Vierailija
13/17 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, tuossa iässä fiksujen ihmisten löytäminen susilaumasta voi olla hankalaa. Koeta harrastaa erilaisia asioita ja tutustua harrastusten kautta ihmisiin, ja muista: sinussa ei ole mitään vikaa, vaikka oletkin yksinäinen.

Vierailija
14/17 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta puhuen jos et kavereita ole saanut 16 vuoden aikana samalla paikkakunnalla, niin tuskin niitä tulet saamaan. Suosittelen maisemien vaihtoa ja uudelleen aloittamista.

Niitä voi saada ihan hyvin, kunhan aika kuluu vähän tai vaihtaa oppilaitosta.

Vierailija
15/17 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa, kun olet vanhempi - oppilaitoksissa usein valikoidumpaa väkeä mm. kiinnostuksen mukaan kuin peruskoulussa. Häiriköt karsiintuneet ja ihmiset kasvaneet henkisesti.

Kansanopistot yms. jo kivoja paikkoja esimerkiksi.  Yliopistossa sitten jo todella valikoitunutta kiinnostuksen mukaan.

Ja mieti uusia harrastuksia, vapaaehtoistyötä sekä seurakuntien toimintaa nuorille.

Ja tietysti työpaikat.

Vierailija
16/17 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse ystäviä mihinkään.

Voit käyttää vapaa-ajan johonkin hyödylliseen, jos vaikka hakisit opiskelun ohella ilta/viilonlopputyöhön?

Vierailija
17/17 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 47 eikä ole vieläkään ystävää. En enää tahtoisikaan, olen niin tottunut yksin olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan