APUA!! Onko tämä tietojenkalasteluyritys vai onko joku varastanut sähköpostini?
En ole ikinä käyttänyt Instagramia, mutta pari päivää sitten sain heiltä sähköpostin, että käyttäjänimeni on vaihdettu. He halusivat minun todistavan, että olen tilin haltija ja linkin kautta päädyin sivulle, jossa oli mahdollista valita vaihtoehdot tyyliin joko 1. kyllä, se olen minä tai 2. ei, en ole muuttanut käyttäjänimeäni. Valitsin että en ole muutoksen takana ja haluan suojata tilini (jota minulla ei siis ole, vain sähköpostini on liitetty siihen). Sen jälkeen sain heiltä kuusinumeroisen koodin sähköpostiini, joka minun tuli syöttää sivulle. En onnistunut siinä puhelimella kun piti avata sähköposti ja sen jälkeen selain latasi sivun uudestaan jolloin sivu, johon koodi tuli syöttää oli jo kadonnut.
Eli mitä tämä on? En uskalla enää klikata alkuperäistä linkkiä sähköpostistani jos kyseessä on phishing, mutta jos jollain on oikeasti tili minun s-postillani niin haluan sen kyllä pois. Instagramin sähköpostit tulivat osoitteesta security@mail.instagram.com, ja erään lähteen mukaan tuon @mail.instagram.com -osoitteen pitäisi oikeasti kuulua Instagramille. Myöskään sähköpostit eivät ulkoasultaan vaikuttaneet epäilyttäviltä. Olen tarkastanut koko tietokoneen virusten ja haittaohjelmien varalta mutta mitään ei löytynyt.
Mitä teen :D Onko tämä phishingiä vai käyttääkö joku jostain syystä minun sähköpostiani Instatililleen?
Kommentit (5)
No jos sulla ei ole tiliä jossain palvelussa niin eikö se ole jo merkki siitä että on joku huijausposti. Vähän maalaisjärkeä peliin.
Miksi ihmeessä menit sivulle ja teit kuten ne käski vaikka et ole koskaan käyttänyt instagramia? Roskiin vaan nuo spammit.
Kyselet täältä tosissas neuvoja etkä Instagrammin tuesta? Come on.
Miksi klikkailet instagrammin maileja jos et ole ikinä avannut sinne tiliä? Tuolla klikkauksella osoitit spämmääjille ainakin sen että sähköpostiosoitteesi on käytössä ja tulet jatkossa saamaan entistä enemmän postia.