Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pettynyt ammattikorkeakoulun tasoon, ihan apukoulu!

Vierailija
30.05.2018 |

Tämä siis näin vuoden kokemuksella liiketalouden alalta aikuisena opiskelijana, jolla yliopistotaustaa. Nuorten puolella tosin, sillä syksyllä ei ollut monimuotoa tarjolla.

Porukka myös hyvin epämotivoitunutta ja laiskaa. Lähtötaso vaihtelee järkyttävän paljon, osa ei edes osaa ensimmäisen asteen yksinkertaista yhtälöä ratkaista, tai kirjoittaa koherenttia tekstiä. Tee siinä sitten ryhmätöitä. Oma etenemiseni hidastuu myös muiden vuoksi, kun paljon tehdään tiimeissä töitä. Haluaisin valmistua etuajassa, en todellakaan aio tuhlata täällä yhteensä 3,5 vuotta elämästäni.

Opettajien kyvyt vaihtelevat myös, osa ihan ok, osa selkeästi epäpäteviä.

Olen pettynyt.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se on. Vaiha koulua jos ei kelpaa.

Vierailija
2/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen vuosi on yleensä sellainen, sen jälkeen alkaa oppimaankin jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat mietteet ensimmäisen vuoden jälkeen sosiaalialalla monimuotopuolella.

Vierailija
4/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko opiskella 😚

Vierailija
5/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Suomessako missään ei alkanut syksyllä monimuotona. Olisit vain mennyt sinne monimuotoon jonnekin. Ei aikuinen jaksa nuorisokoulutuksessa, se nyt on selvä.

Vierailija
6/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaihdoit ammattikorkeakouluun yliopistosta kun siellä kerran on korkeampi opetuksen taso ja se sopii sinulle hyvin?

Vierailija
7/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aika samat kokemukset ammattikorkeasta. Oli vähän semmosta läpsyttelyä. Ei kauheasti hyötyä. Työllistyin kuitenkin ennen valmistumista omalle alalle ja edelleen oman alan töissä, Tienaan ihan hyvin lisäksi. Ei se koulutus loppupeleissä niin tärkeä ole kuin oma asenne ja mielenkiinto alaa kohtaan.

Vierailija
8/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt sekä AMK:in että yliopiston ja minusta molemmissa ensimmäinen vuosi oli kyllä aika hanurista. Toki ammattikorkeakouluissa on todella paljon tasoeroja. 

Vierailija
9/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kokemukset. Ja kavereiden kautta kuultua, että tuntuu olevan kaikissa ammattikorkeakouluissa samaa vikaa... Kun koulut saavat rahaa vain valmistuneista oppilaista, ei tasoon enää valitettavasti tarvitse kiinnittää huomiota, vaan kaikki ulos mahdollisimman nopeasti.

Samaa on jo havaittavissa yliopistoissa...

Vierailija
10/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tuhannesti tämä.

Opiskelen itse amk:ssa alalla, johon on kovat pääsyvaatimukset. Ketä tahansa ei siis oteta sisään. Silti kaikissa ryhmätöissä joutuu törmäämään siihen, että suomen kielen taito on hukassa niiltäkin, joilla se on äidinkieli. Wikipedia on lähes poikkeuksetta ainoa tiedonlähde. Yksinkertaisten ohjeiden noudattaminen on vaikeaa. Yhdessä sovittuja sääntöjä ei noudateta. Sitten vielä se, että opettaja joutuu saman asian selittämään neljään kertaan, kun aina on joku, joka ei kuuntele. Tuntuu ihan käsittämättömältä, että meininki on tällaista AIKUISTEN IHMISTEN kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi