Pihi mies
Kyllästyttää pihin ja raha-asioissa itsekkään miehen kanssa eläminen, onko meitä muita?
Mies ei maksa mitään asumisesta, hänellä ainoastaan oma puhelinlasku jonka maksaa. Minä maksan kaiken asumiseen liittyvän ja omat menoni.
Ruokaa ostaa joskus "kertaluonteisesti" eli vaikkapa ainekset yhteen iltapalaan ja ne sitten käytetään viimeistä murua myöten. Jos on ostanut itse jotain, niin huolehtii tarkkaan ettei mitään mene hukkaan, mun ostamalla sapuskalla ei samaa tärkeyttä.
Mua ärsyttää sen ostoskäyttäytyminen, ihan kuin se pelkäisi että jotain tapahtuu ja ruuat jää syömättä ja siksi on ostettava tyyliin tomaatti kerrallaan (silloin kun se sattuu olemaan maksumiehenä kaupassa).
Mikä tämmöistä ihmistä vaivaa vai onko se vaan kasvatettu näin? Raha-asioista ei myöskään osaa puhua yhtään. Syö ruokaa kuin hevonen ja kokoajan pohtimassa mitä seuraavaksi syödään ja tehdään ruuaksi.
Eilen kyseli mitä tehtäis iltapalaksi ja vastasin että siellä on leipää ja jogurttia ym., niin sieltä ottaa jokainen mitä ottaa. Meni vähän nyrpeäksi. Ostin omat eväät töihin viikoksi ja vein ne suoraan työpaikalle, jotta ei tarvitse ostella enää tällä viikolla jos hupenee kaapista. Mies kysyi että enkö käynytkään kaupassa kun jääkaappiin ei ilmestynyt mitään. Olen esittänyt ettei mulla olisi rahaa yhtään, ja ostanut vain ihan pakollisen. Kitukoon nälässä jos ei aikuinen mies osaa omasta ruokinnastaan huolehtia. Ärsyttää niin paljon jotenkin tällä hetkellä tommoinen siivellä eläminen.
Onko hän sinun puoliso?
Teidän kannattaa käydä raha-asiat läpi ja mahdollisesti hankkia molemmille omat taloudet. Ei parisuhde kahdessa taloudessa ole ollenkaan uusi juttu.
Jossain vaiheessa, sitten kun se on jo myöhäistä, todennäköisesti tilanne iskeytyy kasvoillesi, jos et nyt puutu tilanteeseen.