Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttekö joka päivä suihkussa

Vierailija
30.05.2018 |

Käyttekö vai ette ja sitten perustelut. Ja opetatteko lapsen samoille tavoille. Omasta elämästäni löytyy alle kymmenen päivää jolloin en ole peseytynyt

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa joka päivä. Vähäinenkin hikoilu saa atooppisen ihon kutiamaan.

En ymmärrä niitä, joille riittää saunominen kerran viikossa.

Vierailija
22/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn saunassa lähes joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn 1-2 kertaa viikossa. Ei ole tarvetta käydä useammin, en haise enkä juurikaan hikoile eikä hiukset rasvoitu. Iho ja hiukset kuivaa liiasta pesusta.

Kaikilla ihmisillä iho ja hiukset kuivuvat liiasta pesusta. Sitten pitää käyttää niitä voiteita ja kosteuttavia tuotteita, tai on pakko pestä tukka joka päivä  kun "se rasvoittuu niin nopeesti"... Kosmetiikkamarkkinat hyötyvät siitä, että ihmiset uskovat tuotteiden olevan "välttämättömiä" tai että iho haisee ja hiukset latistuvat ilman jatkuvaa pesua. Tutkimusten mukaan asia on juuri toisin päin. Mutta kun kerran on kiinni shampoo-hoitoaine-suihkusaippua-kosteusvoide-kierteessä, onhan siitä vaikea päästä irti.

Vierailija
24/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa yleensä vain kerran viikossa paitsi jos olen päivän aikana hikoillut tai likaantunut niin käyn silloin samana iltana. Vaatteet kuitenkin vaihdan joka päivä. Hiuksia en pese koskaan muulla kuin vedellä.

Vierailija
25/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapää, hampaat joka päivä.  kädet monta kertaa päivässä.  Saunass noin 2 viikon välein.  En tiedosta haisevani, en juuri hikoile.

kasvot pesen useammin.

Vierailija
26/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollessani olin tietysti joka päivä suihkussa. Nykyään olen työkyvyttömyyseläkkeellä, enkä mitenkään parhaassa kunnossa, mt-ongelmia. Käyn suihkussa yhä nimenomaan niinä päivinä kun käyn ihmisten ilmoilla. Se ei pakosta ole edes joka viikko.

Lapset patistan suihkuun jokatoinen päivä, tarpeen tullen useammin. Huolehdin myös heidän hampaidenpesustaan, vaikken omastani jaksa.

Vierailija
27/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu käyn, en tunne oloani raikkaaksi muuten. Useimpina päivinä käyn myös illalla, koska urheilen n. 5 kertaa viikossa iltaisin. Joka kerta en tietenkään pese hiuksia, ne pesen 2-3 kertaa viikossa.

Vierailija
28/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä klisee, että ei hikoile on niin sairasta. Jokaisella ihmisellä on aineenvaihdunta, jos ei hikoile niin kesällä varsinkin kehon lämpötila nousee kyllä melkoiseksi. Olen kuullut myös siitä, että saunassa ei muka hikoilisi... Ei se välttämättä näy valuvana hikinorona, mutta kyllä sen muuten haistaa jos ei ihoa huuhtele kerran päivässä.

Vierailija
29/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, että ei peseydy päivittäin haistaa. Ihan sama kuin ihmisen vaatteet, joka asuu hometalossa tms. Ihminen tottuu itse hajuihinsa eikä huomaa sitä. Siksi kivenkovaa väitetään, että ei haise, mutta kun itse tottuu siihen niin ei sitä haistakaan. Ulkopuolinen kyllä haistaa.

Vierailija
30/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen vaan haistaa jos ei peseydy joka päivä. Ihan turhaa myös vaihtaa puhtaita vaatteita likaista ihoa vasten. Kaikki ihmiset hikoilee, hiuspohja rasvoittuu jne.

Vierailija
31/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kyllä todellakin haistaa ja kauas jos ei käy suihkussa joka päivä, pahimpana n 15-25 v pojat/miehet jotka urheilee

Vierailija
32/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ilta lämpiää meillä sauna ja sitä myötä toki tulee suihkussakin käytyä...

Vierailija
33/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen vaan haistaa jos ei peseydy joka päivä. Ihan turhaa myös vaihtaa puhtaita vaatteita likaista ihoa vasten. Kaikki ihmiset hikoilee, hiuspohja rasvoittuu jne.

Entä sitten? Jokin idea siinä on, että ihmisellä on tiettyjä ruumintoimintoja, joka ylläpitää ihmiskehon luontaista toimintaa. Miksi sitä vastaa pitäisi toimia itse keksimällä ideologialla? Ja sitten ihmetellään kun sairastellaan, allergiat lisääntyy, jne

Vierailija
34/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn päivittäin, nyt helteillä aamuin illoin.

Ei lapsia, mutta jos olisi niin tuskin ihan päivittäin suihkuun laittaisin, parin päivän välein varmaan.

Vierailija
35/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy joka päivä. Hiukset pesen kaksi kertaa viikossa, joten silloin tietysti käyn suihkussa, muuten käyn sitten tarpeen mukaan. En hirveästi hikoile, tai ala haista helposti (ja käytän toki antiperspiranttia), mutta olen etätyöntekijä ja suurimman osan aikaa kotona, joten täällä ei kukaan mua haistele, vaikka jollakulla erittäin tarkka hajuaisti olisikin.

Lapsia ei ole, joten en näitä karmaisevia tapojani ole eteenpäin siirtänyt.

Vierailija
36/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka ilta suihkussa. Alle kouluikäinen lapseni käy kesäaikaan suihkussa joka ilta, talvella 4-6 kertaa viikossa. Ei meillä mitään allergioita ole, vaikka peseydymme.

Vierailija
37/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aina jos olen urheillut eli vähintään joka toinen päivä, viikossa 5-6 kertaa. 

Vierailija
38/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En peseydy ikinä ja voitelen leivät hiuksistani lähtevällä rasvalla

Vierailija
39/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa on ne päivät, jolloin en käy suihkussa, silloin ehkä jos olen pari päivää vaan kotona. Varsinkin kesällä kun käytän aurinkovoidetta ulkoillessa ja tietysti hikoilenkin niin menen suihkuun heti kun tulen kotiin.

Vierailija
40/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä ilmoilla käyn. Menen töiden jälkeen kasvimaalle, hikoilen siellä ja välillä laitan hyönteissuojaa, kun en jaksa sitä hyttysten määrää. Tottakai käyn pesemässä hien ja sen myrkyn pois ja samalla! Samaten aina sellaisen liikuntasuorituksen jälkeen, jossa tulee hiki, eli 1-5 x viikossa. Seksin jälkeen käyn yleensä mielellään suihkussa pelkän alapesun sijaan (ennen seksiä vähintään alapesu).

Eli hyvin harvoin tulee sellaisia päiviä, ettei olisi syytä käydä suihkussa. Hiuksia en pese joka kerta. Käytän palasaippuaa ja lähikaupan jotain ihan tavallista shampoota. Kosteusvoidetta (Lidlin) naamaan ja vähän rintakehään, siinä kaikki.

Puhtaat alusvaatteet vaihdan päivittäin, puseroita ja farkkuja voin pitää kolme, jopa neljä päivää ennen pesua riippuen tilanteesta. Esim. eilen oli bussissa varmaan yli 40 C ja kun jouduin istumaan auringon puolella niin hikoilin vaatteeni likomäriksi. En todellakaan olisi laittanut niitä enää tänään päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän