Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttekö joka päivä suihkussa

Vierailija
30.05.2018 |

Käyttekö vai ette ja sitten perustelut. Ja opetatteko lapsen samoille tavoille. Omasta elämästäni löytyy alle kymmenen päivää jolloin en ole peseytynyt

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttekö vai ette ja sitten perustelut. Ja opetatteko lapsen samoille tavoille. Omasta elämästäni löytyy alle kymmenen päivää jolloin en ole peseytynyt

Jos suihku on, niin ehdottomasti käyn joka päivä. Tuntuu että päivä ei ala ollenkaan jos ei pääse suihkuun. Kerran vuodessa vietän muutaman päivän paikassa jossa ei ole suihkua eikä saunaakaan. Juokseva vesi kyllä on ja lavuaari, joten jonkinlaisen pesun saa tehtyä. Kolme päivää on ihan maksimi tuolla, sen jälkeen tuntuu että on pakko päästä suihkuun. Tuolta palattuani seison suihkun alla vähintään 15 minuuttia ja päästelen onnellisia "aaah" ääniä.

Vierailija
42/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ymmärrä, että peseytyminen ja suihkussa käyminen eivät ole keskenään synonyymejä? Suihkussa käyn useimmiten vain saunan yhteydessä, paitsi helteisinä päivinä, jolloin saatan viillytellä itseäni hetkisen suihkun alla. Strategiset paikat pesen joka päivä eli en haise. Sitä paitsi moni ihminen ei haise siksi, ettei kävisi suihkussa tai ei peseytyisi, vaan siksi, että he eivät pese tai tuuleta päällysvaatteitaan riittävän usein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka päivä, koska urheilen aktiivisesti ja täten myös hikoilen. Joskus jos sattuu olemaan päivä, etten olekaan liikkunut, käyn silti suihkussa, kai tottumuksen vuoksi. Lisäksi tykkään vedestä (uimassa ja suihkussa käymisestä).

Vierailija
44/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunotaan pari kertaa viikossa ja se riittää. Ei rasvoitu hiukset eikä kuivu iho, kun ei liikaa pese.

Vierailija
45/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka ilta suihkussa. Hiukset pesen joka toinen päivä, koska kuivuvat muuten liikaa. Jos en käy joka päivä suihkussa tunnen haisevani. Urheilen muutenkin melkein päivittäin, joten olisi muita ihmisiä kohtaan röyhkeää, jos en kävisi suihkussa. Alusvaateet vaihdan päivittäin ja päällysvaatteet vähintään parin käyttökerran jälkeen (muutaman käyttökerran jälkeen alkavat mielestäni haiskahtaa).

Vierailija
46/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen atoopikko.

Parhaiten voin, kun käyn joka päivä suihkussa ja pesen joka päivä hiukset. Vähäisenkin hien, talin yms. poistaminen iholta happamalla pesunesteellä vähentää kutinaa oleellisesti ja parantaa oloa kaikin puolin.

MInulla on siis näin, muilla voi olla toisin. Olen kokeillut monenlaisia systeemejä.

Vierailija
47/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristus... Olen ihmetellyt miten ihmiset voivat haista niin pahalta, koska tokihan jokainen käy päivittäin suihkussa ainakin kerran, jos suinkin vain on mahdollisuus. 

Mutta eivät kaikki sitten ilmeisesti käykään. 

Jokainen hikoilee ja erittää, jokainen alkaa haista. Joko peset itsesi joka päivä (tai ehkä talvella lähes joka päivä riittää) tai olet muita ihmisiä lemullaan häiritsevä haisuli... Ei tälle ole vaihtoehtoja.

Vierailija
48/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin likaisissa töissä, että joka työpäivän jälkeen on pakko mennä heti suihkuun ja pestä myös ne hiukset. Jos en olisi kengänpohjasta hiustupsuun asti pölyssä, kävisin suihkussa jokatoinen päivä.

Vierailija
49/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristus... Olen ihmetellyt miten ihmiset voivat haista niin pahalta, koska tokihan jokainen käy päivittäin suihkussa ainakin kerran, jos suinkin vain on mahdollisuus. 

Jokainen hikoilee ja erittää, jokainen alkaa haista. Joko peset itsesi joka päivä (tai ehkä talvella lähes joka päivä riittää) tai olet muita ihmisiä lemullaan häiritsevä haisuli... Ei tälle ole vaihtoehtoja.

Jos ei nyt jotain vanhalta viinalta haisevia pukumiehiä ja joitain vanhuksia oteta lukuun, en ole ikinä huomannut ulkoasultaan siistin ihmisen haisevan pahalta. Rapajuopot ja narkit nyt usein haisee kamalalta, mutta heistä näkyy jo ulospäinkin, ettei peseytyminen ole ollut pitkään aikaan prioriteetti.

Vierailija
50/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei nyt jotain vanhalta viinalta haisevia pukumiehiä ja joitain vanhuksia oteta lukuun, en ole ikinä huomannut ulkoasultaan siistin ihmisen haisevan pahalta. Rapajuopot ja narkit nyt usein haisee kamalalta, mutta heistä näkyy jo ulospäinkin, ettei peseytyminen ole ollut pitkään aikaan prioriteetti.

Mä olen kyllä kohdannut tällaisia nyt lämpimillä säillä joka päivä, ja monta. (Liikun enimmäkseen Hgin keskustassa ja lähialueilla, joten paljon ihmisiä tulee nähtyä, tai siis myös haistettua...) Lähes kaikki miehiä, kaikenikäisiä. Ihan siistin näköisiä siis, välillä hyvinkin siististi pukeutuneita. Tulee mieleen yksi julkkiskin, joka haisee aina kesäaikaan hyvin vahvasti hieltä, yök. Ei ilmeisesti pese vaatteitaan(kaan) kovin usein.

Se on aika hurjaa, kun jotakuta seuraa hajuvana. Kaupassa tietää, millä käytävällä haisuli on kulkenut.

Mulla on melko herkkä hajuaisti mutta tuskin mitenkään epätavallisen herkkä. Ja esim. valkosipulin haju ei häiritse mua juuri lainkaan. (Hajusteista saan joskus migreenin, usein huonon olon & tavallisen päänsäryn.)  

Vierailija
51/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhtaat alusvaatteet vaihdan päivittäin, puseroita ja farkkuja voin pitää kolme, jopa neljä päivää ennen pesua riippuen tilanteesta. Esim. eilen oli bussissa varmaan yli 40 C ja kun jouduin istumaan auringon puolella niin hikoilin vaatteeni likomäriksi. En todellakaan olisi laittanut niitä enää tänään päälle.

Oho! Ei tulisi mieleenkään pestä farkkuja kolmen päivän välein! :O

Vierailija
52/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Aamuin ja illoin.

T: Kiltti mies

Ps. Silti näen naiset mielummin likaisten narkkarien ja alkoholistien seurassa. Pitää vissiin vähentää suihkussa käyntiä!

Vierailija
53/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai.

Vierailija
54/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan käy. 2-3pv välein on itselle sopiva ja jos useammin satun käymään niin joka kerta en edes käytä saippuaa/shampoota, koska ihon ja hiusten luontaiset rasvat ja mikrobit alkavat kärsiä liian useasta käytöstä.

Vierailija
55/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa pakottaudun suihkuun. Hiukset pesen joka aamu. Mitään dödöjä en käytä. Alusvaatteet vaihdan 2 - 3 kertaa viikossa.

En tunne hikoilevani enkä haisevani eikä kukaan ikinä ole sellaisesta huomauttanut, vaikka minulla on neljä aikuista lasta, jotka taatusti asiasta huomauttaisivat. Työ on kevyttä toimistotyötä enkä harrasta mitään hikiliikuntaa.

Vierailija
56/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa pakottaudun suihkuun. Hiukset pesen joka aamu. Mitään dödöjä en käytä. Alusvaatteet vaihdan 2 - 3 kertaa viikossa.

En tunne hikoilevani enkä haisevani eikä kukaan ikinä ole sellaisesta huomauttanut, vaikka minulla on neljä aikuista lasta, jotka taatusti asiasta huomauttaisivat. Työ on kevyttä toimistotyötä enkä harrasta mitään hikiliikuntaa.

Millä lailla peset hiukset?

Vierailija
57/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa joka toinen päivä, en näe mitään syytä lotrata useammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi