Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Stadin asunnot, koditon hakija

Vierailija
29.05.2018 |

Miten kauan olette joutuneet odottamaan asuntoa, jos olette olleet vailla kunnon kotia (siis olette asuneet esim. muiden nurkissa)? Edellinen vuokrasopimukseni päättyi noin 6 kk sitten ja muutin "väliaikaisesti" vanhempieni sohvalle. Laitoimme poikaystäväni kanssa hakemuksen kaksiosta Stadin asunnoille, sillä hän itse asuu kämppiksen kanssa, joten sinnekään en voi muuttaa. Mitään ei ole kuulunut. Haemme laajalta alueelta (pieni osa alueista jätetty pois työmatkan takia), ja maksimivuokra on hilattu niin ylös kuin mahdollista. Olin kuvitellut, että kaksion saa ainakin helpommin kuin yksiön...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/30 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko kämppä löytynyt? Itse myös jonossa ja siksi kyselen, kiinnostaa kuinka kauan yleensä kestää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kaksi vuotta asunnottamana, sitten sain yksityiseltä asunnon vuodeksi ja ennenkuin tuo määräaikainen sopimus loppui sain Helsingin kaupungin asunnon.

Kaksi vuotta lojuin siis kavereiden nurkissa, tavarat varastossa ja osoite poste restante.

Ei ollut hääviä.

Vierailija
24/30 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Stadin asuntoja saa kuin erityisryhmät, ihan tavallinen helsinkiläinen ei niitä saa. Läheiseni oli toista vuotta Stadin jonossa, asui hissittömässä talossa kolmannessa kerroksessa ja on pyörätuolipotilas. Jatkuvakaan soittelu ja muistuttelu ja erilaiset viranomaisten lausunnot eivät auttaneet. Pariskunta sai sitten asunnon yksityisiltä vuokramarkkinoilta.

Vierailija
25/30 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen sai asunnon tosi nopeasti eron jälkeen, koska hänellä oli lapsi. Asuntoa he eivät olisi tarvinneet, koska olisivat saaneet jatkaa vuokralla entisessä kodissaan, jonka omisti ex-miehen sukulainen. Ymmärrän, että halusivat muuttaa muualle, mutta sitä en ymmärrä, miksi ihmiset, joilla on koti, menevät kiireellisinä sellaisten ohi, joilla ei ole.

Vierailija
26/30 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin tuuripeliä, saako asunnon. Tiedän monia, jotka ovat saaneet, vaikka tilanne ei olisi ollut mitenkään paha. Tiedän myös monia, jotka eivät ole saaneet, vaikka olisivat olleet asunnottomia.

Onko kellään kokemuksia, saako Vantaan tai Espoon kaupungilta kämppää yhtään helpommin? Itselläni tuli viime vuonna avoero, jonka vuoksi hain sopivaa asuntoa useita kuukausia. Helsingille, Espoolle ja Vantaalle oli hakemukset ilman aluerajoituksia ja max.vuokrankin laitoin niin ylös kuin mahdollista. En saanut mitään. Kämppä irtosi lopulta Nuorisosäätiöltä (olin tuolloin 29 v. ja heillä yläikäraja asunnon saamiseen 30 v.).

Vierailija
27/30 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tosiaan tuuripeliltä. Itse hakenut aikaisemmin kun olisi oikeasti ollut kova tarve mutta mitään ei kuulunut. Nyt kesällä saatiin miehen kanssa päivässä asunto kaupungilta vaikka vuokrasopimus olisi edellisessä loppunut vasta joulukuussa.

Ihan tavallinen helsinkiläinen työssäkäyvä pariskunta ollaan eikä edes kaikkia alueita listattu.

Kannattaa sinne siis hakemus laittaa eipä siinä menetä aikaa kuin hetken

Vierailija
28/30 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadin asuntojen jako ei kestä päivänvaloa, puheet tarpeista on tuulesta temmattuja.

Erittäin paljon ihmetyttää että samat asunnot tulevat ”vapaiksi” ja poistuvat monta kertaa viikon sisällä, samaa tapahtuu vapaa rahoitteisten kohdalla. Ystävä hakenut 3:n lapsen kanssa asuntoa 1,5vuotta ja luottotiedot kunnossa yms, asuvat todella pienessä 3h+k ja rahat ei riitä yksityiselle maksaa hurjia vuokria, lisäksi kyseessä on määräaikainen sopimus joka loppuu vuoden sisällä. Saas nähdä joutuuko hän lapsineen pihalle vai löytyykö sitä asuntoa, tarve sille ainakin on. Samaan aikaan vapaita asuntoja näkyy olevan, mutta kenelle ne sitten jaetaan?

Vierailija
29/30 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sentään ystävälläsi asunto. Täällä asunnoton eron myötä ja kaksi lasta. Meidän onneksi meillä on kumminkin tuttu ja turvallinen paikka missä olla mutta tämä kaupungin asunto jako on nii sanonko mistä! Ennen kun joku ”viisas” tulee sanomaan mitään asunto oli miehen ja hän muutti pois maasta.

Vierailija
30/30 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae Vantaan Pakkalan. Vvo:n ja Saton asuntoja tarjolla koko ajan. Vuokrat samaa luokkaa Helsingin kaupungin asuntojen kanssa. Hyvät palvelut ja liikenneyhteydet