Lapsuudenperheestä ulkopuoliseksi jättäminen aikuisena
Onko kennelläkään muulla kokemusta asiasta? Ollaan siis kaikki lapset pitkälle jo aikuisia ja olen huomannut, että minut on hiljalleen hivutettu pois perheestä. Tätä hivuttaminen siis tapahtunut pikkuhiljaa vuosien myötä, kunnes nyt eräässä tilanteessa tuli oikein räikeästi esiin, niin että olin ainoa perheestämme jota ei kutsuttu juhliin. Tätä hiljaista kiusaamista on jatkunut toisen sisareni taholta jo useita vuosia, mutta nyt huomasin toisenkin sisaruksen liittyneen tähän "leiriin".
Olen eri tavoin yrittänyt keskustella asiasta toisen sisaruksen kanssa, mutta täysin tuloksetta (itselleni tuli vain pahempi mieli).
Olen todella surullinen ja vihainen tästä vuosia jatkuneesta piilokiusaamisesta. Teinkin nyt päätöksen, että en enää osallistu mihinkään "pakollisiinkaan" juhliin (esim. joulunvietto, joka ollut perinteenä). En haluaisi olla näiden ihmisten kanssa missään tekemissä enää, mutta hankalaksi tilanteen tekee se että käytännössä olen pakotettu olemaan muista syistä.
Olen siis kuin löysässä hirressä tämän tilanteen kanssa. Eli pakotettu olemaan yhteydessä ihmisiin, jotka aiheuttavat minulle vain ahdistusta ja pahaa mieltä.
Ja mitään tiettyä syytä tälle perheestä eristämiselle ei ole (tai ainakaan sitä ei ole minulle kerrottu).
Kommentit (17)
En ymmärrä mitään mutta jos sinut kutsutaan joulunviettoon jne niin miten sinut on suljettu pois?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on syynä sille, että olet pakotettu olemaan yhteydessä? Sellaista pakkoa ei ole, joten voit huoletta ottaa etäisyyttä ja lakata pitämästä yhteyttä.
On siis käytännön asioita, joiden vuoksi pakko olla yhteydessä.
Onpa ikävää.
Mistähän se sisarus on kateellinen tai katkera? Jostain on.
Ehkä kokee jääneensä paitsioon silloin lapsuudessa?
Ei osaa sanoittaa.
Nuohan on niitä perheiden virtahepoja.
Asioita, jotka ovat ja, joita ei tiedosta ja joista ei puhuta.
on kokemusta, sillä jouduin katkaisemaan välit toiseen vanhempaan. Eipä siinä muu auta kun keskittyä omaan elämään, toivottavasti sinulla on joku luottokaveri tai pari. Onhan tää sinänsä aika kylmää tajuta että noin vain pikkuhiljaa sivuutetaan, mut ihmiset on mitä ne on.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitään mutta jos sinut kutsutaan joulunviettoon jne niin miten sinut on suljettu pois?
Joulu on esimerkki siitä, kun on ikään kuin pakko kutsua vaikka eivät todellisuudessa haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on esimerkki siitä, kun on ikään kuin pakko kutsua vaikka eivät todellisuudessa haluaisi.
Jätä ne rauhaan ídíootti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä ne rauhaan ídíootti
Kiitos, näin tehdään 👍
No mun siskoilla on keskenään paljon enemmän yhteistä kuin mulla kummankaan kanssa. Tekevät varmasti vaikka mitä yhdessä, mistä minulla ei ole hajuakaan. Olen tekemisissä lähinnä veljeni kanssa, koska meillä on kummallakin lapsia eli siinä pidetään yllä serkussuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on syynä sille, että olet pakotettu olemaan yhteydessä? Sellaista pakkoa ei ole, joten voit huoletta ottaa etäisyyttä ja lakata pitämästä yhteyttä.
Ei ole. Aikuiset elää omaa elämäänsä vtun sairas kēhari
Anteeksi kuinka?
Siivoa kielesi.
En kyllä tiedä ainuttakaan käytännön asiaa, joka vaatisi hoituakseen vierailun. Miksi olla yhteydessä, jos siitä seuraa vain paha mieli? Ja jos syytä kysytään, niin ei tarvitse edes sitä kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä ne rauhaan ídíootti
Mikä ihmeen hölmö tekoäly täällä toilottaa?
Ei ihmiset tommosia päästele asiallisiin. 😮
Toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Aikuiset elää omaa elämäänsä vtun sairas kēhari
Kuules virtahepo. Luepa Hellstenin kirjoja.
Se toiminta on vuosien aikana muodostuneita kiemuroita.
Ei välttämättä tämän hetken juttuja, mutta vaikuttavat nyt.
Ehkä keskityt omaan elämääsi?
Olet yrittänyt ja olet puhunut.
Riittääkö sinulle se joulun tapaaminen?
Se asiahan ei välttämättä liity sinun tekemisiisi vaan esimerkiksi vanhempien tekemiseen joskus aikanaan. Ei tiedä.
Kenenkään sieluun ei pääse sisälle, jos hän ei itse pysty sanoittamaan.
Mikä pakko sitä olla tekemisissä kun käytös on tuollaista ja syytä ei kerrota. Ehkä olet joutunut mustaksi lampaaksi syyttä niin kuin minäkin. Nykyään olen vähän tekemisissä lopun perheen kanssa. Vietän omat jouluni kissani kanssa. Aikanaan yritin kai liikaa. Nyt on helpompi elää omaa elämää.
Tuttu juttu. Minusta josta " susta ei tuu koskaa mitää" tulikin sentään jotain. Ja niistä muista ns. hutsu ja toisesta juoppo ja persaukisia ovat. Vaan enpä niiden moukkien joukkoon himoitsekaan. Hiukan vain vain nuo säälittävät. Ja voi lapsiparkansa jos on perimystä :(
Et lopulta menetä heissä mitään.
- kokemuksen syvä rintaääni