Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tuhlaa kaikki rahansa kalastukseen, onko tämä oikein?

Vierailija
29.05.2018 |

Mies on intohimoinen kalamies, ei siinä mitään. Mutta kaikki ylimääräiset rahansa hän käyttää kalastusvälineisiin. Olen yrittänyt vihjata että kohta olisi kesäloma, että mitä voitaisiin yhdessä tehdä. Mies sanoo vain, että katsotaan rahatilanteen mukaan. Mutta ei sitä rahaa taida enää olla, kun mies on tuhlannut ne kalastusvälineisiin.

Voinko sanoa asiasta tiukemmin vai olisiko motkottamista? Olisi kiva päästä jonnekin lomalla eikä kökkiä kotona

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä että miehellä on harrastuksia. Mieheni kanssa reissataan ja yritetään jakaa kulut. En vois kuvitellakaan että mies maksais kaiken.

Kalastus on yllättävän kallista. Mies lähtee paris viikkoa Tenolle kalaan. Luvat, veneet, moottorit.. maksaa vajaat 300euroa vuorokausi.

Vierailija
22/52 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se minusta kyllä outoa, jos parisuhteessa ollaan, eikä olla koko kesänä ajateltu tehdä muuta kuin omia mielenkiinnon kohteita!Ettei yhdessä mitään kivaa tehtäis. Mullakin mies on ollut aikamoinen kalastus-hullu, mutta nuorempana mökkeiltiin esim. yhdessä ja tehtiin siellä muutakin kuin vain kalasteltiin. Ja sitten kun kalasteltiin, niin saatoin maata veneessä ottamassa aurinkoa ja välillä heittelin itsekkin virveliä!

Nyt on kolme lasta siunaantunut ja tehdään reissuja yhdessä, välillä myös sitä kalastusta. Tänä kesänä lähdetään koko perhe Norjaan ja sielläkin varmaan myös kalastellaan..Ja tehdään yhdessä paljon muutakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies saa joka kesä viikon reissun kalakavereidensa kanssa, mutta tehdään sitten yhdessä perheenäkin reissu jonnekin.

Ja minä yleensä lähden kavereiden kanssa reissuun syksyllä/talvella.

Mökillä toteuttaa harrastustaan monena kesäisenä vkl ja se on ihan okei. Esikoinen hällä usein mukana.

Vierailija
24/52 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mies pistää kaikki rahansa harrastukseensa. Kumpikin ollaan työttömiä, mutta mulla alkaa kesäkuussa työ ja mies ei edes hae töitä, kun haluaa harrastaa kesän. Rahat on siihen asti tosi tiukilla, ihmetellään, että miten selvitään asumis- ja ruokamenoista, mutta mikään summa ei ole liikaa miehen harrastukseen laitettavaksi, koska se on sijoitus, jolla hän aikoo vielä tienata. Näkis vaan. On harrastanut kyseistä asiaa jo parisenkymmentä vuotta. Joka vuosi menee tuhansia euroja, ja takaisin tulee pari sataa, ja erityisesti aikaa siihen menee. Lomamatkoja ei ole tehty vuosiin ja silloinkin se oli miehen työmatka, jolle lähdin lasten kanssa mukaan.

Vierailija
25/52 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se parempi kalastukseen kuin kaljaan.

Vierailija
26/52 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen käsitän yksiköksi, jossa kaikilla on hyvä olla.

Trhdään yhdessä perheenä asioita, trhdään yhdessä aprismuntana asioita ilman lapsia ja tehdään yksiköinä omia asioita niin, että kaikki ovat tyytyväisiä.

Yksi perheenjäsenistä ei voi tuhlata ilman yhteistä sopimusta rahoja niin, että muut eivät voi tehdä vapaa-ajallaan mitään kivaa.

Vierailija
27/52 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tiellä ei ole lapsia? Jos ei ole, niin ehkä kannattanee erota, jos kerran olette noin erilaisia. Ja ilmeisesti sinua harmittaa, että mies käyttää rahansa harrastuksiin, eikä sinuun.

Otsikossa kysyttiin, että onko oikein? Miehellä ei ole elatusvastuuta sinusta, joten hän voi tehdä rahoillaan mitä haluaa.

Vierailija
28/52 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tiellä ei ole lapsia? Jos ei ole, niin ehkä kannattanee erota, jos kerran olette noin erilaisia. Ja ilmeisesti sinua harmittaa, että mies käyttää rahansa harrastuksiin, eikä sinuun.

Otsikossa kysyttiin, että onko oikein? Miehellä ei ole elatusvastuuta sinusta, joten hän voi tehdä rahoillaan mitä haluaa.

Ilmeisesti sulla ei ole parisuhdetta? Tai jos on, niin varmaan tosi kuiva sellainen. Kyllähän onnellisessa suhteessa siihen panostetaan, niin aikaa kuin rahaakin!!Tai ei ainakaan käytetä kaikkia rahoja vaan omiin mieltymyksiin..

Vierailija
29/52 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mies pistää kaikki rahansa harrastukseensa. Kumpikin ollaan työttömiä, mutta mulla alkaa kesäkuussa työ ja mies ei edes hae töitä, kun haluaa harrastaa kesän. Rahat on siihen asti tosi tiukilla, ihmetellään, että miten selvitään asumis- ja ruokamenoista, mutta mikään summa ei ole liikaa miehen harrastukseen laitettavaksi, koska se on sijoitus, jolla hän aikoo vielä tienata. Näkis vaan. On harrastanut kyseistä asiaa jo parisenkymmentä vuotta. Joka vuosi menee tuhansia euroja, ja takaisin tulee pari sataa, ja erityisesti aikaa siihen menee. Lomamatkoja ei ole tehty vuosiin ja silloinkin se oli miehen työmatka, jolle lähdin lasten kanssa mukaan.

Kyllähän sinun rahatilanne helpottuu, kun alat saamaan palkkaa. Yhteiset kulut menee puoliksi, joten on miehen ongelma, että hänellä riittää rahat omaan osuuteensa. Ja onhan se sinunkin kiva tulla töistä kotiin, kun pääset suoraan ruokapöytään syömään miehen tekemää ruokaa.

Vierailija
30/52 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä yleensä halutaan lomalla jotain yhdessä tehdä. Tekeminen sitten valikoituu mieltymysten ja rahatilanteen mukaan. Mieti mitä itse haluaisit lomalla tehdä, ja mihin sinulla olisi varaa (omaan osuuteesi), ja ehdota miehelle. En vetäisi virveleihin käytettyjä rahoja mukaan keskusteluun.

Vierailija
31/52 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sinun rahatilanne helpottuu, kun alat saamaan palkkaa. Yhteiset kulut menee puoliksi, joten on miehen ongelma, että hänellä riittää rahat omaan osuuteensa. Ja onhan se sinunkin kiva tulla töistä kotiin, kun pääset suoraan ruokapöytään syömään miehen tekemää ruokaa.

Kirjoitin väärään kohtaan, että "rahat on siihen asti tosi tiukilla". Tarkoitin, että rahat on siihen asti tiukilla, kun minä saan töitä. Talvella meillä olikin vähän aikaa sellainen tilanne, että minä olin töissä ja mies jäi työttömäksi. Se oli ihan luksusta, kun mies laittoi aamulla lapset kouluun, oli lasten koulusta tullessa kotona ja ruoka oli valmiina kun tulin töistä. Kesällä hän ei ole kotona sen harrastuksensa vuoksi. Lapset ei vielä pärjää keskenään koko päivää kotona, niin aion laittaa lapset mukaan, niin mullakin on illat vapaana. Mies saa pärjätä lasten ja harrastuksen kanssa miten parhaaksi näkee.

Vierailija
32/52 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri ostettiin kaksi erilaista vapaa tms erilaisiin kalastustyyleihin(?).. kyllä siihen saa helposti rahaa tuhlattua

Ja juu, olen itse opiskelija mutta odotan että mies haluisi myös minun kanssa tehdä jotain eikä hihkua vain kalastamisesta.. 

ap

Voithan odottaa, mutta ei se tarkoita että miehen pitäisi sun kanssa lähteä reissuun. Mun mies ei ole kiinnostunut matkustelusta, käyn matkoilla sitten kavereiden tai perheen kanssa. Miehen kanssa teen muita asioita.

Vierailija
33/52 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti sulla ei ole parisuhdetta? Tai jos on, niin varmaan tosi kuiva sellainen. Kyllähän onnellisessa suhteessa siihen panostetaan, niin aikaa kuin rahaakin!!Tai ei ainakaan käytetä kaikkia rahoja vaan omiin mieltymyksiin..

EI meidän suhteessa ainakaan rahalla panosteta parisuhteeseen, vaan jos jotain yhdessä tehdään niin se maksetaan myös yhdessä. Jotku asiat vaan maksaa, mutta en näe sitä minään rahallisena panostuksena. Tarkoitat varmaan että toinen maksaa jonku kivan jutun toiselle, mihin toisella ei ole varaa.

Vierailija
34/52 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri ostettiin kaksi erilaista vapaa tms erilaisiin kalastustyyleihin(?).. kyllä siihen saa helposti rahaa tuhlattua

Ja juu, olen itse opiskelija mutta odotan että mies haluisi myös minun kanssa tehdä jotain eikä hihkua vain kalastamisesta.. 

ap

Just. Eli miehen pitäisi maksaa matkustelusi.

Mistä tämmöstä keksit?

Vierailija
35/52 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on bookannut kesäksi kalastusta ;)

Koita tottua.

Sinkkumies

Vierailija
36/52 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Just. Eli miehen pitäisi maksaa matkustelusi.

Mistä tämmöstä keksit?

Näinhän ap antaa naisille tyypilliseen tapaan rivien välistä ymmärtää.

Puhuu vain miehen rahoista ja siitä kuinka olisi kiva matkustaa eikä kökkiä kotona.

Omista rahoistaan ei puhu sanaakaan.

Miksi aloittaja ei siis tarjoa matkaa miehelle?

Vierailija
37/52 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko aloittajalla aikomustakaan osallistua tämän reissunsa kuluihin?

Toisekseen, onko mies edes kiinnostunut matkailusta?

Vierailija
38/52 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo mies haluaa olla parisuhteessa, jos siihen ei ole valmis panostamaan yhtään? Jos kaikki aika ja raha menee omaan harrastukseen, niin on jo kyllä melko itsekästä puuhaa. Saa niitä omia harrastuksia toki parisuhteessakin olla, mutta jonkinlainen tasapaino sen harrastuksen ja kodin välille pitää saada.

Yhden tuttavapariskunnan mies harrastaa jenkkiautoja. Siihen menee kaikki rahat, ja vähän lainatutkin. Nainen sit maksaa asumiskulut, ruuat, lasten ja jopa miehen vaatteet ja muut kulut... Ja itselleen sitten suo jotain, jos pari päivää ennen palkkapäivää tilillä vielä on pari killinkiä. Yleensä ei ole. Mut hei, ei saa nipottaa, kun pitää olla tyytyväinen siihen, että mies harrastaa, ja vielä omilla rahoillaan...

Vierailija
39/52 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan teillä sitten kalaa pöydässä?

Vierailija
40/52 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvikalastelijat ja autojobbarit ovat vihoviimeisiä poikaystäviä/miehiä. Harrastukseen menee toki omat rahat mutta myös tyttöystävän rahat ja kaikki aika menee harrasteluun. En suosittele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän