Oon niin kyllästynyt aikuisiin ihmisiin, joiden päästävä baanalle joka viikonloppu, vaikka on lapset!
Miten sieltä ei malta olla yhtään pois? Viettää viikonloppu lasten kanssa? Yksi tyrkkää pienen 3-vuotiaan joka ilta hoitoon että pääsee menemään, yksi jättää esiteinit yksin kotiin joka perjantai ja lauantai-ilta ja yö koska pitäähän mamman bailata ja saada iskuehdotuksia.
Juu ja ymmärrän, jos lapset ovat vaikka isällään, kun erottu, mutta kun on päästävä myös silloin kun ei ole isän viikonloppu!
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olin joskus turhautunut kun on perhettä kuten kavereillakin eikä enää koskaan baarireissuja. Harmitti kyllä kunnes ymmärsin että tätä tämä loppuikä nyt tulee olemaan. Asioiden hyväksyminen lisää tyyneyttä ja mielenrauhaa. Edelleen täytyy jostain selittämättämästä syystä päästä käymään jossain kippolassa. Ei vain jaksa aina kotona sohvalla istua ja kitata. Silmittelen hetken yksinäni baaritiskillä lähiöbaarin menoa ja pyörittelen päätäni henkisesti. Sitten kotiin. Siinä se. Ikävä on kadonnutta nuoruutta ja varsinkin kavereita. Mutta tällaista tämä on. Oikeastaan en edes kaipaa näitä nykyisiä tiukkapipoisten vaimojensa alistamia tossukoita enää mihinkään illanistujaisiin. Niin tekopyhää ja falskia "päivääkään en vaihtaisi pois"-perhe-elämää vietetään. Hohhoijaa..
Itse kyllä nautin perhearjesta, uskokaa tai älkää. Ei ole yhtään ikävä jotain "poikien saunailtoja", niitä ehdittiin viettää aika paljon ennen paikalleen asettumista. Nyt tykkään eri jutuista. Jokainen tietty tyylillään, enkä tuomitse palstan tavan mukaan ihmisten omia mieltymyksiä. On vain aika lapsellista projisoida omia juttujaan toisiin, niin että muut olisivat tekopyhiä tms. millä nyt keksitkin haukkua.
No, minulla on kyllä joskus todella ikävä noita tyttöjen saunailtoja. Ehkä ei tullut sitten tarpeeksi niitä aikananaan harrastettua tai sitten vaan tykkään tuollaisesta menosta. Mutta tässä ketjussa ei haukutakaan niitä jotka lukevat keskittyneesti kirjaa 6 tuntia vaan heitä, jotka saunoisivat ja bilettäisivät mielummin ne 6 tuntia. Vaikka kyse on kummassakin omasta ajasta.
Hienoa, että lapsesi täyttävät sinun sosiaaliset tarpeesi, mutta meitä on monia, joille se illallinen sen taaperon kanssa, ei korva sitä illallista ulkona ravintolassa ystävien seurassa.
Nyt puhutaan jokaviikonloppuisesta bilettämisestä ja ryyppäämisestä, ei lukemisesta, ravintolailloista tai muusta "omasta ajasta". Älkää esittäkö että ne olisivat muka sama asia. Ystävien tapaaminen ravintolassa ei ole sama asia kuin lähteä juhlimaan joka pe ja la - juhlimaan mitä, epäonnistunutta elämää?
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä asiasta. Itse olen 2v lapsen yh ja en pääse koskaan mihinkään. Isä ei ota (on aina tärkeämpiä menoja) eikä varsinkaan isovanhemmat, jotka asuvat 300km päässä. En edes haluaisi _joka viikonloppu_ jonnekin, mutta jos vaikka kerran kuukaudessa saisi ns. "vapaan illan lapsesta", olisin todella onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Mutta tämä ei tule varmaankaan toteutumaan seuraavaan 16 vuoteen. Jolloin olen jo vanha ja ruttuinen enkä edes kehtaa/halua poistua kämpästä mihinkään.
Kyllä kai lapsi pärjää yksin jonku aikaa jo ennen kuin täyttää 18? Ja eikö ketään muita ole kuin entinen mies ja vanhemmat? Ystävät? Palkkaa lapsenvahti pariksi tunniksi? Kyllä hätä keinot keksii, mutta hätä ei taida olla tämän näköinen.
Eiköhän tuo suurimmalla osalla ole pelkkä elämänvaihe. Rauhoittuu sitten kun sieltä baarista löytyy uusi kumppani.
En kyllä tajua että pakkoko sitä joka vkl bilettää. En ainakaan itse raaskisi laittaa lasta mummolaan viikonlopuiksi kun muutenkin on isällään joka toinen vkl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olin joskus turhautunut kun on perhettä kuten kavereillakin eikä enää koskaan baarireissuja. Harmitti kyllä kunnes ymmärsin että tätä tämä loppuikä nyt tulee olemaan. Asioiden hyväksyminen lisää tyyneyttä ja mielenrauhaa. Edelleen täytyy jostain selittämättämästä syystä päästä käymään jossain kippolassa. Ei vain jaksa aina kotona sohvalla istua ja kitata. Silmittelen hetken yksinäni baaritiskillä lähiöbaarin menoa ja pyörittelen päätäni henkisesti. Sitten kotiin. Siinä se. Ikävä on kadonnutta nuoruutta ja varsinkin kavereita. Mutta tällaista tämä on. Oikeastaan en edes kaipaa näitä nykyisiä tiukkapipoisten vaimojensa alistamia tossukoita enää mihinkään illanistujaisiin. Niin tekopyhää ja falskia "päivääkään en vaihtaisi pois"-perhe-elämää vietetään. Hohhoijaa..
Itse kyllä nautin perhearjesta, uskokaa tai älkää. Ei ole yhtään ikävä jotain "poikien saunailtoja", niitä ehdittiin viettää aika paljon ennen paikalleen asettumista. Nyt tykkään eri jutuista. Jokainen tietty tyylillään, enkä tuomitse palstan tavan mukaan ihmisten omia mieltymyksiä. On vain aika lapsellista projisoida omia juttujaan toisiin, niin että muut olisivat tekopyhiä tms. millä nyt keksitkin haukkua.
No, minulla on kyllä joskus todella ikävä noita tyttöjen saunailtoja. Ehkä ei tullut sitten tarpeeksi niitä aikananaan harrastettua tai sitten vaan tykkään tuollaisesta menosta. Mutta tässä ketjussa ei haukutakaan niitä jotka lukevat keskittyneesti kirjaa 6 tuntia vaan heitä, jotka saunoisivat ja bilettäisivät mielummin ne 6 tuntia. Vaikka kyse on kummassakin omasta ajasta.
Hienoa, että lapsesi täyttävät sinun sosiaaliset tarpeesi, mutta meitä on monia, joille se illallinen sen taaperon kanssa, ei korva sitä illallista ulkona ravintolassa ystävien seurassa.
Nyt puhutaan jokaviikonloppuisesta bilettämisestä ja ryyppäämisestä, ei lukemisesta, ravintolailloista tai muusta "omasta ajasta". Älkää esittäkö että ne olisivat muka sama asia. Ystävien tapaaminen ravintolassa ei ole sama asia kuin lähteä juhlimaan joka pe ja la - juhlimaan mitä, epäonnistunutta elämää?
Missä kohtaa puhuttiin ryyppäämisestä? Itsekkin käyn usein baareissa ja yökerhoissa, mutta en juo alkoholia. Pidän tanssimisesta. Juhlia voi ilman alkoholia.
Itsekkin tunnen yhden palvelutarjoilijan ammatissa työskentelevän joka juo kaikki vapaa-aikansa ja rahansa mitä saa. Hän inhoaa työtään ja työympäristöään, joten juo senkin edestä. En vain käsitä missä välissä hän oikein antaa kehonsa levätä. Hyvää vauhtia kai muuttumassa alkoholistiksi. Nuori ihminen vasta.
Vierailija kirjoitti:
No ne on näitä samoja jotka sanovat yli 35 v äitejä "mummoäideiksi" ja julistavat että lapset on tehtävä nuorena. Itse menin vapaasti ja matkustelin, asuin eri maissa 35 v asti ja sain lapsen 37 vuotiaana. En olisi halunnut aiemmin, olen sen verran levoton ja itsenäinen sielu. Vaikka lapseni olisi nyt aikuinen, tiedän ettei se huoli jota äitinä tuntee, poistu koskaan, ja sen vuoksi se tietty vapaa fiilis matkustella on kokonaan taaksejäänyttä elämää. Ei olisi ollut sama asia jos saisin nyt mennä ja tulla kun lapset ovat olemassa.
Kyllä se nuoruus kannattaa elää kunnolla samoin nuoren aikuisen elämää pitkään, kun se meille nykyihmisille on mahdollista. Joskus 100 v sitten vain aatelismiehet saivat elää vapaata aikuiselämää. Bilettää, matkustella, tehdä töitä, opiskella... Sitten kun perustaa perheen ja on niitä tehnyt vuosia ei enää tarvitse lähteä viikonloppuisin baariin.
No minä taas oon tehnyt lapset nuorena ja nyt kun olen vielä reilusti alle 50v ja lapset on omillaan toimeentulevia töissäkäyviä fiksuja ihmisiä niin ihan huolettomasti matkustelen ja vietän pitkiä aikoja mökillä. Vanhemman tehtävä on opettaa lapset pärjäämään eikä olla huolissaan aikuisten ihmisten pärjäämisestä tai paapoa aikuisia jälkeläisiään. Jos”normaalista” aikuisesta pitää huolehtia, kasvatuksessa on jokin mennyt pieleen
Vierailija kirjoitti:
Se on surullista, että kaiken maailman roskasakki saa lisääntyä ihan vapaasti. En ymmärrä miksi on pakko tehdä lapsia, jos ei kerran yhtään kiinnosta olla lasten kanssa. Tämän huomaa valitettavasti huostaanottotilastoista.
Parempi valkoinenkin roskaväki kuin pelkkä roskaväki. Jälleenmainittuja on lapannut Suomeen viime vuosina ihan riittävästi. Väestömäärä on laskussa pitkällä aikavälillä. Lisää valkoista väestöä Suomeen!
Siis eihän kyse ole siitä ettei saisi käydä baarissa. Vaan siitä, että lapset sysätään jatkuvasti syrjään tältä baareilulta. Olisiko kauhea olla lasten kanssa perjantai-iltana?