Oon niin kyllästynyt aikuisiin ihmisiin, joiden päästävä baanalle joka viikonloppu, vaikka on lapset!
Miten sieltä ei malta olla yhtään pois? Viettää viikonloppu lasten kanssa? Yksi tyrkkää pienen 3-vuotiaan joka ilta hoitoon että pääsee menemään, yksi jättää esiteinit yksin kotiin joka perjantai ja lauantai-ilta ja yö koska pitäähän mamman bailata ja saada iskuehdotuksia.
Juu ja ymmärrän, jos lapset ovat vaikka isällään, kun erottu, mutta kun on päästävä myös silloin kun ei ole isän viikonloppu!
Kommentit (88)
Olen eri mieltä asiasta. Itse olen 2v lapsen yh ja en pääse koskaan mihinkään. Isä ei ota (on aina tärkeämpiä menoja) eikä varsinkaan isovanhemmat, jotka asuvat 300km päässä. En edes haluaisi _joka viikonloppu_ jonnekin, mutta jos vaikka kerran kuukaudessa saisi ns. "vapaan illan lapsesta", olisin todella onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Mutta tämä ei tule varmaankaan toteutumaan seuraavaan 16 vuoteen. Jolloin olen jo vanha ja ruttuinen enkä edes kehtaa/halua poistua kämpästä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Tais joillain kalikka kalahtaa.. :D
Olen absolutisti ja viimeksi ollut baarissa 5 vuotta sitten, mutta puolustan silti äitien oikeutta viettää yksin omaa aikaa, vaikka sitten baarissa ainakin kerran viikossa. Lapsia ei tietenkään saa jättää heitteille, mutta jos hoito heille on järjestetty, niin en vaan näe ongelmaa. Pahempaa se on, jos äiti tupakoi kotona tai käyttää huumeita siellä.
Vierailija kirjoitti:
Lasten yksin jättäminen baarireissun ajaksi ei todellakaan ole ok, mutta jos lapset saa hoitoon siksi aikaa niin mitä väärää siinä on? Mites sitten nämä rikkaiden perheiden lapset, jotka ovat jatkuvasti lastenhoitajan kanssa ja näkevät vanhempiaan hyvin harvoin kun työ on nro. 1 elämässä? Lapsuuden/nuoruuden kaverini vanhemmille työ oli tärkeintä. Tyttö oli päivät koulussa, koulun jälkeen usein hoitamassa hevostaan ja illalla lastenhoitajan kanssa. Viikonloput vietti melkein aamusta iltaan tallilla. Kesäisin oli leiriä jos jonkinnäköistä, eikä hän olisi kaikille niille edes halunnut mennä. Olimme kavereita ikävuodet 10-17 ja sinä aikana näin hänen vanhempansa ehkä 4 kertaa vaikka heillä kävin usein kylässä.
Eh, no eikö siinä rikkaiden duuninpainamisessa ole sama asia kyseessä kuin siinä että joku tumppaa lapsensa hoitoon joka ikinen viikonloppu että saa biletysaikaa. Kummassakaan tapauksessa vanhempi ei vietä sitä aikaa lasten kanssa. Miten sun logiikalla on ok ne jokaviikkoiset baarireissut mutta se ei, jos vanhemmat viettää sen ajan töissä?
Tosin sen töissä asuvan lapsi saa tosiaan vanhempansa työn/palkkatulojen myötä mahdollisuuden harrastaa, todennäköisesti matkustellaan perheenä loma-aikoina... Se, joka kärrää lapsensa jatkuvasti baarireissujen (=oman nautinnonhalunsa) vuoksi hoitoon/jättää lapset selviytymään keskenään, harvoin sitten "korvaa" sitä menetettyä yhdessäoloaikaa lapsille mitenkään kun minäminäminä ja minun arkeni lasten kanssa on niin raskasta, pitää saada joka viikonloppu omaa aikaa. Jossain valistuskampanjassa todettiin hyvin että se aikuisen arki on sen lapsen lapsuus. Jos se lapsi pitää joka ikinen viikonloppu saada jaloista pois että aikuiset saa omaa aikaa baarissa ja pääsee rentoutumaan niin kylläpä siinä viestitään lapselle että se lapsi on taakka, josta vanhempi haluaa säännöllisesti eroon. Suurin osa ihmisistä tarvitsee omaa aikaa eikä niissä lapsissa tarvitse olla kiinni 24/7/365 mutta tämän voi opettaa lapsille ihan jotenkin muuten kuin tunkemalla lapset joka viikonloppu milloin kellekin hoitoon että pääsee itse radalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ollut kyse mistään päivääkään en vaihtaisi pois...
Minulla on kaveri joka erosi pari vuotta sitten, lapset jäi äidille, isä häipyi kuvioista kokonaan. Olen huolestuneena katsellut sivusta, kuinka lapset ovat JATKUVASTI yksin ja nimenomaan biletys ja MATKUSTELU on kaverille hurjan tärkeää. Lapset menee yläasteelle joten pärjäävät ilmeisesti viikot, ja viikonloput yksin hienosti. Miesten huomio ja oma elämä on nyt hirveän tärkeää, ihmiselle jolle kuvittelin lasten hyvinvoinnin olevan elämän ykkösasia.
Et sitten kuitenkaan kirjoittanut syyllistävästi isästä mitään, vaikka hän totaalikatosi kuvioista? Mikä tässä on ongelma, jos nuo lapset pärjäävät hienosti? Sinun ahdasmielinen asenteesi?
Pärjää hienosti? Äitinsä mukaan pärjää hienosti? Itse en ymmärrä, että lasten pitää olla yksin kotona viikkokin kerrallaan! Tarkoitin hienosti pärjäämisellä sitä, että varmasti saavat ruokaa lämmitettyä ja kaupasta mikroruokia lisää. Mutta onko se todella tarkoitus varhaisteinillä olla yksin koko ajan? No isästä en mainitse mitään, vain totaalinen luuseri hylkää lapsensa... Olis nyt edes jompikumpi tukena ja turvana!
Vierailija kirjoitti:
Mä oon taas niin turhautunut teihin muiden puolesta turhautujiin. Katso peiliin ja mieti mitä teet sille näylle, joka sieltä kurkkaa. Vi**uako muiden asiat sinulle kuuluu.
Anna mä arvaan. Kun käännän bussissa katseen pois kun sä ähräät vaunuja bussiin sisään, kiroat kun kukaan ei auta. Sä näpräät kännykkää leikkipuistossa etkä seuraa lastas ja kun se tippuu pää edellä kiipeilytelineestä, huudat meille muille puistossa oleville vanhemmille kuinka ei tehty mitään vaikka nähtiin että sun lapsi oli vaarallisesta paikassa. Sä luet jostain eerikasta lehdestä ja kauhistelet kuinka hirveetä on kun kukaan ei tee mitään.
Apua ja jeesiä pitäis joka asiassa saada mutta minkäänlaista kritiikkiä sä et kestä. "pidä vttu huolta omista asioistasi". Kolahtiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen absolutisti ja viimeksi ollut baarissa 5 vuotta sitten, mutta puolustan silti äitien oikeutta viettää yksin omaa aikaa, vaikka sitten baarissa ainakin kerran viikossa. Lapsia ei tietenkään saa jättää heitteille, mutta jos hoito heille on järjestetty, niin en vaan näe ongelmaa. Pahempaa se on, jos äiti tupakoi kotona tai käyttää huumeita siellä.
Mutta entä jos lapsella ei ole KOSKAAN hoitoa, eikä KOSKAAN muuta aikuista kuin se äiti, jolle on JOKA VIIKONLOPPU helkkarin tärkeää bailata ja iskeeä ukkoja? Sekö on ok?
Se on surullista, että kaiken maailman roskasakki saa lisääntyä ihan vapaasti. En ymmärrä miksi on pakko tehdä lapsia, jos ei kerran yhtään kiinnosta olla lasten kanssa. Tämän huomaa valitettavasti huostaanottotilastoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta entä jos lapsella ei ole KOSKAAN hoitoa, eikä KOSKAAN muuta aikuista kuin se äiti, jolle on JOKA VIIKONLOPPU helkkarin tärkeää bailata ja iskeeä ukkoja? Sekö on ok?
Juurikin näin, ja minusta on surullista että isompi lapsi kyllä jo PÄRJÄÄ, mutta miltä se tuntuu kun näkee ettei ole omalle äidille tärkeä. Ne teinitkin on just sitten illat yleensä kotona, kun päivät liehaavat muualla, ehkä se kaikesta huolimatta tuntuis kivalta tuntea olevansa tärkeämpi kuin biletys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin, ja minusta on surullista että isompi lapsi kyllä jo PÄRJÄÄ, mutta miltä se tuntuu kun näkee ettei ole omalle äidille tärkeä. Ne teinitkin on just sitten illat yleensä kotona, kun päivät liehaavat muualla, ehkä se kaikesta huolimatta tuntuis kivalta tuntea olevansa tärkeämpi kuin biletys.
Juurikin. Itsekästä ajatella ettei ne omat lapset tarvi sua, ikinä viikonloppuisin tai öisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin vanhempi tarvitsee kerran viikossa irtiottoa baarissa? En ole käynyt baarissa kymmeneen vuoteen. Irtiotto voi olla myös terveellinen liikuntaharrastus, meillä on kuntosalilla ihana lastenhoito jossa lapset viihtyy :) Pieni oma hetki illalla hyvän romaanin parissa tai elokuva kotisohvalla miehen kanssa lasten nukkuessa, siinä niitä lapsiperheen ”irtiottoja” 👌🏻
Ai hitto, piti oikein aurinkolasit laittaa kun niin sädekehä loistaa. Varmaan koet täydellisyyttä kun tuut tänne hehkuttamaan miten sulla ei ole muuta elämää kuin perhe, salillekin pitää saada lapset mukaan
Niin siis tämä on ihan normaalia.
Ei ole. Ei ole normaalia unohtaa kokonaan oma elämä ja elää vain ja ainoastaan perheen ehdoilla. Ja ei, oma elämä ei tarkoita sitä baarissa juoksemista mutta jos edes sinne salille tai lenkille voisi itsekseen mennä. Siis jos on toinenkin huoltaja lapsille kotona kuten tässä tapauksessa
Muuten saattaa iskeä yllättävän paha tyhjän pesän syndrooma. Ja muutenkin, ei oo tervettä omistaa ihan koko elämäänsä jollekin muulle. Ei lapsille eikä varsinkaan puolisolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin vanhempi tarvitsee kerran viikossa irtiottoa baarissa? En ole käynyt baarissa kymmeneen vuoteen. Irtiotto voi olla myös terveellinen liikuntaharrastus, meillä on kuntosalilla ihana lastenhoito jossa lapset viihtyy :) Pieni oma hetki illalla hyvän romaanin parissa tai elokuva kotisohvalla miehen kanssa lasten nukkuessa, siinä niitä lapsiperheen ”irtiottoja” 👌🏻
Ai hitto, piti oikein aurinkolasit laittaa kun niin sädekehä loistaa. Varmaan koet täydellisyyttä kun tuut tänne hehkuttamaan miten sulla ei ole muuta elämää kuin perhe, salillekin pitää saada lapset mukaan
Niin siis tämä on ihan normaalia.
Ei ole. Ei ole normaalia unohtaa kokonaan oma elämä ja elää vain ja ainoastaan perheen ehdoilla. Ja ei, oma elämä ei tarkoita sitä baarissa juoksemista mutta jos edes sinne salille tai lenkille voisi itsekseen mennä. Siis jos on toinenkin huoltaja lapsille kotona kuten tässä tapauksessa
Muuten saattaa iskeä yllättävän paha tyhjän pesän syndrooma. Ja muutenkin, ei oo tervettä omistaa ihan koko elämäänsä jollekin muulle. Ei lapsille eikä varsinkaan puolisolle.
Tässä olen hyvin samaa mieltä, omaa elämää pitää olla. Olkoon se vaikka se baari. Mutta silloin lapsille on hoitaja, tai jos ei ole tai ovat isompia, ei monta x kuukaudessa.
En jaksa lukea keskustelua, mutta kerronpa vain, ettei omaan tuttavapiiriini kuulu ketään tuollaista vanhempaa. Sen sijaan olen sitä mieltä, että vanhemmille on hyväksi tuulettua säännöllisesti haluamallaan tavalla. Jos joku haluaa tuulettua baarissa, sen kun! On mustakin kiva käydä joskus baarissa, mutta jostain syystä se ei enää kauheasti houkuttele.
No ne on näitä samoja jotka sanovat yli 35 v äitejä "mummoäideiksi" ja julistavat että lapset on tehtävä nuorena. Itse menin vapaasti ja matkustelin, asuin eri maissa 35 v asti ja sain lapsen 37 vuotiaana. En olisi halunnut aiemmin, olen sen verran levoton ja itsenäinen sielu. Vaikka lapseni olisi nyt aikuinen, tiedän ettei se huoli jota äitinä tuntee, poistu koskaan, ja sen vuoksi se tietty vapaa fiilis matkustella on kokonaan taaksejäänyttä elämää. Ei olisi ollut sama asia jos saisin nyt mennä ja tulla kun lapset ovat olemassa.
Kyllä se nuoruus kannattaa elää kunnolla samoin nuoren aikuisen elämää pitkään, kun se meille nykyihmisille on mahdollista. Joskus 100 v sitten vain aatelismiehet saivat elää vapaata aikuiselämää. Bilettää, matkustella, tehdä töitä, opiskella... Sitten kun perustaa perheen ja on niitä tehnyt vuosia ei enää tarvitse lähteä viikonloppuisin baariin.
Itse teen raskasta työtä viikot, töissä 6-17 ja lisäksi kestän rääkyvät lapset. Kyllä viikonloppuisin pitää saada nollata ja relata.
Vierailija kirjoitti:
Kertoohan toi vähän siitä että on jäänyt "elämätöntä elämää" varastoon.
Kun oli nuorena niin kiire leikkiä aikuista.
Baaritko on sulle jotain "elämätöntä elämää"?
Vierailija kirjoitti:
Kertoohan toi vähän siitä että on jäänyt "elämätöntä elämää" varastoon.
Kun oli nuorena niin kiire leikkiä aikuista.
EI ole elämätöntä elämää se jos pitää joka pe ja la päästä baariin, se on alkoholiongelma ja yleinen tyytymättömyys omaan elämään kun ei osaa muuta tehdä ku käydä baareissa ja "juhlia" tai vielä pahempi, "vaihtaa vapaalle".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehe, tulin vain ilmoittamaan miten ihanaa kun ei ole lapsia! :) Saan tehdä mitä haluun. Mennä baanalle milloin haluun tai vaikka viettää ihan vaan rentoja viikonloppuja itsekseni. En ole myöskään kyllästynyt kehenkään. Antaa ihmisten elää elämäänsä. :)
Toivottavasti tuo ihanuus jatkuu läpi elämän.
Kyllä on surkeaa katsoa, kun vanhainkodissa juuri ne vanhukset joilla ei ole omia lapsia tai juurikaan omaisia, ovat kamalan yksinäisiä ja masentuneita. Kukaan ei käy heidän luonaan...
Ettekö te tosiaan muuta keksi kuin tuota samaa yksinäisellä vanhuudella "uhkailua"?? :D Siellä vanhainkodissa on kuule muitakin yksinäisiä vanhuksia, aina löytää seuraa! :)
Ja on täysin eri asia olla yksin vanhana jos ei ole tahtonut olla lapseton kuin jos on. Tänä päivänä hoitokodissa on vähän vanhuksia, jotka ovat tietoisesti valinneet lapsettoman elämäntyylin.
Vierailija kirjoitti:
No ne on näitä samoja jotka sanovat yli 35 v äitejä "mummoäideiksi" ja julistavat että lapset on tehtävä nuorena. Itse menin vapaasti ja matkustelin, asuin eri maissa 35 v asti ja sain lapsen 37 vuotiaana. En olisi halunnut aiemmin, olen sen verran levoton ja itsenäinen sielu. Vaikka lapseni olisi nyt aikuinen, tiedän ettei se huoli jota äitinä tuntee, poistu koskaan, ja sen vuoksi se tietty vapaa fiilis matkustella on kokonaan taaksejäänyttä elämää. Ei olisi ollut sama asia jos saisin nyt mennä ja tulla kun lapset ovat olemassa.
Kyllä se nuoruus kannattaa elää kunnolla samoin nuoren aikuisen elämää pitkään, kun se meille nykyihmisille on mahdollista. Joskus 100 v sitten vain aatelismiehet saivat elää vapaata aikuiselämää. Bilettää, matkustella, tehdä töitä, opiskella... Sitten kun perustaa perheen ja on niitä tehnyt vuosia ei enää tarvitse lähteä viikonloppuisin baariin.
Ja yhtenä vaihtoehtona voi jättää lapsen tai lapset tekemättä, ei ole kansalaisvelvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehe, tulin vain ilmoittamaan miten ihanaa kun ei ole lapsia! :) Saan tehdä mitä haluun. Mennä baanalle milloin haluun tai vaikka viettää ihan vaan rentoja viikonloppuja itsekseni. En ole myöskään kyllästynyt kehenkään. Antaa ihmisten elää elämäänsä. :)
Toivottavasti tuo ihanuus jatkuu läpi elämän.
Kyllä on surkeaa katsoa, kun vanhainkodissa juuri ne vanhukset joilla ei ole omia lapsia tai juurikaan omaisia, ovat kamalan yksinäisiä ja masentuneita. Kukaan ei käy heidän luonaan...
Minusta on surkeaa katsoa niitä vanhuksia, joilla on lapsia eikä kukaan käy heidän luonaan. Ei lapsia kiinnosta.
No, minulla on kyllä joskus todella ikävä noita tyttöjen saunailtoja. Ehkä ei tullut sitten tarpeeksi niitä aikananaan harrastettua tai sitten vaan tykkään tuollaisesta menosta. Mutta tässä ketjussa ei haukutakaan niitä jotka lukevat keskittyneesti kirjaa 6 tuntia vaan heitä, jotka saunoisivat ja bilettäisivät mielummin ne 6 tuntia. Vaikka kyse on kummassakin omasta ajasta.
Hienoa, että lapsesi täyttävät sinun sosiaaliset tarpeesi, mutta meitä on monia, joille se illallinen sen taaperon kanssa, ei korva sitä illallista ulkona ravintolassa ystävien seurassa.