Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon niin kyllästynyt aikuisiin ihmisiin, joiden päästävä baanalle joka viikonloppu, vaikka on lapset!

Vierailija
29.05.2018 |

Miten sieltä ei malta olla yhtään pois? Viettää viikonloppu lasten kanssa? Yksi tyrkkää pienen 3-vuotiaan joka ilta hoitoon että pääsee menemään, yksi jättää esiteinit yksin kotiin joka perjantai ja lauantai-ilta ja yö koska pitäähän mamman bailata ja saada iskuehdotuksia.

Juu ja ymmärrän, jos lapset ovat vaikka isällään, kun erottu, mutta kun on päästävä myös silloin kun ei ole isän viikonloppu!

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vanhempi tarvitsee kerran viikossa irtiottoa baarissa? En ole käynyt baarissa kymmeneen vuoteen. Irtiotto voi olla myös terveellinen liikuntaharrastus, meillä on kuntosalilla ihana lastenhoito jossa lapset viihtyy :) Pieni oma hetki illalla hyvän romaanin parissa tai elokuva kotisohvalla miehen kanssa lasten nukkuessa, siinä niitä lapsiperheen ”irtiottoja” 👌🏻

Ja ei mene kuin vuosi pari, kun huudat muita kovenpaa sitä Kaija Koota kuinka kaunis, rietas ja onnelinen olet kun mies petti ja jätti :D

Vierailija
42/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe, tulin vain ilmoittamaan miten ihanaa kun ei ole lapsia! :) Saan tehdä mitä haluun. Mennä baanalle milloin haluun tai vaikka viettää ihan vaan rentoja viikonloppuja itsekseni. En ole myöskään kyllästynyt kehenkään. Antaa ihmisten elää elämäänsä. :)

Satutko olemaan myös vegaani?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vanhempi tarvitsee kerran viikossa irtiottoa baarissa? En ole käynyt baarissa kymmeneen vuoteen. Irtiotto voi olla myös terveellinen liikuntaharrastus, meillä on kuntosalilla ihana lastenhoito jossa lapset viihtyy :) Pieni oma hetki illalla hyvän romaanin parissa tai elokuva kotisohvalla miehen kanssa lasten nukkuessa, siinä niitä lapsiperheen ”irtiottoja” 👌🏻

Kaivetaankin lasten kanssa askarteluvälineet ja askarrellaan sinulle mitali ja laitetaan postiin.

Mahtaako krooniselta krapulaltasi onnistua askartelu?

Vierailija
44/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden mamman jonka muksu on hoidossa joka viikonloppu ja mamma bailaa, kun on niin rankkaa olla lapsen kanssa. Isälle ei tietenkään voi huoltajuutta antaa, koska sitten menee tuet.

Vierailija
45/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaivetaankin lasten kanssa askarteluvälineet ja askarrellaan sinulle mitali ja laitetaan postiin.

Voi ei sun tarvi vaivautua. Kyllä tämäkin äiti ehtii askarrella omien lastensa kanssa enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
46/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei sun tarvi vaivautua. Kyllä tämäkin äiti ehtii askarrella omien lastensa kanssa enemmän kuin tarpeeksi.

Luetaan...tämäkin äiti selaa tympääntyneenä älypuhelintaan lasten selatessa vieressä omaa laitettaan.

Vierailija
47/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olin joskus turhautunut kun on perhettä kuten kavereillakin eikä enää koskaan baarireissuja. Harmitti kyllä kunnes ymmärsin että tätä tämä loppuikä nyt tulee olemaan. Asioiden hyväksyminen lisää tyyneyttä ja mielenrauhaa. Edelleen täytyy jostain selittämättämästä syystä päästä käymään jossain kippolassa. Ei vain jaksa aina kotona sohvalla istua ja kitata. Silmittelen hetken yksinäni baaritiskillä lähiöbaarin menoa ja pyörittelen päätäni henkisesti. Sitten kotiin. Siinä se. Ikävä on kadonnutta nuoruutta ja varsinkin kavereita. Mutta tällaista tämä on. Oikeastaan en edes kaipaa näitä nykyisiä tiukkapipoisten vaimojensa alistamia tossukoita enää mihinkään illanistujaisiin. Niin tekopyhää ja falskia "päivääkään en vaihtaisi pois"-perhe-elämää vietetään. Hohhoijaa..

Vierailija
48/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikoittainen bailaaminen missä tahansa iässä kertoo yksinkertaisesta ihmisestä, jonka elämä on retuperällä. Vanhempien taas täytyy ymmärtää, että kun lapset on hankittu, oma elämä lakkaa.

Vierailija
49/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikoittainen bailaaminen missä tahansa iässä kertoo yksinkertaisesta ihmisestä, jonka elämä on retuperällä. Vanhempien taas täytyy ymmärtää, että kun lapset on hankittu, oma elämä lakkaa.

Ja kuitenkin lapsettomia yritetään "käännyttää" hankkimaan lapsia sanomalla, että ei lapset estä tekemästä samoja asioita kuin ennen lapsiakin.

Vierailija
50/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei tajua kun lapsia alkavat pyöräyttämään, että niistä pittää huolehtia usiampi vuosi eikä vaa parin vuoden ajan.

Monta tuttua harrasti eka sitä et ottivat koiran, meni pari vuotta, koira pois ja uus tilalle. Eivät jaksaneet kouluttaa.

Nyt lapsia ja ne on huostassa ja sijotuksessa vähän väliä ku äiti lähtee kesken yön ryyppyreissulle ja mukulat karannu vaippa päällä rappu käytävään.

Vierailija
51/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on tällaisen vanhemman kasvatti. Yh lähti baariin joka vkl, lapset jäi aluksi isovanhemmille ja vanhemman ollessa eskarissa (pikkusisarus 2 v nuorempi) keskenään. Monet kerrat kaveri on avautunut miten inhosi sitä, stressasi olla vastuussa pienemmästä, pelotti olla, inhosi aamulla vanhan viinan hajua kotona ja vielä enemmän sitä jos se vanhempi olikin jäänyt jonnekin koko yöksi. Tapahtui 80-90-luvuilla, ei mitään lasuja tehty.

Vierailija
52/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo.

Vierailija
53/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo oksettavaa... tutustuin tälläisen joka viikonloppu bilettävään pariskuntaan. Kännitappeluita, epäsiisti koti, huumeita... Lapset jätettiin kotiin tai menivät mummolaan kun baariin piti päästä joka viikonloppu perjantaina ja lauantaina. Vaikka lapset ovatkin jo teinejä ja pärjää omillaan niin henkisesti varmasti vaikuttaa. Vuoden katsoin sitä touhua kun olin itsekin alkoholisoitunut. Katkaisin välit kun lopetin alkoholin käytön kokonaan.

He usein lainasivat rahaa minulta juotavaan eivätkä muistaneet maksaa takaisin kun velkoja oli joka puolelle. Ja sitten valittivat kun ei ole rahaa viedä niitä teinejä minnekään mutta rahaa oli lähteä hakemaan Virosta auto täyteen viinaa. Sitten yhden kerran he voittivat jostain arvonnassa perheloman ja sielläkin vaan joivat. Oli kuulemma ihan lapsilta saatu lupa. Onneksi lapset ovat pian täysi-ikäisiä niin pääsevät pois. Tai sitten lapset alkoholisoituva itsekin. Perheen isä joskus suunnitteli miten vie vanhimman lapsen baariin kun täyttää 18. Heidän mielestään se heidän elämäntapa on niin upea. Itse tajusin kauheuden kun olin raitistunut.

Joskus on oikein sydäntäsärkevää, kun näkee kaupassa kuinka äityli on teiniensä kanssa kaupassa ostoksilla. Kaljaa ja sidukkaa on kymmeniä purkkeja, ruokaa vain vähän. Lapset näyttävät aivan jo lähikapakan kanta-asiakkailta kuluneine kasvoineen, rotanhäntä-kampauksineen ja halpoine vaatteineen. Äiti näyttää todella kulahtaneelta kaveri-äidiltä. Tupakan ja viinan rikkoma ääni ei tunnelmaa kohota.

Vierailija
54/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olin joskus turhautunut kun on perhettä kuten kavereillakin eikä enää koskaan baarireissuja. Harmitti kyllä kunnes ymmärsin että tätä tämä loppuikä nyt tulee olemaan. Asioiden hyväksyminen lisää tyyneyttä ja mielenrauhaa. Edelleen täytyy jostain selittämättämästä syystä päästä käymään jossain kippolassa. Ei vain jaksa aina kotona sohvalla istua ja kitata. Silmittelen hetken yksinäni baaritiskillä lähiöbaarin menoa ja pyörittelen päätäni henkisesti. Sitten kotiin. Siinä se. Ikävä on kadonnutta nuoruutta ja varsinkin kavereita. Mutta tällaista tämä on. Oikeastaan en edes kaipaa näitä nykyisiä tiukkapipoisten vaimojensa alistamia tossukoita enää mihinkään illanistujaisiin. Niin tekopyhää ja falskia "päivääkään en vaihtaisi pois"-perhe-elämää vietetään. Hohhoijaa..

Itse kyllä nautin perhearjesta, uskokaa tai älkää. Ei ole yhtään ikävä jotain "poikien saunailtoja", niitä ehdittiin viettää aika paljon ennen paikalleen asettumista. Nyt tykkään eri jutuista. Jokainen tietty tyylillään, enkä tuomitse palstan tavan mukaan ihmisten omia mieltymyksiä. On vain aika lapsellista projisoida omia juttujaan toisiin, niin että muut olisivat tekopyhiä tms. millä nyt keksitkin haukkua.

Vierailija
55/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai hitto, piti oikein aurinkolasit laittaa kun niin sädekehä loistaa. Varmaan koet täydellisyyttä kun tuut tänne hehkuttamaan miten sulla ei ole muuta elämää kuin perhe, salillekin pitää saada lapset mukaan

Niin siis tämä on ihan normaalia.

Vierailija
56/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se aika tekopyhää on sädehtiä tyyliin "päivääkään en vaihtaisi pois" lapsiperhearjesta. Itse ainakin vaihtaisin aika uitun monta. Olen kolmen lapsen isä. Ja minulle on oikeasti eräs poikavuosien entinen kaveri todennut näin. Ajattelin jo silloin että olemme loitonneet toisistamme valovuosien päähän. Asukoot nyt siellä älvärissään keskellä peltoa ja viettäkööt sitä kultaista lapsiperheaikaa. Kyllä minäkin siitä toisinaan pidän. Mutta toisinaan pitää saada aikaa myös itselle. Mutta jo sen sanominen on nykyään jotain väärin. Pitäisi vain pitää kulissia ja hehkuttaa ettei päivääkään vaihtaisi pois.

Vierailija
57/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ollut kyse mistään päivääkään en vaihtaisi pois...

Minulla on kaveri joka erosi pari vuotta sitten, lapset jäi äidille, isä häipyi kuvioista kokonaan. Olen huolestuneena katsellut sivusta, kuinka lapset ovat JATKUVASTI yksin ja nimenomaan biletys ja MATKUSTELU on kaverille hurjan tärkeää. Lapset menee yläasteelle joten pärjäävät ilmeisesti viikot, ja viikonloput yksin hienosti. Miesten huomio ja oma elämä on nyt hirveän tärkeää, ihmiselle jolle kuvittelin lasten hyvinvoinnin olevan elämän ykkösasia.

Vierailija
58/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkeria sanoi kettu pihlajanmarjoista. Turha rutista toisten elämästä. Hommatkaa itsekin sellainen niin ei tarvitse joka asiasta valittaa.

Ps. Menkää töihin luuserit!

Turha rutista toisten elämästä? Eli sinusta on ok, että aikuinen ei jaksa olla omien lastensa kanssa vaan bailaus on tärkeämpää? miksi tehdä lapsia? ja onko niitä kohtaan oikein?

Ok tai ei, mutta millainen luulet sellaisen aikuisen olevan joka oikeasti vaan haluaisi olla muualla kun sen lapsen kanssa perjantain tai lauantai iltana. Joku yksinhuoltaja on varmasti niin paljon lastensa kanssa, että kai hänkin haluaa joskus sitä omaa aikaansa. Samako se sitten onko se tiistai iltapäivällä jossain salilla tai perjantaina baarissa? Tärkeintä on, että lapsella on joku hoitaja. Ja jotkut teinit nyt ei varmaan muuta toivo, kun perjantai tai lauantai iltaa ilman vanhempiaan. Vaikka olisivat ihan pelikoneen edessä.

En oikeastaan ymmärrä kuinka jotenkin lasten olisi oltava aina vanhempien kanssa. Itse olen pakosta todella paljon, mutta koen sen välillä (siis välillä, en aina) todella raskaaksi. 24 tuntia 7 päivää viikossa. Enkä koe, että olisin jotenkin itsekäs vaikka viikossa voisinkin ja saisinkin käyttää 6 tuntia viikossa johonkin itselleni mieleiseen ihan yksin. Vaikka sitten baareiluun, jos siltä tuntuisi ja haluaisin juuri sitä. Ei enkä koe olevani mitenkään parempi vanhempi, vaikka joku noista lapsista on aina tuossa näkö tai kuulo etäisyydellä.

Lapsia kohtaan on ihan oikein, ettei vanhemmat aina nyhvää heissä kiinni. Että voivat tutustua muihinkin ihmisiin, kuten vaikka isovanhempiin. Ilman vanhempien läsnäoloa ja heidän vahdintaa.

Vierailija
59/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ollut kyse mistään päivääkään en vaihtaisi pois...

Minulla on kaveri joka erosi pari vuotta sitten, lapset jäi äidille, isä häipyi kuvioista kokonaan. Olen huolestuneena katsellut sivusta, kuinka lapset ovat JATKUVASTI yksin ja nimenomaan biletys ja MATKUSTELU on kaverille hurjan tärkeää. Lapset menee yläasteelle joten pärjäävät ilmeisesti viikot, ja viikonloput yksin hienosti. Miesten huomio ja oma elämä on nyt hirveän tärkeää, ihmiselle jolle kuvittelin lasten hyvinvoinnin olevan elämän ykkösasia.

Et sitten kuitenkaan kirjoittanut syyllistävästi isästä mitään, vaikka hän totaalikatosi kuvioista? Mikä tässä on ongelma, jos nuo lapset pärjäävät hienosti? Sinun ahdasmielinen asenteesi?

Vierailija
60/88 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais joillain kalikka kalahtaa.. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi