Mistä pirusta voi johtua pelkästään vasemmalla puolella kurkkua tuntuva kurkkukipu joka säteilee korvaan.

• ylös 4
  • alas 7

Sivut

Kommentit (24)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mulla oli tuollaista ja sitten meni puoli naamaa toimimattomaksi kun puolet naamasta halvaantui. (kolmoishermo). Jos alkaa tulla oireita (silmäluomi lakkaa toimimasta tai  huulet tuntuvat tunnottomilta) niin mene HETI päivystykseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla joka kerta normaalissa flunssassa ja kuumessa.

Niin mullakin, onneksi särkylääke auttaa.

Vierailija

Mulla yllättävää kyllä tuota tekee refluksitauti. Yöllä nukkuessa tulee mahanesteitä kurkkuun asti, ja sillä puolella mikä kylki on pääosin nukkuessa alempana, usein on kurkku kipeä, ja kurkkukipu sitten säteilee hermoja pitkin korvaankin.

Vierailija

Just angiina alkaa noin.  Sulla voi olla kehittymässä siellä nielussa ns. angiinapaise, joka painaa hermoa niin että tuntuu korvassa asti.  Nykyään on alettu esittää, ettei aina joka tulehduksesta kannattaisi mennä lääkäriin, vaan ne voi hoitaa lämmöllä ja levollakin, mutta mulla kyllä angiina ei parane ilman antibiootteja.  Kehottaisin suakin menemään lääkäriin, saat nopeasti avun.

Vierailija

Kurkkupaise, kaulapaise jne. Jos turvottaa ulkopuolelta alkaa jo hengenlähtö olla potentiaalinen seuraumus lääkärikäynnin skippaamisesta.

Vierailija

Ota taskulamppu, mene peilin eteen ja sano AAAA. Jos niellä näkyy valkeaa peitettä tai rakkuloita se on angiina. Jos siellä näkyy vaan yks juustorakeen näköinen möykky se on joku "proppu", bakteeri pesäke. Sen saattaa saada irti vaikka jäätelötikulla jos ei tuu yökkö refleksi helposti. Kipu poistuu samalla hetkellä.

Vierailija

Mulla on proppuja kroonisesti ja vain toisella puolella, jossa on suurempi ja onkaloinen nielurisat. Ne proput ovat siis tosi syvällä siellä nielun uumenissa. Tavallisia nielutulehduksia ne on pahentaneet ja pitkittäneet sekä aiheuttaneet jälkitauteja, kuten just korvatulehdusta.

Vierailija

Itse kävin korvalääkärillä saman vaivan takia, syyksi sanoi lihasjännityksen. Minulla on purennassa toispuoleisuutta ja jännitysniska.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on proppuja kroonisesti ja vain toisella puolella, jossa on suurempi ja onkaloinen nielurisat. Ne proput ovat siis tosi syvällä siellä nielun uumenissa. Tavallisia nielutulehduksia ne on pahentaneet ja pitkittäneet sekä aiheuttaneet jälkitauteja, kuten just korvatulehdusta.

Ymmärrän kitarisaproput, mutta nielussa?
Kitarisoissa olivat ei-lähellä, niihin täytyy keksiä joku miniatyyrilusikka, jolla ne saa irti.

Puhumme varmaan kuitenkin samasta asiasta.
Tämä loppukevät on ollut vähän katalaa, kun välillä kylmä tuuli, mutta hellelukemia taas pitkään.

Vierailija

Mulla oli vastaava juttu 16v ja paheni pikkuhiljaa. Syy oli paise kurkussa. Lopussa ei pystynyt enää nielemään ollenkaan. Nukutuksessa piti puhkaista. Samalla poistettiin nielurisat.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.