Toispuoleinen kurkkukipu joka säteilee korvaan
Mistä pirusta voi johtua pelkästään vasemmalla puolella kurkkua tuntuva kurkkukipu joka säteilee korvaan.
Kommentit (34)
Mulla oli kurkussa kysta joka näytti propulta mutta en saanut sitä millään pois ja oirehti tuollaisena kipuna. Loppujen lopuksi sairastuin flunssakierteeseen ja aina infektion aikaan kysta oli isompana ja kurkku turposi toiselta puolelta niin, että se ylhäältä roikkuva kitakielekekin törrötti aivan vinossa. Kysta poistettiin poliklinikalla paikallispuudutuksessa ja kivut sekä infektiot loppuivat,
Kurkkupaise. Pitää puhkaista ja imeä.
Mulla samat oireet tasaisin väliajoin, syynä närästys, kuten jollain aiemmallakin vastaajalla.
Mulla on nyt, yleensä syön jäätelöä kurkkukipuun, mutta nyt se vaan pahentaa ja saa yskimään. Ollu nyt viikon, ei oo muita oireita kuin toispuolen kurkku- ja korvakipu.
Yskä, kun tulee niin se kestää pitkään, mutta yskin vaan n. 2-3krt päivässä.. ehkä ennemmin semmosta "en saa happea" -yskää..
Kurkkupaise tekee noin. Lääkäriin ennen kuin paisuu kurkku umpeen.
Kuten näet, niin monta syytä kuin kommentoijaakin.
Itselläni oli sama vaiva monta viikkoa. Paheni vaan ja pakotti hieromaan sen puolen kaula-, leuka-, poski- ja ohimolihaksia. Ne tuntuivat provosoivan kipua. Mietin, johtuuko liiasta puhelimen näpräämisestä ja istumisesta pää alaviistoon, koska teen sitä paremman puutteessa monta tuntia joka päivä. Kun kipu äityi viikon kaiken muun lisäksi kestäneeksi toispuoleiseksi päänsäryksi, tilasin tunnin niska-hartiahieronnan. Kipua ei ole sen jälkeen ollut pariin viikkoon. Kop, kop, puuta koputan.
Suosittelen!
Tuohan on ihan ilmiselvä peräaukon haavauma
Vierailija kirjoitti:
Kurkkupaise, kaulapaise jne. Jos turvottaa ulkopuolelta alkaa jo hengenlähtö olla potentiaalinen seuraumus lääkärikäynnin skippaamisesta.
Tämä. Mun lapsenlapsella oli ja leikattiin pikaisesti.
Voi olla ihan vain tavallinen nielutulehdus, korvakäytävähän on yhteydessä nieluun.
Minulla aktivoituu huuliherpes niin, että toinen korva ja toinen puoli kurkusta on kipeä paria päivää ennen kuin herpesrakkula sitten alkaa näkyä.
Sama vaiva, aivan jäätävä kurkkukipu. Mitään varsinaista molluskaa ei suussa (vielä?) näy, mutta hyvähän tuo olisi lääkärille käydä näyttämässä. Harmi kun täällä tuppukylässä ei vaan viinkoloppuisin pääse lääkäriin 🙄
Voi hemmetti... Jonkulainen pieni "paise" tms rakkula mulla näkyy tuolla nielussa 😓 Ei saakutti jaksais tälllaista. En enää uskalla lukea noita nielupaisetarinoita täältä. Vaan voihan se toki olla joku ihan muukin rakkula, huoh.... :/
Angiina, korvatulehdus. Tai sitten vaan kurkku kipeänä.