Pojan vastenmielinen soittolista.
kuuntelee vastenmielistä musiikkia, jossa käytetään paljon kovaa kieltä. Tässä yksi esimerkki niistä kappaleista, pitäisikö huolestua ja mitä kannattaisi tehdä?
Kommentit (7)
Rap-musiikista puuttuu vain yksi kirjain, eli C.
It's crap.
Pojalla on hyvä musiikkimaku.
Meillä teinit ei voi sietää 6ix9inea, mulla ei soittolistalla muuta tällä hetkellä olekaan.
Okei, itse olen 22v ja lapseton, joten en ehkä ole paras neuvomaan lastenkasvatuksessa mutta sanon kuitenkin, että ihminen ei voi valita omaa musiikkimakuaan ainakaan silleen suoraan tietoisesti. Jos joku miellyttää, se miellyttää, eikä ketään voi tuomita siitä, että tykkää biisistä X. Mutta jos biisin sanoista voi saada huonoja vaikutteita, kannattanee jutella lapsen kanssa siitä, mitä huonoa seuraa, jos ns. toimii laulun esimerkin mukaan. Voit kysyä, mikä ko. biisissä miellyttää, niin saat myös poikasi näkökulman asiaan ja voit yrittää perustella sen vääräksi. Jos kuuntelu pysyy yksityisenä (eli ei esim. pakota inua kuuntelemaan sitä esim. popittamalla inhokkibiisejäsi kovalla sinun ollessa paikalla) eikä biisi lisää poikasi kiroilua tai muuta huonoa käytöstä tosielämässä, niin minun on vaikea nähdä siinä mitään ongelmaa.
Korostettakoon vielä, että itse olen näissä lastenkasvatusasioissa hyvin tietämätön, joten jos joku perustelee näkökantani vääräksi, olen valmis muuttamaan mielipidettäni.
Turpaanhan tollaselle pojalle pitäisi antaa. Luuleko se, että noi mustat on sen veljiä? Ne vetäis sitä persukseen ekan tilaisuuden tullen tykki ohimolla.
Ryhdy oikein fanittamaan sitä musaa, ja huudata täysillä, muista myös räpätä mukana. Taatusti poikas lopettaa sen musan kuuntelun.
Louis Therouxin aivovammoihin keskittyneessä dokkarissa eräs mies oli alkanut vammauduttuaan kuuntelemaan hiphop-musiikkia (jota hän ei siis ollut koskaan aiemmin pitänyt). Vaikka aihe sinänsä oli hyvin surullinen ja järkyttävä, en voi olla virnistelemättä tälle faktalle.
Entisenä nuorena itse aiheeseen: noissa hiphop-jutuissa närästää se ylimielisen uhoava ja muita halveksuva asenne jota ko. musiikkia tekevät huumeveikot levittävät. Ne oman nuoruuden hevijutut olivat aika pitkälti sellaista satukirjakamaa joka oli helppo erottaa tosielämästä...
Mutta kaikkien sukupolvien täytyy toki kapinoida jollain tavoin. Ei se onnistu teletappeja fanittamalla.
Oletko sä mun eksä? Mä en ole huolissani, ollaan pojan kanssa juteltu niin paljon myös näistä musiikkiasioista ja kuunneltu yhdessä.