Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu, että rintaliivien selkäosa nousee ylös?

Vierailija
28.05.2018 |

Kyseessä siis mittojen mukaan oikean kokoisesta liivistä? Onko edes mahdollista että se pysyy vaakasuorassa niin kuin kaikissa ohjeissa neuvotaan? Minulla se ainakin nousee jonkin verran niskaa kohti kun päivän mittaan liikehtii.

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut tulokseen, että kyse on kupin mallin sopimattomuudesta, eikä väärästä koosta.

Ap

Miten kuvailisit rintojasi vapaina ap?

Ja millaiset kupit liiveissäsi on?

Jos ottaisit molemmista kuvat ja tissit liiveissä kuvan, piirrät molemmista mittapiirrokset niin osaisin 100varmasti kertoa onko vika kupin koossa ja mallissa.

Vierailija
102/145 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3D mallintaja. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut tulokseen, että kyse on kupin mallin sopimattomuudesta, eikä väärästä koosta.

Ap

Miten kuvailisit rintojasi vapaina ap?

Ja millaiset kupit liiveissäsi on?

Jos ottaisit molemmista kuvat ja tissit liiveissä kuvan, piirrät molemmista mittapiirrokset niin osaisin 100varmasti kertoa onko vika kupin koossa ja mallissa.

Jos saisi vielä mitat liivien ympäryksestä ja olkaimista voisin 3D Tulostaa liivit joustavasta materiaalista ja kupit vuorata jollain iholle miellyttävällä materiaalilla, saisit täydellisesti sopivat rintsikat.

Mikä sun nykyinen ympärys/kuppi on? Onko rinnat kuinka isot ja raskaat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on ihana ketju. kiitos vastanneille!

Vierailija
104/145 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas on syitä keksitty asiaan joka on hyvin simppeli.

Jos selkäosa nousee ylös niin se tarkoittaa sitä että olkaimet ovat liian lyhyet ja joutuvat kannattamaan liikaa painoa (rintojen painosta johtuvaa). Jos on roikkuvat rinnat niin niiden koon ja painon mukaan pitää hankkia rintaliivit joissa on tarpeeksi leveät olkaimet ja muutenkin kangasta että voivat nostaa rintaa. Kyse ei ole liian pienestä kuppikoosta tai liian isosta rinnanympäryksestä vaikka myyjät mielellään asian selittävät niin. Nykyään myydään liivejä joissa ei ole raskasrintaisille ja roikkuvarintaisille tarpeeksi kangasta ja näin ollen pitoa.

Voit kokeilla kuinka paljon liivisi nousee ylös käytön aikana jos laitat olkaimet niin pitkiksi että ne eivät nostakaan rintoja ylös. Aivan. Rintaliivit pysyvät mystisesti koko päivän paikallaan. 

On myös vaarallista käyttää rintaliivejä jotka ovat liian tiukat rinnanympäryksestä. Rintaliivien ympäryksen alle pitää saada oma käsi laitettua niin ettei se ole vaikeaa eikä liivin tarvitse joustaa tarpeeksi. 

Jos ei ole kovin hoikka, rinnat roikkuvat tai ovat painavat niin valitettavasti ohuet olkaimet eivät sovi tai muuten pienet "hepenet" arkikäyttöön. Rintaliivien pitää olla napakat mutta eivät kiristää edes loppupäivästä jolloin sinulla on enemmän nestettä kehossa. Rintaliiveissä mättää jos ihoon jää niistä jäljet.

Itse kuljen nykyään ilman rintaliivejä kokonaan kesäisin koska minulla on, ei kovin suuret mutta raskaat rinnat ja olen muuten hoikka. Minulla on siis rinnoissa paljon kudosta (dd-kuppi mutta ympärys vain 65)  ja vähemmän rasvaa jonka takia ne ovat pysyneet raskaina ja kimmoisina vaikka olen yli nelikymppinen. Käytän sen sijaan narutoppia joka on täysin elastinen ja napakka rintojen ja koko keskivartalon kohdalta mutta ei tiukka. Topissa on kaksoiskangas koko yläosassa niin että rinnoille muodostuu pieni pussi topin sisäosaan. Suosittelen lämpimästi pienikokoisille mutta raskasrintaisille!!! Ihonvärinen toppi sopii myös "bilevaatteiden" ja kaikenlaisten t-paitojen alle eikä hiosta (omani ovat puuvillaa ja ostettu ulkomailta) . Jos on tosi avonainen ja "hieno" mekko niin käytän teippejä;)

Vierailija
105/145 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla naisilla näkyy kesäisin rintaliivien rajat paitojen läpi ja melkein poikkeuksetta niiden takaosa on liian kireä ja noussut ylös. Tulee selvästi erottuvat sivutissit takapuolelle ja myös ihoon painautuneet olkaimet näkyvät. 

Vierailija
106/145 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla naisilla näkyy kesäisin rintaliivien rajat paitojen läpi ja melkein poikkeuksetta niiden takaosa on liian kireä ja noussut ylös. Tulee selvästi erottuvat sivutissit takapuolelle ja myös ihoon painautuneet olkaimet näkyvät. 

Liian kireä takaosa ei kyllä yleensä nouse ylös. Tuo kuvailemasi tilanne johtuu klassisesta liian pieni kuppi ja liian suuri ympärysnauha-mokasta.

Vierailija
107/145 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian kireä takaosa ei kyllä yleensä nouse ylös. Tuo kuvailemasi tilanne johtuu klassisesta liian pieni kuppi ja liian suuri ympärysnauha-mokasta.

No eikä johdu:D

Suomalaisilla naisilla on lähes aina liian tiukka ympärysnauha liiveissä ja se NÄKYY. Ihan turha selitellä liian pienellä kupilla. Liian pieni kuppi ei tee yhtään mitään rintaliivien takaosaan. Rinnat eivät vaan silloin pysy kupeissa sisällä vaan pursuavat ulos keskiosasta ja sekin näkyy vaatteiden läpi eli tulee kivat kaksoiskumpareet sivuprofiiliin ja kainaloihin. Kainalokumpareet etukropassa on tosi "kivat" kun on hihaton kireä toppi päällä. 

Mä olen ostanut rintaliivini jo pitkään ulkomailta. Liivimyyjillä aivan eri tietämys kuin Suomen myyjillä. Ei ole tarvinnut katua yhtään liiviostosta. 

Vierailija
108/145 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi liivimyyjät tyrkyttävät supertiukkoja ympäryksiä. Itselläni kaikissa liiveissä joudun pitkänkin käytön jälkeen käyttämään edelleen uloimpia hakasia, yhdenkään liivit eivät ole löystyneet käytössä. Se sijaan kalliista alusvaateliikkeistä ostetut liivit kiristävät ja ympärysmitta on liian pieni. Jättää punaiset jäljet ihoon.

Ei enää ikinä rahoja noihin.

Vierailija
109/145 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva, jos välillä rintaliivien istuvuudesta tehtäisiin asiallisia lehtijuttuja. Mutta aina haastattelussa on se rintaliiviliikkeen myyjä, joka sanoo että suomalaisilla on liian iso ympärys ja liian pieni kuppi, vaikka katukuva kertoo ihan muuta.

Vierailija
110/145 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt mars, liiviliikkeissä useita kertoja, mutta myyjät eivät tiedä mistään mitään. Mittäävät mitä sattuu jos edes mittaavat, ja tuovat sovitukselle liivejä joista tietää jo sovittamatta että huonoja ovat. Tämä sitten sovituksen jälkeen vahvistuu. Liivit ovat vähän kuin rillit, pitää vain sovittaa kaikenlaisia, ja monia kokoja, jotta alkaa silmä harjaantumaan siihen mikä itselle sopii tai ei sovi.

Vierailija
111/145 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä johdu:D

Suomalaisilla naisilla on lähes aina liian tiukka ympärysnauha liiveissä ja se NÄKYY. Ihan turha selitellä liian pienellä kupilla. Liian pieni kuppi ei tee yhtään mitään rintaliivien takaosaan. Rinnat eivät vaan silloin pysy kupeissa sisällä vaan pursuavat ulos keskiosasta ja sekin näkyy vaatteiden läpi eli tulee kivat kaksoiskumpareet sivuprofiiliin ja kainaloihin. Kainalokumpareet etukropassa on tosi "kivat" kun on hihaton kireä toppi päällä. 

Mä olen ostanut rintaliivini jo pitkään ulkomailta. Liivimyyjillä aivan eri tietämys kuin Suomen myyjillä. Ei ole tarvinnut katua yhtään liiviostosta. 

Tietenkin se liian pieni kuppi vaikuttaa koko liivin istuvuuteen. Liian ahdas kuppi tekee sopivan ympärysmitan kireän tuntuiseksi, koska rinnat eivät mahdu kokonaan kuppeihin. Se osa joka ei mahdu kupin sisään jää kuppien sivuille ympärysnauhan ja kaarituen alle aiheuttaen ns. kainalotissit. Siksi niin moni mainitsee käyttävänsä samanmittaista tai jopa isompaa ympärysmittaa liiveissään, kuin mitä oma rintojenalusmitta on. Liian pientä kuppia kompensoidaan väljemmällä ympärysnauhalla.

Vierailija
112/145 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva, jos välillä rintaliivien istuvuudesta tehtäisiin asiallisia lehtijuttuja. Mutta aina haastattelussa on se rintaliiviliikkeen myyjä, joka sanoo että suomalaisilla on liian iso ympärys ja liian pieni kuppi, vaikka katukuva kertoo ihan muuta.

Mitä se katukuva sitten kertoo?

Vierailija
113/145 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että harva tajuaa (tai harvaa kiinnostaa), miltä se "napakka" (lue: ympärysmitaltaan liian pieni) liivi näyttää selkäpuolelta.

Vierailija
114/145 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että harva tajuaa (tai harvaa kiinnostaa), miltä se "napakka" (lue: ympärysmitaltaan liian pieni) liivi näyttää selkäpuolelta.

Huomattavasti enemmän näkee niitä, joiden rintsikoiden takaosa on hilautunut jonnekin lapaluiden päälle.

Vierailija
115/145 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö siis yhdistää paita ja rintsikat että lakkaa hilautumasta?

Kiinnitys edestä? 

Vierailija
116/145 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos selkäosa nousee ylös niin se tarkoittaa sitä että olkaimet ovat liian lyhyet ja joutuvat kannattamaan liikaa painoa (rintojen painosta johtuvaa). Jos on roikkuvat rinnat niin niiden koon ja painon mukaan pitää hankkia rintaliivit joissa on tarpeeksi leveät olkaimet ja muutenkin kangasta että voivat nostaa rintaa. Kyse ei ole liian pienestä kuppikoosta tai liian isosta rinnanympäryksestä vaikka myyjät mielellään asian selittävät niin. Nykyään myydään liivejä joissa ei ole raskasrintaisille ja roikkuvarintaisille tarpeeksi kangasta ja näin ollen pitoa.

Voit kokeilla kuinka paljon liivisi nousee ylös käytön aikana jos laitat olkaimet niin pitkiksi että ne eivät nostakaan rintoja ylös. Aivan. Rintaliivit pysyvät mystisesti koko päivän paikallaan. 

On myös vaarallista käyttää rintaliivejä jotka ovat liian tiukat rinnanympäryksestä. Rintaliivien ympäryksen alle pitää saada oma käsi laitettua niin ettei se ole vaikeaa eikä liivin tarvitse joustaa tarpeeksi. 

Jos ei ole kovin hoikka, rinnat roikkuvat tai ovat painavat niin valitettavasti ohuet olkaimet eivät sovi tai muuten pienet "hepenet" arkikäyttöön. Rintaliivien pitää olla napakat mutta eivät kiristää edes loppupäivästä jolloin sinulla on enemmän nestettä kehossa. Rintaliiveissä mättää jos ihoon jää niistä jäljet.

Itse kuljen nykyään ilman rintaliivejä kokonaan kesäisin koska minulla on, ei kovin suuret mutta raskaat rinnat ja olen muuten hoikka. Minulla on siis rinnoissa paljon kudosta (dd-kuppi mutta ympärys vain 65)  ja vähemmän rasvaa jonka takia ne ovat pysyneet raskaina ja kimmoisina vaikka olen yli nelikymppinen. Käytän sen sijaan narutoppia joka on täysin elastinen ja napakka rintojen ja koko keskivartalon kohdalta mutta ei tiukka. Topissa on kaksoiskangas koko yläosassa niin että rinnoille muodostuu pieni pussi topin sisäosaan. Suosittelen lämpimästi pienikokoisille mutta raskasrintaisille!!! Ihonvärinen toppi sopii myös "bilevaatteiden" ja kaikenlaisten t-paitojen alle eikä hiosta (omani ovat puuvillaa ja ostettu ulkomailta) . Jos on tosi avonainen ja "hieno" mekko niin käytän teippejä;)

Tämä on ihan höpöhöpöä. Rintojen ei todellakaan kuulu roikkua olkainten varassa, vaan niiden tuki tulee alhaalta päin, siitä ympärysnauhasta. ”Ei ole tarpeeksi kangasta ja näin ollen pitoa” , wtf?

Vierailija
117/145 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi liian pieniä liivejä  ympärykseltään ei kertakaikkiaan voi pukea päälleen kun ei henki kulje enää.  Mutta eikun nousee vain takaa.  Kunnon liivit ovat pukeitumisen perusta.

Vierailija
118/145 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kapeakaariset liivit yhdistettynä leveän malliseen rintaan aiheuttaa kuppien valumista alaspäin (ja usein sanalla selkäosan nousua ylös), vaikka koko olisikin ihan oikea.

Vierailija
119/145 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan höpöhöpöä. Rintojen ei todellakaan kuulu roikkua olkainten varassa, vaan niiden tuki tulee alhaalta päin, siitä ympärysnauhasta. ”Ei ole tarpeeksi kangasta ja näin ollen pitoa” , wtf?

Sekavaa tekstiä: jos raskaat rinnat, niin pelkkä narutoppi riittää rintoja tukemaan. No ei varmasti. Isot (raskaat) rinnat tarvitsevat tukea joka puolelta, leveät olkaimet ja takaosa sekä tukea myös rintojen alta ja sivusta, hyvin peittävät kupit. Balconette tyyppiset ratkaisut sopivat pienemmille rinnoille. Kokonaisuus ratkaisee. Ympärysmitta napakka, koska ajan myötä napakkuus häviää ja materiaali löystyy.

Vierailija
120/145 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että etupuoli painuu alas.