Mieheni haluaisi, että muutamme mökille viikko synnytyksen jälkeen
Kun vauva on siis käynyt siinä tarkastuksessa. Mökillä ei ole esim. juoksevaa vettä, vaan vesi kannetaan järvestä ja vessana toimii sellainen hyvin perinteinen ulkohuussi. Sähköt onneksi on. Millä saan hänet ymmärtämään, että idea ei ehkä ole ihan hyvä? Olen yrittänyt kertoa esimerkkejä tilanteista, joissa vauvan kanssa ei ole ihan helppoa noin alkeellisissa olosuhteissa, mutta miehen mielestä olen "negatiivinen valittaja". Olenko? Olisiko joku pärjännyt viikon vanhan kanssa vaikkapa kuukauden noissa olosuhteissa?
Kommentit (736)
Miehesi on tyhmä ja itsekäs.
Vauva ja sinä ette ole viikon kuluttua missään täydessä kunnossa. Voitte milloin vain tarvita lääkäriä tms. Sun ja myös hänen on saatava nukkua tyädellisesti aina kun siihen on kahdollisuus. Ei mitä.n hyttysten ininää.
Tietty tää riipouu vähän siitä, missä ja millainen mökki on.
Mutta ylipäänsä, sinun ja vauvan tahtiin mennään. Ei hän siinä se toipilas ole. Sun on päästävä kunnon suihkuun yms, kohtutulehduksen vaara niin kauan kuin vuotoa.hänen tarpeensa tulevat vauvan ja sinun jälkeen.
Mikä idiootti.
Ja kohtutulehduksen vaara ei ole leikin asia. Kun entisiin aikoihin kuoltiin synnytykseen, lapsivuoteeseen, oli yleensö kyse kohtutulehduksesta. Nykyisin on antibiootit, mutta hoitamattomana siihen kuolee edelleen.
ap:llä on aivan kusipäinen mies kun HÄNTÄ ärsyttää että ei päässyt mökille. Olisi paskiainen iloinen että vaimo ja lapsi on elossa ja miettis miltä tuntuu olla revennyt ja tikattuna. Idiootti on idiootti.
Toivottavasti ap idioottisi käytös paranee ja teillä menee muuten paremmin ja hän auttaa vauvan hoidossa eikä joka väliin valita että ei pääse mökille.
Vierailija kirjoitti:
ap:llä on aivan kusipäinen mies kun HÄNTÄ ärsyttää että ei päässyt mökille. Olisi paskiainen iloinen että vaimo ja lapsi on elossa ja miettis miltä tuntuu olla revennyt ja tikattuna. Idiootti on idiootti.
Toivottavasti ap idioottisi käytös paranee ja teillä menee muuten paremmin ja hän auttaa vauvan hoidossa eikä joka väliin valita että ei pääse mökille.
Ei valitettavasti muutu paremmaksi ap:n suhde lapsen isään :(
Miten joku voi olla noin taukki kuin toi mies?
Taukki ajatteli, et käydään siel sairaalas kääntymässä ja sitten elämä jatkuu business as usual. Et mökkeilykausi ja kaikkee. KAS KUN EI!!!!!
Voimia, ap! Hienoa, että selvisitte hengissä. Olen pahoillani puolestasi, että sinulle kävi synnytyksessä noinkin pahasti. Toivottavasti toivut ja toivottavasti mies auttaisi sinua arjen askareissa, että saisit toipua rauhassa. Onnittelut suloisesta ihmeestä kuitenkin!
Miehestä en viitsi nyt sanoa yhtään mitään...
Oletteko oikeasti niin tyhmiä, että teihin uppoaa tällainen provo😮?
Vierailija kirjoitti:
No ei olla. Saavatpahan synnyttäneet kertoa omat repeämisensä ja muut imetysjuttunsa. Ja haukkua miestä oikein sydämensä kyllyydestä. Sekä mökkiasumisensa ym. elämäntilanteensa.
Kun ei ole muutakaan tekemistä näin kauniina kesänä, niin tällä palstalla roikkuminen antaa elämälle sisällön.
En ymmärrä mikä ongelma siitä nyt erityisesti tulee jos on vastasyntynyt terve lapsi mukana ? Jos olet rutinoitunut viettämään kesää noin ja mies lupaa auttaa, niin mukavaahan tuo on !
Tämä juttu osuu silmään toisinaan. En jaksa enää lukea.
Tämä kuitenkin herättää minussa kysymyksen, että millä ihmeen kulkupelillä tuolla pohjoisessa päästään kotiin synnytyssairaalasta?
Rovaniemi on pohjoisin paikka, missä on synnytyssairaala. Kuitenkin lapsia syntyy Ylä-Lapin asukkaillekin.
Millä ne pääsee kotiin synnytyksen jälkeen, jos äiti ja vauva eivät muka kestä viiden tunnin matkaa?
Kuinkahan monta kertaa joku on tullut tähän ketjuun kertomaan uutena tietona, että vauvan kanssa voi hyvin olla mökillä ja hänellä on ainakin ollut siellä kivaa! Ja sykli alkaa alusta...
Mua kiinnostaisi sen sijaan ap:n kuulumiset, mutta ymmärrän hyvin että hän ei halua/ehdi enää tänne avautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei olla. Saavatpahan synnyttäneet kertoa omat repeämisensä ja muut imetysjuttunsa. Ja haukkua miestä oikein sydämensä kyllyydestä. Sekä mökkiasumisensa ym. elämäntilanteensa.
Kun ei ole muutakaan tekemistä näin kauniina kesänä, niin tällä palstalla roikkuminen antaa elämälle sisällön.
Ja sinä et sitten "roiku tällä palstalla" kun vastailet jatkuvasti? Ilmeisesti pääsi on ikkunasta pihalla ja näppäilet varpaillasi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta kertaa joku on tullut tähän ketjuun kertomaan uutena tietona, että vauvan kanssa voi hyvin olla mökillä ja hänellä on ainakin ollut siellä kivaa! Ja sykli alkaa alusta...
Mua kiinnostaisi sen sijaan ap:n kuulumiset, mutta ymmärrän hyvin että hän ei halua/ehdi enää tänne avautua.
Ap vastasi sivulla 43.
Vierailija kirjoitti:
Tämä juttu osuu silmään toisinaan. En jaksa enää lukea.
Tämä kuitenkin herättää minussa kysymyksen, että millä ihmeen kulkupelillä tuolla pohjoisessa päästään kotiin synnytyssairaalasta?
Rovaniemi on pohjoisin paikka, missä on synnytyssairaala. Kuitenkin lapsia syntyy Ylä-Lapin asukkaillekin.
Millä ne pääsee kotiin synnytyksen jälkeen, jos äiti ja vauva eivät muka kestä viiden tunnin matkaa?
Joku oli täällä aiemmin vastannut että se oli pitkä ja tuskainen kotimatka. Taukoja riittävän useasti jne. Ei ollut ihan viis tuntia kai riittänyt.
Pakkohan se vauva tosiaan on sairaalasta kotiin saada, mutta suositus on se että mahdollisimman vähän pidettäis vastasyntynyttä turvakaukalossa. Ja tommonen 5h mökkireissu ei ole mikään pakollinen meno. Mutta aina löytyy muutama torvi jotka on valmiita vaarantamaan lapsensa terveyden, mielenterveyden tai hengen omien halujensa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Huomasin, että ketjua on nosteltu ja kysytty olenko siellä mökillä. En ole. Vauva syntyi juhannuksen aikoihin, ja synnytys oli vaikea, kesti pari vuorokautta ja repesin pahasti. Olen ollut aika kipeä sen jälkeen ja kaikki aika on mennyt vauvaan, en ole täällä palstalla käynyt ennen kuin nyt. En näiden repeämien kanssa sinne mökille lähde, ihan pelkkä istuminenkin on vaikeaa ja sattuu. Ei tulisi mieleenkään automatka tai elämä ilman suihkua nyt. Mies ymmärtää asian mutta häntä kyllä ärsyttää se. Että näin tässä kävi sitten. Ap.
Helvetti miten pistää korpeamaan tarinat, joissa mies mököttää kun synnytys/synnytyksen jälkeinen aika ei mene kuten hän haluaa. Siis hitto, se tyyppi jonka ei tarvitse koskaan kokea synnytystä sen tuomia vaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos miestä ärsyttää, niin se on eri asia kuin että hän mököttää.
Kyllä moni asia voi ihmistä ärsyttää vaikka ymmärtää ettei sille asialle kukaan mitään voi, se on täysin sallittua että harmittaa asiat jotka ei mene kuten itse toivoisi.
Se että mököttää on taas ihan eri asia, ei ap ole sanonut että miehensä murjottaisi, mököttäisi tai muutenkaan osoittaisi mieltään.
Jos miestä ärsyttää se, ettei pääse mökille kun vaimonsa on juuri tuskalla puskenut maailmaan heidän yhteisen lapsensa, ja on vielä sen jäljiltä kipeä, niin tosiaan olisi miehellä vakava peiliinkatsomisen paikka.
Meillä lähdettiin synnärille klo 18 aikaan lapsivesien mentyä + kipeiden supistusten takia, ja jäätiin odottelemaan avautumista. Pitkin yötä mies torkahteli, minä taas nukahdin vain siksi aikaa mitä oli supistusten välissä. Mies havahtui hereille kun kipeämpi supistus pisti vaikeroimaan kivusta, mutta minkään ärsyyntymisen sijaan pyyteli anteeksi, että oli nukahtanut. Olisi halunnut olla tukenani koko ajan, mutta ei voinut minkään kun nukahti mitein seisaalteen.
Päädyttiin aamuvarhain kiireelliseen sektippn ja kun pääsin synnyttäneiden osastolle, niin miehen ekat sanat minulle oli "Mä olen niin ylpeä susta".
Toki vauva-aikana tuli kireitä tilanteita ja meinasi välillä mennä iittalat jakoon, mutta niistäkin selvittiin. Kun miehen peruspohjana on empaattinen ja välittävä luonne, niin ei sellaisesta halua päästää irti, vaikka tulisikin vaikeampi kausi.
Käsittämätöntä, että vielä vuonna 2018 löytyy näitä miehiä jotka eivät ymmärrä, että lasten teko vaikuttaa omaan elämään.
den mökkernä plasera rumpa