Muuten älykäs mies jättää vaatteet taaperon ulottuville ja kysyy sitten minulta missä vaatteet ovat. Miksei opi?
Mistä johtuu että muuten älykäs mies ei opi, että jos taaperon ulottuville jättää vaatteet illalla niin aamulla taapero ehtii ne kuljettaa jonnekin ennen kuin mies herää.
Me heräämme lapsen kanssa klo 5-6 ja mies herää klo 7-8 riippuen töistä. Sitten hän huutelee missä on paita ja missä on housut. Tänä aamuna oli farkut ja t-paita laitettu pois taaperon ulottuvilta mutta kauluspaita pyöri lattialla taaperon käsissä. Nostin sen, koska en jaksa sitä huutelua.
Sitten vielä mies fiksaili työkalujaan ennen töihin lähtöä ja työkalupakki oli niin lähellä pöydän reunaa, että taapero olisi ylettänyt puukkoon ellen olisi ehtinyt hätiin. Haukuin miehen idiootiksi.
Jättää myös usein roskia keittiön pöydälle vaikka roskiskaappi on ihan siinä.
Hyvä mies muuten, kykenee älyllisiin syvällisiin keskusteluihin, osallistuu askareisiin, on empatiakykyinen, komea, fyysisesti hyvässä kunnossa, hyvä sängyssä, hauska ja kiltti.
Täytyykö vain hyväksyä nuo ongelmakohdat vai pitäisikö alkaa nalkuttaa tai jättää vaatteet silleen ja kun huutelee niin sanoa etten tiedä missä vaatteet ovat. Se olisi kuitenkin valehtelua.
Nyt hyviä neuvoja!!!!!!!!
Kommentit (15)
Teet selväksi että aikuisena mies joutaa huolehtia asioista itse. Kerrot aloituksessa juuri niitä varoitusmerkkejä jotka pitäisi huomata ajoissa. Kohta saat hoitaa kaikki asiat ja mies ulkoistaa vastuun kamppeistaan ja itsestään sulle. Kumma kun poikamiehenä on osattu roskat laittaa roskiin, mutta yhtäkkiä ei enää onnistu. Joku kumma niitä vaivaa, kun ne alkaa taantua lapsen tasolle parisuhteessa.
Mies lähti töihin ja shortsit jäivät eteisen penkille ja kauluspaita jäi eteisen lipaston päälle. On kova kiusaus siirtää niitä. Mitä teen shortseille kun mun pitäis istua siinä penkillä kun puetaan ja lähdetään ulos jos en voi niitä siirtää?
Osaatteko sanoa mistä tämä johtuu?
Äitih kirjoitti:
Mies lähti töihin ja shortsit jäivät eteisen penkille ja kauluspaita jäi eteisen lipaston päälle. On kova kiusaus siirtää niitä. Mitä teen shortseille kun mun pitäis istua siinä penkillä..
Istu päälle.
Kävi niin, että taapero oli siirtänyt shortsit lattialle ja minä otin ne siitä, etten kompastu niihin kun lähdemme ulos. Mulla on vähän korkoa sandaaleissa enkä halua mitään nilkan venähdyksiä. Otin samalla sen paidan ja vein molemmat omille paikoilleen.
Aloin miettiä että jos jätän kaikki vaatteet sikseen, ei täällä voi enää imuroida koska sukat, paidat, housut ym. on lattioilla.
Mulla meni noin 20 sekuntia viedä vaatteet paikoilleen. Linkitin tän keskustelun miehelle. Voi vaikka itse vastata miksi ei voi itse hoitaa asiaa. On vissiin niin kiire aamusta?
Jos ottais illalla esiin ne vaatteet joita aikoo käyttää ja muut laittais kaappiin/pyykkiin?
Auttaisko jos tekisin eteiseen jonkun kiirehyllyn johon voi vain tunkea kiireessä ylimääräiset vaatteet? Tunge hattuhyllylle ne?
Onko ehkä äiti passannut liikaa? Nyt äitinä mietin miten vältän sen. Onko mahdollistakaan? Poikaa myös kasvatan. Näkee mallin meidän käytöksestä. Jätänkö imuroimatta jatkossa?
Tai jos sekä lapselle että miehelle tarroja aina kun onnistuu ja 10 tarran jälkeen saa jotain kivaa?
Meillä saa olla sotkua, kunhan siihen ei kompastu eikä se estä siivousta. Mielestäni en vaadi liikaa.
Anna miehelle suukko joka kerta, kun laittaa roskat roskikseen. ÄLÄ nalkuta. ÄLÄ korjaa itse toisen jälkiä.
Liikaa hyviä puolia, että kannattaisi alkaa tuhoamaan liittoa.
Äitih kirjoitti:
Kävi niin, että taapero oli siirtänyt shortsit lattialle ja minä otin ne siitä, etten kompastu niihin kun lähdemme ulos. Mulla on vähän korkoa sandaaleissa enkä halua mitään nilkan venähdyksiä. Otin samalla sen paidan ja vein molemmat omille paikoilleen.
Aloin miettiä että jos jätän kaikki vaatteet sikseen, ei täällä voi enää imuroida koska sukat, paidat, housut ym. on lattioilla.
Mulla meni noin 20 sekuntia viedä vaatteet paikoilleen. Linkitin tän keskustelun miehelle. Voi vaikka itse vastata miksi ei voi itse hoitaa asiaa. On vissiin niin kiire aamusta?
Jos ottais illalla esiin ne vaatteet joita aikoo käyttää ja muut laittais kaappiin/pyykkiin?
Auttaisko jos tekisin eteiseen jonkun kiirehyllyn johon voi vain tunkea kiireessä ylimääräiset vaatteet? Tunge hattuhyllylle ne?Onko ehkä äiti passannut liikaa? Nyt äitinä mietin miten vältän sen. Onko mahdollistakaan? Poikaa myös kasvatan. Näkee mallin meidän käytöksestä. Jätänkö imuroimatta jatkossa?
Tai jos sekä lapselle että miehelle tarroja aina kun onnistuu ja 10 tarran jälkeen saa jotain kivaa?
Meillä saa olla sotkua, kunhan siihen ei kompastu eikä se estä siivousta. Mielestäni en vaadi liikaa.
Olet kyllä pikkumainen vai oikein komastut?
Keskustelun linkittäminen on typeryyden huippu
Mä siivoisin jäljestä. Tai opettaisin taaperon siivoamaan ne. Kuulostaa ihan hyvältä mieheltä. Olisit onnellinen, ettei ole isompaa vikaa, esim. alkoholismia.
Miksi lähtökohta on, että taapero saa retuuttaa ja siirrellä toisen ihmisen vaatteita? Ymmärrän kyllä, että luvattomia tempauksia aina tapahtuu, ja tästä syystä vaaralliset esineet on siirrettävä taaperon ulottumattomiin, mutta miksi tuota käytöstä ei edes yritetä kitkeä? Tämä on juuri tätä nykypäivän hyysäysvanhemmuutta, asunnotkin sisustetaan pikkulapsiaikana puuhamaaksi, jossa ei ole mitään irtaimistoa. Olkkarissa vaan sohva, tyhjä lastulevysohvapöytä ja lapsen lelulaatikoita tv-tason hyllyssä. Parikymmentä vuotta sitten ihmisillä oli pikkulapsiaikanakin esillä myrkyttömät kukat ja muuta kaunista sisustusta. Ja sitten vanhemmat piilottelevat jotain kallista älypuhelintaan, ettei lapselle tule vaan paha mieli, jos ei saa koskea siihen. Kaikki pitää joko nostaa taaperon näkymättömiin tai sitten sallia kyseisten esineiden retuutus tahmaisin taaperokäsin. Sitten ihmetellään, kun taapero tökkii kaupassa elintarvikepakkauksiin reikiä ja nuohoaa ja koskettelee kylässä kalliita ja herkkämateriaalisia verhoja. Jos 90 % ajasta saa elää kuin sika pellossa, niin kuinka voisi osata käyttäytyä edes etäisen ihmismäisesti kodin ulkopuolellakaan.
Ap, jos näet taaperosi koskevan miehesi tavaroihin, kiellä tätä.
Älä pilaa hyvää liittoa ainakaan nalkutuksella
Jos miehellä on plussia kuitenkin enemmän kuin tämä asia mistä aloitit, niin sulje silmät ja nostele tavarat paikoilleen, kaikkien hermot voivat paremmin.
Pikkuasioita kuitenkin.
Ole mieluummin onnellinen kuin oikeassa.
Enemmän sinua rassaa ne lojuvat vaatteet sun muut kuin hoitaa ne pois silmistä.
Eli vaikka miehen *kuuluisi* olla huolellisempienempi vaatteisiin ja työkaluihin nähden, niin silti.
Niin elämässä *kuuluisi* tehdä monta muutakin asiaa, mitä kutakin, mutta niin se vaan maapallo pyörii vaikka ei kaikkia asioita tehän *niinkuin kuuluu*.
Joskus jopa kevyemminkin.
Itsellä myös hiukan samantyyppinen mies
Onneksi. Koska itsekin olen epätäydellinen. Saan olla itsekin joskus rento tai laiska.
Kauheaa ajatella miestä, joka oikoo matonhapsuja ja kaikkien asioiden pitäisi aina olla paikoillaan jne.
Rennompi mies on parempi kuin pikkutarkka nauhoittaja.
Usein myös sängyssä...
Aloittaja kertoi miehensä olevan älykäs.
Tänä ominaisuus korvaa monesti monta hiukan huonoa puolta.
Parempi älykäs boheemi kuin tyhmä jämptipentti.
Tai yleensäkään asiapentti.
Vierailija kirjoitti:
Mä siivoisin jäljestä. Tai opettaisin taaperon siivoamaan ne. Kuulostaa ihan hyvältä mieheltä. Olisit onnellinen, ettei ole isompaa vikaa, esim. alkoholismia.
Huoh.
Naisen pitää olla onnesta soikeana, jos on mies joka ei ole juoppo, eikä lyö ja mies osaa jopa keskustella. Vau, siitä onnesta nainen on sitten miehen piika ja äiti. Voi vtt.
Kukaan ei ole täydellinen eikä kenenkään tarvitsekaan olla täydellinen. Miehelläsi tuntuu olevan paljon hyviä ominaisuuksia, nuo huonot ominaisuudet on enemmänkin pikku vikoja. Jos jättääkin jotain vaatteita joskus jonnekin niin varmaan paljon parempi se kuin jokin pedantti kontrollifriikkiys.
Ehkä itsessäkin on jotain pikku vikoja miehesi mielestä mutta ei hän välttämättä ole niistä mitään halunnut sanoa.
Älä nalkuta, mutta lopeta miehen jälkien korjaus. Vaaralliset esineet tottakai siirrät lapsen ulottumattomiin, mutta vaatteet ym. saavat kulkeutua minne sitten kulkeutuvatkaan. Ehkä mies oppii.