Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Professori: Ylipainoisten pitäisi saada tulla tuntia myöhemmin töihin

Vierailija
28.05.2018 |

Brittiprofessori Stephan Bevan mukaan ylipainoisten pitäisi saada tulla tuntia myöhemmin töihin tai työskennellä kotoaan käsin, jotta he voisivat halutessaan välttää pahimmat ruuhkat julkisissa liikennevälineissä. Hän sanoo, että tällaisella järjestelyllä voisi välttää ylipainoisilla esiintyvää ahdistusta ruuhkissa.
Bevan esitti lisäksi, että liikalihavilla tulisi lisäksi olla oikeus haastaa työnantajansa oikeuteen, jos heille ei tarjota työpaikkaa tai ylennystä ylipainon takia.
Mitä pidätte brittiproffan ajatuksista?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Itse ovat ihransa hankkineet.

Ylipainoa aiheuttaa myös sairaudet/lääkkeet

Ylipaino johtuu aina liiasta syömisestä, ei mikään lääke lihota.

Jo pelkästään ihmisten perusaineenvaihdunnassa on eroja.

Kaksi samanpituista samaa sukupuolta olevaa ihmistä, jotka syövät yhtä paljon ja treenaavat yhtä paljon ja toinen lihoo toinen ei.

Ratkaisusi on siis, että se joka lihoo treenaa enemmän(jos jaksaa) tai syö vähemmän(on loppuelämänsä nälässä)?

Toinen noista esimerkeistä on liikkunut koko ikänsä ja tulee treeneihin pyörällä. Toinen tulee bussilla. Kahden tunnin treenien jälkeen toinen lähtee tunnin-kahden lenkille koiran kanssa, toinen huilaa sohvalla. Sen jälkeen toinen kantaa koko ajan pientä lasta sylissään ja tekee ruokaa ja imuroi samalla kaksi kerroksisen asunnon. Samaan aikaan toinen hakee valmiin ruoka-annoksen jääkaapista sinne sohvalle.

Sitten ihmetellään kun toinen laihtuu enemmän vaikka syö ja treenaa saman verran. ;)

Vierailija
42/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo pelkästään ihmisten perusaineenvaihdunnassa on eroja.

Kaksi samanpituista samaa sukupuolta olevaa ihmistä, jotka syövät yhtä paljon ja treenaavat yhtä paljon ja toinen lihoo toinen ei.

Ratkaisusi on siis, että se joka lihoo treenaa enemmän(jos jaksaa) tai syö vähemmän(on loppuelämänsä nälässä)?

Olen itse aika pienikokoinen (150cm/50kg). Pudotin viime vuonna raskauksien jälkeen jäänyttä ylipainoa n. 13-15kg. En ollut koskaan ollut liikunnallinen ja kuvittelin, etten voi liikunnasta nauttiakaan. Aloitin salilla treenaamisen ihan pinnallisista syistä, mutta pian huomasinkin nauttivani siitä. Kävin myös erinäisissä testeissä, joissa todettiin ihan geneettisesti, että minulla on keskivertoa hitaampi aineenvaihdunta. Minulla on fyysisesti kevyt työ ja, jos en harrastaisi liikuntaa, energiankulutukseni olisi laskennallisesti n. 1300kcal luokkaa. Riittävästi treenaamalla olen saanut nostettua energiankulutuksen sinne 2000kcal, mikä on se "keskiverto" aikuisen energiankulutus. Eikä minun laihdutuksenkaan aikana tarvinnut muuten ikinä kärsiä nälkää. Sain syödä todella isojakin annoksia, kun koostin ateriani oikeista asioista (vihannekset, vähärasvaiset proteiininlähteet ja täysjyvätuotteet).

No olenko katkera siitä, että joku toinen voi vetää tuplaten saman määrän ruokaa kuin minä, eikä silti liho? En oikeastaan. Joskus saattaa ärsyttää, mutta eihän kukaan itse valitse millaiset geenit on saanut. Sen sijaan jokainen voi itse valita elääkö terveellisesti vai ei. Minä olen oppinut nauttimaan tunteesta, että kroppani on terve, voimakas ja hyvinvoiva. En mitenkään saisi samaa tunnetta ahmimalla herkkuja ja löhöämällä sohvalla. En edes silloin, vaikka sellainen ei kerryttäisikään minulle painoa. Mutta jokainen tekee omat valintansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi kilpirauhasen vajaatoiminta voi pistää aineenvaihdunnan niin jumiin, että vähäinenkin määrä ruokaa lihottaa. Pakko ihmisen on jotain syödä pysyäkseen hengissä

Anteeksi nyt, mutta kilppariongelmat on aika marginaalinen juttu tässä kuviossa. Kyllä suurin osa lihavista on kilonsa kerryttänyt ihan itse.

Huhhuh, onneksi on diagnosoitu niin voin olla rauhassa lihava. Otsikosta luulin että syy olis se että sais paremmat yöunet kun se usein on yksi syy lihavuuden takana.

Vierailija
44/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhmä professori sanon mä. Ensinnäkin sekö sit ei oo noloo ja ahdistavaa, et sut on määritelty niin lihavien ryhmään, että sulla on eri aikataulu kun normaalipainosilla?

Eikä tosiaan proffa taia tietää paljoo työelämästä, aika paljon on töitä, joissa ei voi joustaa aikatauluissa ollenkaan tai sit se vaatia jonkun toisen työntekijän jatkuvaa joustoo. Eikä se niinkää voi mennä et sit normaalipainoset joutuu aina tiettyyn vuoroon, koska eivät oo lihottanu itteään.

Vierailija
45/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa mikä sairaus tai lääke syömättä lihottaa ja kuinka yleinen tämä on? Nesteenkertyminen ei ole lihomista, senhän sinä tiesitkin.

Ainakin kortisoni ja monet psyykenlääkkeet. E-pillerit myös. Lisäävät ruokahalua, kerryttävät rasvaa eri paikkoihin, poistavat kylläisyydentunteen yms. Ja turvotus tosiaan siihen päälle.

Vierailija
46/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella ajattelin ensin, että myöhempään tulo kannustaisi syömään hyvän aamupalan ja sitä kautta paremmat eväät painonpudotukseen, mutta ei sittenkään.

Eikö sitten ylipainoiset voisi myös tulla töihin tuntia aiemmin, koska silloinkin ruuhkat ovat pienempiä?

Vierailija
47/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikon perusteella ajattelin ensin, että myöhempään tulo kannustaisi syömään hyvän aamupalan ja sitä kautta paremmat eväät painonpudotukseen, mutta ei sittenkään.

Eikö sitten ylipainoiset voisi myös tulla töihin tuntia aiemmin, koska silloinkin ruuhkat ovat pienempiä?

No se ei kyllä olisi reilua

Vierailija
48/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa mikä sairaus tai lääke syömättä lihottaa ja kuinka yleinen tämä on? Nesteenkertyminen ei ole lihomista, senhän sinä tiesitkin.

Ainakin kortisoni ja monet psyykenlääkkeet. E-pillerit myös. Lisäävät ruokahalua, kerryttävät rasvaa eri paikkoihin, poistavat kylläisyydentunteen yms. Ja turvotus tosiaan siihen päälle.

Tämä.

Vierailija
49/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö myöhempien(aamu 9)bussien olla myös halvempia?

Vierailija
50/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän se ahdistaisi, kun pitäisi tulla töihin eri aikaan kuin muut. Onko se ruuhka oikeasti yhdestä tunnista kiinni?

jos väestöstä esim. 25% on ylipainoisia niin kyllä se ruuhkia kummasti helpottaisi

Vierailija
51/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän se ahdistaisi, kun pitäisi tulla töihin eri aikaan kuin muut. Onko se ruuhka oikeasti yhdestä tunnista kiinni?

Mikä siinä eri ajassa noin ahdistaa? Pelkäätkö erilaisuutta?

Minä olin kerran tiimissä, jossa sai valita, tekeekö töitä 8-16 vai 9-17. Olin ainoa, joka valitsi myöhemmän ajan. Puheluita ei juuri neljän jälkeen tullut, joten lopputunti oli leppoisa. Sain palkan helpommalla kuin muut.

Vierailija
52/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä eri ajassa noin ahdistaa? Pelkäätkö erilaisuutta?

Minä olin kerran tiimissä, jossa sai valita, tekeekö töitä 8-16 vai 9-17. Olin ainoa, joka valitsi myöhemmän ajan. Puheluita ei juuri neljän jälkeen tullut, joten lopputunti oli leppoisa. Sain palkan helpommalla kuin muut.

Oletko ylipainoinen?

Vierailija
53/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten näille älyköille maksetaan palkkaa muiden työpanoksesta.

Klikkiotsikoitahan nämä, mutta kuitenkin ..

Koko julkisen puolen voisi lopettaa.

Sinkkumies

Vierailija
54/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten näille älyköille maksetaan palkkaa muiden työpanoksesta.

Klikkiotsikoitahan nämä, mutta kuitenkin ..

Koko julkisen puolen voisi lopettaa.

Sinkkumies

Minusta tämäkin toteamus oli varsin aiheellinen. Suuri osa ylipainoisista varmasti kannattaa ajatusta

Vierailija
55/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan meni nauruksi tämäkin uutinen. Saanko lintsata töistä tunnin kun tuli hikka?

Vierailija
56/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan meni nauruksi tämäkin uutinen. Saanko lintsata töistä tunnin kun tuli hikka?

Et.

Vierailija
57/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on lintsaamassa?

Vierailija
58/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä ajatus, jos ylipainoiset sitten tulevat töihin kävellen tai pyörällä. Sehän olisi terveysteko. 

59/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon on oltava vitsi..

On monia syitä, miksi matkustaminen ruuhkabussissa yms. saattaa ahdistaa, mutta niihin voi keksiä muitakin ratkaisuja.

Vierailija
60/63 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et.

No niin joo, kun pitäisi saada professorin lausunto. Paljonko sinulla muuten vaaka vinkuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän