IS: Professori: Ylipainoisten pitäisi saada tulla tuntia myöhemmin töihin
Brittiprofessori Stephan Bevan mukaan ylipainoisten pitäisi saada tulla tuntia myöhemmin töihin tai työskennellä kotoaan käsin, jotta he voisivat halutessaan välttää pahimmat ruuhkat julkisissa liikennevälineissä. Hän sanoo, että tällaisella järjestelyllä voisi välttää ylipainoisilla esiintyvää ahdistusta ruuhkissa.
Bevan esitti lisäksi, että liikalihavilla tulisi lisäksi olla oikeus haastaa työnantajansa oikeuteen, jos heille ei tarjota työpaikkaa tai ylennystä ylipainon takia.
Mitä pidätte brittiproffan ajatuksista?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Itse ovat ihransa hankkineet.
Ylipainoa aiheuttaa myös sairaudet/lääkkeet
Kerropa mikä sairaus tai lääke syömättä lihottaa ja kuinka yleinen tämä on? Nesteenkertyminen ei ole lihomista, senhän sinä tiesitkin.
se lääkkeen syömättä jättäminen tuskin on mikään ratkaisu
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään ylipainon takia pitäisi tarjota ylennystä 🤔
Vika lukemisessa vai ymmärtämisessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino johtuu aina liiasta syömisestä, ei mikään lääke lihota.
Oliko tarkoitus kannustaa ihmisiä lihomaan? Jotenkin hieman olettaisi tuon jälkeen töiden saannin olevan vielä vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi kilpirauhasen vajaatoiminta voi pistää aineenvaihdunnan niin jumiin, että vähäinenkin määrä ruokaa lihottaa. Pakko ihmisen on jotain syödä pysyäkseen hengissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi kilpirauhasen vajaatoiminta voi pistää aineenvaihdunnan niin jumiin, että vähäinenkin määrä ruokaa lihottaa. Pakko ihmisen on jotain syödä pysyäkseen hengissä
Anteeksi nyt, mutta kilppariongelmat on aika marginaalinen juttu tässä kuviossa. Kyllä suurin osa lihavista on kilonsa kerryttänyt ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siinäkin tapauksessa se ruoka lihottaa, ei sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään ylipainon takia pitäisi tarjota ylennystä 🤔
Vika lukemisessa vai ymmärtämisessä?
Vika huumorintajussa vai siinä ettei sitä ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa mikä sairaus tai lääke syömättä lihottaa ja kuinka yleinen tämä on? Nesteenkertyminen ei ole lihomista, senhän sinä tiesitkin.
se lääkkeen syömättä jättäminen tuskin on mikään ratkaisu
Tietysti on jos se kerran lihottaa, tyhmeliini.
Jaa-ah. Minuakin ahdistaa ruuhkajunat jossakin määrin, vaikka olen normaalipainoinen. Sen vuoksi tulen töihin hyvin aikaisin - heti kun liukuma sen sallii - ja lähden töistä hyvin aikaisin. Onneksi meillä tuo liukuva työaika sallii sen. Eivätköhän ylipainoisetkin voisi käyttää näitä hyväkseen ilman mitään ylipainoklausuulejakin - toki ymmärrän sen, että kaikkialla ei ole liukuvaa työaikaa. Mutta jos ei ole, ja halutaan antaa ylipainon takia tällainen mahdollisuus, eikö se pitäisi antaa myös ihan sen vuoksi, että ruuhkassa kulkeminen keljuttaa?
Pikkulasten vanhemmat pois töistä siihen asti , kunnes lapsi menee kouluu.
Samaa joka viikko " en voi tulla töihin , lapsella nuhaa ym " toiset joutuu tekemään
näittenkin työt. Ja nää lintsarit on kaiken huippu, lapsen muka sairaudella haetaan
"sairaslomaa", helppoa, kun vaan soittaa neuvolaan.
Vierailija kirjoitti:
Samaa joka viikko " en voi tulla töihin , lapsella nuhaa ym " toiset joutuu tekemään
näittenkin työt. Ja nää lintsarit on kaiken huippu, lapsen muka sairaudella haetaan
Sopii! Kotihoidontukea pitäisi vaan nostaa niin että se on mahdollista, esim 1400e /kk verottomana riittäisi minulle :)
Vierailija kirjoitti:
Muista, että olet itsekkin ollut joskus lapsi ja kenties äitisi jäi kotiin hoitamaan sinua kun olit sairas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo pelkästään ihmisten perusaineenvaihdunnassa on eroja.
Kaksi samanpituista samaa sukupuolta olevaa ihmistä, jotka syövät yhtä paljon ja treenaavat yhtä paljon ja toinen lihoo toinen ei.
Ratkaisusi on siis, että se joka lihoo treenaa enemmän(jos jaksaa) tai syö vähemmän(on loppuelämänsä nälässä)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi samanpituista samaa sukupuolta olevaa ihmistä, jotka syövät yhtä paljon ja treenaavat yhtä paljon ja toinen lihoo toinen ei.
Ratkaisusi on siis, että se joka lihoo treenaa enemmän(jos jaksaa) tai syö vähemmän(on loppuelämänsä nälässä)?
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"sairaslomaa", helppoa, kun vaan soittaa neuvolaan.Muista, että olet itsekkin ollut joskus lapsi ja kenties äitisi jäi kotiin hoitamaan sinua kun olit sairas
Järjetön argumentti. Ei kukaan ole pyytänyt syntyä tänne.
Otsikosta luulin, että tällä viitataan hyvien yöunien ja ylipainon yhteyteen. Olen aamun torkku ja kasin aamuina on kyllä järjetön napostelunhimo ihan vain väsymyksestä johtuen. Mut ei sitten 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pah, loppuelämänsä nälässä vai. Pienempään ruokamäärään tottuu nopeasti, annosten ei tarvitse toimistotyöläisillä olla raksamiesten vastaavien kokoisia. Jos lihoi syömällä, niin syö enemmän kuin kuluttaa -> syö liikaa kulutukseen nähden, ei tarvitse niin paljon ruokaa.
Syöminen ei ole mikään oikeus, jos toinen saa syödä joka päivä karkkia lihomatta niin minäkin saan vaikka lihoan. Kaikki ovat vastuussa omasta terveydestä.