"Tutkimus: Joka kahdeksas millenniaali on neitsyt 26-vuotiaana! "
Eli kun tälläkin palstalla jotkut panikoivat asian ja eritoten ikänsä kansa, vaikka Seiskassa uutisoidun brittitutkimuksen mukaan monenkaan ei kannattaisi.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka 8. on varmaan muutenkin syrjäytynyt. Aika vähän tuo kertoo tilanteesta keskimäärin.
Näinkin on varmasti. - Mutta olenko ainoa, jonka mielestä se, että on neitsyt ei ole lainkaan sama asia kuin syrjäytynyt. - Toki syrjäytynytkin voi kaiken muun ohella olla myös neitsyt. Mutta yhtä hyvin voi olla 26 vuotiaana hyvinkin pärjännyt ja elämässään edennyt, vaikka neitsyys olisikin tallella; ikäänkuin sen menettäminen olisi jokin erityinen ansio tai saavutus.
Joo, se on vähän niin että ihmiset peilaa omia kokemuksiaan muihin eli heidän on vaikea ymmärtää jos ei ole kokenut vastaavaa. Kuten se että on 26 tai 27 vuotiaana neitsyt ellei ole sosiaalisesti rajoittunut tai outo koska eihän seuran saaminen ole yleensä vaikeaa jos osaa puhua ja käy ihmisten ilmoilla. Kuten niinhän moni on suhteet saaneet. Ymmärrän sen kyllä, en itsekään ymmärtäisi asiaa ellen olisi neitsyt 27 vuotiaana ja olen sosiaalinen, käyn baareissa ja on kavereita. Ja kyllä minulla ihan komeita ja hyviä miehiä on ihailijoita, etten mitenkään vastenmielinen ole. Sillon kun kaverini, joka on minua paljon ujompi ja sosiaalisesti rajoittuneempi, kuuli kun olin 24 vuotias että olen neitsyt, niin hän oli hieman järkyttynyt. Oli että miten se on mahdollista? Voin kuvitella että muilla on täysin sama reaktio kun kuulee tällaista. Vaikkei tämä mitenkään temppu ole ettei harrasta seksiä :D
Vierailija kirjoitti:
Joka 8. on varmaan muutenkin syrjäytynyt. Aika vähän tuo kertoo tilanteesta keskimäärin.
Ei se ihan näin mene. Tiedän muuten elämästä hieman syrjäytyneitä, joilla muija vaihtuu joka viikko ja toisaalta koulutettuja ja työssäkäyviä, jotka eivät millään saa naista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä sen muka tietäisit mitä sun tuttavat on? Kertooko kukaan muka tuttavilleen rehellisesti?
Kaikki ovat olleet parisuhteessa tai ainakin harrastaneet irtosuhteita, joten olisin aika yllättynyt kuullessani, jos mitään seksuaalista ei olisikaan tapahtunut.
-Neitsyt 26v
Hmm. Jäin miettimään, että olisiko tässäkin sekin harrastamisessa tai sitä harrastamattomissa hieman jyse myös siitä, että se tavallaan kasautuu. - Seurustelevat nuoret viettävät aikaansa enempi toisten pariskuntien kanssa... Nuoret vanhemmat toisten vanhempien kanssa. Opiskeluun ja harrastuksiin kunniahimoisesti suhtautuvat ihmisten kanssa, joulla on suunnilleen samoja päämääriä jne. - Yht kaikki pidän siis täysin mahdollisena, että jos on valmistunut vaikka noin 18 vuotiaana ammattkoulusta, niin voi hyvinkin olla 26 vuotiaana läheiset tai vaikka vain kaveripiiri jo hyvinkin vakiintunut, niin että kuvittelee tai luulee, että kaikilla on suunnilleen elämän sama tilanne ja kokemukset, vaikka kyse on päikseen laskien ehkä vain (mm.) noin 3-10 muun suunnilleen samanikäisen nuoren aikusien elämäntilanteesta.
Naisista ehkä joka kymmenes, miehistä joka viides tai kuudes
joka aloittaa nuorena, paljon suhteita elämän aikana. eivät kestä tai ole pitkiä.
joka aloittaa myöhemmin, kestävä suhde
Minä olisin veikannut paljon suuremman osan olevan vielä neitsyitä 26 vuotiaana. Minusta tuo 12,5 % on yllättävän pieni määrä. Sitä on kuitenkin valtavan paljon ihan normaaleja ketkä ei vaan ole päätyneet kokeilemaan. Ei tarvitse olla mitään erityistä syytä. Helposti ymmärtää miksi vaikka kehitysvammainen tai äärimmäisen ujo ja epäsosiaalinen pysyy pitkään neitsyenä. Paljon on kuitenkin ihann normaaleja ketkä ei vaan ole olleet erityisen kiinnostuneita deiteilemaan ja etsimään kumppania.
Näinkin on varmasti. - Mutta olenko ainoa, jonka mielestä se, että on neitsyt ei ole lainkaan sama asia kuin syrjäytynyt. - Toki syrjäytynytkin voi kaiken muun ohella olla myös neitsyt. Mutta yhtä hyvin voi olla 26 vuotiaana hyvinkin pärjännyt ja elämässään edennyt, vaikka neitsyys olisikin tallella; ikäänkuin sen menettäminen olisi jokin erityinen ansio tai saavutus.