Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teillä on kaksi autoa perheessä?

Keskustelemme aiheesta juuri miehen kanssa
27.05.2018 |

Kiinnostaisi tietää erityisesti pääkaupunkiseudulla (Helsinki, Vantaa, Espoo, Kauniainen) asuvilta.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin..

Vierailija
22/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä, minun, mieheni ja lapsemme, lisäksi avoauto kesäkäyttöön. Miehellä ja minulla Range, pojalla Audi. Avo on Mercedes.

Muita kysymyksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska me tarvitaan. Vapaus liikkua ja helpottaa elämää.  Aikataulutettua arkea.

Vierailija
24/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä käyvälle julkinen liikenne on vitsi ehkä pääkaupunkiseudun ydinkeskustan ulkopuolella. Jos perheessä on kaksi henkilöä jotka käy töissä eri paikoissa niin pakkohan siinä on autot olla molemmilla.

Vierailija
25/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on vain yksi auto ja siitäkin luopumista olen harkinnut. Lasten vuoksi olen pitänyt eli olen viikonloppuisi. Auton pitäminen ja korjauttaminen täällä pk-seudulla on todella kallista ja jonot korjaamoihin on aina pitkät.

Suurimmalla osalla taitaa olla aikamoinen kasa velkaa kiinni noissa autoissa tai sitten ovat työsuhdeautoja täydellä autoedulla. Ainakin sen perusteella millä raivolla noilla ajetaan ja kiilaillaan, lisäksi parkkipaikoista aina hirveä tappelu.

Olisi mielenkiintoista tietää paljon ihmiset ovat budjetoineet kuukausikuluiksi noista autoista...?

Vierailija
26/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on reissutöissä(9 töitä ja 5 vapaata) ja minä kuljen töissä naapurikaupungissa. En tosin asu pääkaupunkiseudulla, toimivia bussiyhteyksiä täällä ei ole.

Vierailija
27/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tykkäämme saastutaa ympäristöämme just niinku halutaan, muut voi painua vit....

Vierailija
28/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä. Minun, miehen, pojan ja neljäs odottaa tytärtä. Autolla säästää aikaa ja on vaivatonta. Ei myöskään tarvitse seisoskella pakkasessa ja sateessa.

Käymme pääkaunkiseudulla töissä, mutta asumme sen ulkopuolella. Liityntäyhteydet tekevät matkasta turhan hitaan julkisilla ja lisäksi ne kiertävät turhaan.

Nuoret taas pääsevät autolla harrastuksiensa ja seurustelukumppanille. Lisäksi se vapauttaa meitä vanhempia kuskaamisesta.

Autojen vakuutusmaksut vievät rahaa, mutta eivät älyttömästi (esim. tytön skootterin maksu on kalliimpi kuin auton). Hankintakuluja tietenkin on, mutta huollossa maksaa vain osat, kun mies huoltaa autot itse.

Vierailija
29/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on vain yksi auto ja siitäkin luopumista olen harkinnut. Lasten vuoksi olen pitänyt eli olen viikonloppuisi. Auton pitäminen ja korjauttaminen täällä pk-seudulla on todella kallista ja jonot korjaamoihin on aina pitkät.

Suurimmalla osalla taitaa olla aikamoinen kasa velkaa kiinni noissa autoissa tai sitten ovat työsuhdeautoja täydellä autoedulla. Ainakin sen perusteella millä raivolla noilla ajetaan ja kiilaillaan, lisäksi parkkipaikoista aina hirveä tappelu.

Olisi mielenkiintoista tietää paljon ihmiset ovat budjetoineet kuukausikuluiksi noista autoista...?

22 kertoo että autot on ostettu rahalla ja se menee mikä menee, bensat, vakuutukset ja huollot. Korjaamaan emme ala, vaihdamme, jos vikoja.

Vierailija
30/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

22 kertoo että autot on ostettu rahalla ja se menee mikä menee, bensat, vakuutukset ja huollot. Korjaamaan emme ala, vaihdamme, jos vikoja.

Tämähän nyt on aina se AV:n mielikuvitukseton perusvastaus. Huoh. Joo aivan varmasti kaikki ovat ostaneet autonsa käteisellä ja heti vaihtoon kun tulee jotain vikaa...uskotaan...uskotaan.

Vierailija
31/40 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullatyömatka 78 km etekän suuntaan kotoa ja miehellä 35 km pohjoisen suuntaan. Lisäksi molemmilla työmatkoja kotimaassa 100-500 km päähän kotoa. 

Pienempi lapsista vielä päiväkodissa, joten julkisilla kulkeminen ei olisi järkevää. MInun työmatkani olisi julksilla ovelta ovelle noin 2,5 suuntaansa, autolla menee 50 - reilu tunti riippuen ruuhkasta. MIehellä menisi noin ovelta ovelle noin 50 minuuttia. Lisäksi miehelle ei sopivia julkisen liikenteen vuoroja ole oikein tarjolla. 

Kallista on, mutta silti järkevämpää kuin julkisissa istumiseen ajan kulutttaminen.

Vierailija
32/40 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme pk-seudulla ja käymme mieheni kanssa eri paikoissa töissä. Lisäksi kolme lastamme harrastaa niin, että viikon jokaiselle päivälle riittää harrastuskuskauksia. Yleensä enemmän kuin yksi.

Silti meillä on vain yksi auto ja koemme pärjäävämme hyvin. Töihin menee autolla hän, joka ehtii hoitamaan päivän ekan harrastuskuvion. Kuljin pitkään Helsingin keskustan "toisella puolella" töissä ja vaikka työmatkaan kului 1h15min suuntaansa julkisilla, ei olisi tullut mieleenkään lähteä työmatkaruuhkaan autolla. Sama aika olisi mennyt, ja hermot.

Vierailija
33/40 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ennen yksi, mutta nyt kun on kaksi, niin se helpottaa kummasti elämää. Pääkaupunkiseudulla pärjättiin hyvin yhdellä, koska pääsin kätevästi julkisilla töihin nopsaan. Nykyään pienemmän kaupungin taajamassa asuessa kaksi autoa mahdollistaa sen, että päivässä on työpäivän lisäksi myös vapaa-aikaa ja kulkeminen helpottuu.

Vierailija
34/40 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain yksi auto mutta se onkin sitten vähän parempi kuin pelkkä kauppakassi.

Asumme ihan keskustassa ja kaikki tarpeellinen on kävelymatkan tai pyörämatkan päässä. Ei työmatkoja joten siihenkään ei tarvitse toista autoa tai autoa ollenkaan koska työ tehdään kotona tietokoneella.

Autopaikkojakin on vain yksi. Teinillä on mopo.

Vierailija
35/40 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska länsimetro. Ei taida tarvita perusteluita.

Vierailija
36/40 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kaksi autoa, toisella autolla ajan töihin ja kotiin, toisella käyn kaupassa ja asioilla. Myös miehellä on kaksi autoa, toinen on työauto (pakettiauto) ja toinen on edustusauto. Yhteensä meillä on neljä autoa, sekä lapsen mopoauto.

37/40 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama syy meilläkin.

Vierailija
38/40 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama syy meilläkin.

Länsimetrolla pääsee kätevästi Turkuun.

Vierailija
39/40 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla 2 autoa. Asumme Helsingissä, käyn töissä Espoossa ja mies vantaalla. Työmatkaan minulla menee omalla autolla n. 15min suunta, julkisilla menisi lähemmäs 1,5h suuntaansa. Miehellä omalla autolla n.10min ja julkisilla se olisi reilu tunti.. Siksi.

Vierailija
40/40 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehen työ on aivan eri suunnassa kuin mun, eikä sinne pääse julkisilla sen paremmin kuin munkaan työpaikalle - tai no, mä pääsisin julkisilla, jos olisi intoa istua bussi - juna - bussi systeemissä kolmisen tuntia suunta... Autolla tunti suuntaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi