Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kenen mielestä 20€ on oikeasti hyvä rahalahja?

Vierailija
27.05.2018 |

On kummallista, että täällä aina väitetään miten 20€ on hyvä lahja esimerkiksi ylioppilaalle. Kas kun ei hääparillekin. Mutta jos nyt oikeasti mietitään, niin mitä saa 20€? Ei juuri mitään lahjan arvoista. Minusta on suorastaan noloa, jos joku tulee juhliin ja antaa ihan pokkana 20€. Jos et anna vähintään 50€, niin jää kotiin. Ymmärrän sen, että ihmisillä on erilaisia taloudellisia tilanteita ja se 20€ on iso raha vaikkapa työttömän taloudessa. Mutta lahjarahana 20€ on noloa.

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sen vappuhatun vuoksi antaa isojakin summia?

Vierailija
42/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmelokkeilijoita nämä kaiken maailman juhlien pitäjät on!

Keskittykää te siihen että järjestätte mukavan tilaisuuden missä on riittävästi ja hyvää tarjottavaa ja iloinen tunnelma, riittävästi istuimia ja siisti asunto.

Jättäkää lahjan hankkiminen vieraiden huoleksi.

Juuri tuon rahastuksen vuoksi ei kiinnosta mennä kaiken maailman tuttujen tuttujen lasten synttäreille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kanssa, että kieltäydyn kutsusta, jos oletusarvona on rahan kantaminen sinne, mikä ei sinänsä ole ongelma. En kyllä tässä tapauksessa todellakaan usko tähän teoriaan. Kutsu tuli silti kuitenkin enempi vanhemmilta kuin valmistuneelta, olisi täysin eri asia tuntea yo kunnolla. 

Vierailija
44/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sen 20 euroa saa 100 eri antajalta (ihan yleistä vanhalla kotipaikkakunnallani maaseudulla), niin kyllä kertynyt 2000 euroa on ihan mukava apu omilleen muuttavalle uudelle ylioppilaalle, vaikka yksittäinen lahja onkin pieni.

Pääsin itse ylioppilaaksi 1980-luvulla. Siihen aikaan kotipaikkakunnallani yksi perhe antoi tyypillisesti (pankissa olevalle listalle) 10 markkaa. Vaikka se voi tuntuakin vähältä, niin esim. minä sain noista kympeistä yhteensä lähes 3000 markkaa. Siihen aikaan se vastasi yhteensä kahden kuukauden maksimiopintotukea, opiskelijan asumistukea ja opintolainaa. Se oli iso apu monen sadan kilometrin päähän lähtevälle opiskelijalle.

Täällä maalla, kaiken muun hyvän lisäksi (edulliset tontit, rauhallisempi elämäntahti, ei mam uja, ei kerjäläisiä, isot uudet omakotitalot ((olisi hirveää asua lasten kanssa alle 150 neliön talossa, meidän talomme on 230 neliötä, meitä on kolme)) toimii vielä ylioppilasadressit. Minä ja veljeni tienattiin hulppeat summat, kun kaikki naapurit, vanhempien tutut, työkaverit, ystävät, samoin isovanhempien tutut ja sukulaiset laittoivat rahaa adressiin ja summat olivat ihan kivat. Lähisuku antoi sitten isot lahjasekit. Summilla pääsi syksyllä opintojen alettua ihan hyvin vauhtiin.

Vierailija
45/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää vaikka 5€. Tai kiva kukkakimppu. Enemmän lämmittää se, että joku edes muistaa ja tulee juhliin paikalle.

Vierailija
46/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia en käy yhdenkään suomalaisen rippi- ylppäri- tai hääjuhlissa- kun on se lahja niin tärkeä! Jos käyt s y d ä m e l l i s e n ihmisen luona juhlissa, hän arvostaa sitä että annoit aikaasi saapua, kunnioitat läsnäolollasi juhlan päähenkilöä-/ henkilöitä eikä arvota Sinua rahassa. Yhdessäolo ja seurustelu on pääasia.

En ole käynyt yhdessäkään (rahankeruu-)juhlassa juuri siksi, että se potti tintuu olevan se pääasia...

Lahjoja kyllä annan arkena ja juhlana, avokätisesti- epäitsekkäille ihmisille.

Vierailija
47/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta. Minä olen kiitollinen jokaisesta lahjasta. Olen köyhästä perheestä ja olin kiitollinen 10€ lahjoista joita sain. Ja ne oli rippilahjoja. Olen myös ylioppilas, mutta ei ollut vara pitää juhlia. Hävetkää kermaperseet.

Vierailija
48/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään kehtaa antaa ”vain” 20€. Sen takia annammekin aina joka tilanteessa täysikäisille lahjoittaville rahan sijaan kuoharipullon ja kukan. Jos ei käytä alkoholia niin sitten holiton kuohari :)

Hei, hyvä idea! Alan käyttää tuota.

Vierailija
49/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yli 30-vuotias opettaja ja olisin onnellinen, jos joku antaisi minulle 20 euroa lahjaksi. Voisin mennä elokuviin, syömään tai ostaa vaikkapa meikkejä. Tilistäni ei jää huvitteluun kovin paljon, joten 20 euroa on minun taloudessani iso raha. Ihan varmasti se on mukava raha myös ylioppilaalle.

Miten ihmeessä opettajalle kaksikymppiä on iso raha?? Onko pikavippikierre tai muu ongelma? Itse olen osa-aikaista työtä tekevä matalapalkkalainen, brutto/kk noin tonni josta koko elämä kustannettava. Ja minulle kaksikymppiä ON iso raha.

Vierailija
50/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saimme häälahjaksi 4 hengen porukalta 70 euroa. Eli 17,50 euroa / henki. Mielestäni se oli aika vähän, varsinkin kun yksi näistä vieraista oli vieläpä sellainen avec, jota emme olleet kutsuneet, vaan josta oltiin soiteltu perään, että hänetkin haluttaisiin tuoda muun porukan mukana juhliin.

Noloa ängetä hääjuhliin kutsumattomana vieraana! 🙄

Vierailija
51/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se sentään 120 mk.

Vierailija
52/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä opettaja? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yli 30-vuotias opettaja ja olisin onnellinen, jos joku antaisi minulle 20 euroa lahjaksi. Voisin mennä elokuviin, syömään tai ostaa vaikkapa meikkejä. Tilistäni ei jää huvitteluun kovin paljon, joten 20 euroa on minun taloudessani iso raha. Ihan varmasti se on mukava raha myös ylioppilaalle.

Miten ihmeessä opettajalle kaksikymppiä on iso raha?? Onko pikavippikierre tai muu ongelma? Itse olen osa-aikaista työtä tekevä matalapalkkalainen, brutto/kk noin tonni josta koko elämä kustannettava. Ja minulle kaksikymppiä ON iso raha.

Oletko kesän ajalta työtön?

- toinen ope

Vierailija
53/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kyllä se on ihan hyvä rahalahja.

Vierailija
54/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saimme häälahjaksi 4 hengen porukalta 70 euroa. Eli 17,50 euroa / henki. Mielestäni se oli aika vähän, varsinkin kun yksi näistä vieraista oli vieläpä sellainen avec, jota emme olleet kutsuneet, vaan josta oltiin soiteltu perään, että hänetkin haluttaisiin tuoda muun porukan mukana juhliin.

Aika noloa. Itse jätän kuokkavieraana aina 50€. Pieni hinta siitä, että saa kokea olevansa tavallinen ihminen, jolla on sosiaalista elämää

Vierailija
55/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisethän on ihan Törkeitä..

Jokainen antaa mitä voi. Tai haluaa.

Vierailija
56/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli mun yo juhlat olin kiitollinen kaikesta rahasta minkä sain. Myös pienistä.

Vierailija
57/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostettiin viiteen pekkaan häälahja, johon kaikki laitoimme 20€. Siitä tuli jo sitten mukavasti satasen lahjakortti, eikä mennyt kenenkään talous kuralle. Musta olis hulluutta antaa kaikille viidenkympinkin lahjoja, kun niissähän menis helposti yhdenkin kesn juhliin jo monta sataa! Itse ainakin toivon, ettei öahjan suuruus ole syy juhlien järjestämiseen tai minun kutsumiseeni...

Vierailija
58/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just ostettiin viiteen pekkaan häälahja, johon kaikki laitoimme 20€. Siitä tuli jo sitten mukavasti satasen lahjakortti, eikä mennyt kenenkään talous kuralle. Musta olis hulluutta antaa kaikille viidenkympinkin lahjoja, kun niissähän menis helposti yhdenkin kesn juhliin jo monta sataa! Itse ainakin toivon, ettei öahjan suuruus ole syy juhlien järjestämiseen tai minun kutsumiseeni...

No mun on pakko yhtenä ihmisenä viedä häihin 50 e, koska pienempää ei kehtaa. Ei ole ketään, kenen kanssa mennä kimppalahjaan.

Vierailija
59/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 eurolla saa aika paljon kortsuja. Jääpähän se eka sukupuolitauti saamatta ja teini-isyys/äiteys kokematta.

Vierailija
60/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja minulle 20 euroa on iso raha! En varmasti pystyisi antamaan enempää lahjaksi.

Olet varmasti idioottimainen Kokoomuksen kannattaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi