Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kenen mielestä 20€ on oikeasti hyvä rahalahja?

Vierailija
27.05.2018 |

On kummallista, että täällä aina väitetään miten 20€ on hyvä lahja esimerkiksi ylioppilaalle. Kas kun ei hääparillekin. Mutta jos nyt oikeasti mietitään, niin mitä saa 20€? Ei juuri mitään lahjan arvoista. Minusta on suorastaan noloa, jos joku tulee juhliin ja antaa ihan pokkana 20€. Jos et anna vähintään 50€, niin jää kotiin. Ymmärrän sen, että ihmisillä on erilaisia taloudellisia tilanteita ja se 20€ on iso raha vaikkapa työttömän taloudessa. Mutta lahjarahana 20€ on noloa.

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolititulta ainakin hyvä lahja.

Vierailija
22/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kehtaa antaa ”vain” 20€. Sen takia annammekin aina joka tilanteessa täysikäisille lahjoittaville rahan sijaan kuoharipullon ja kukan. Jos ei käytä alkoholia niin sitten holiton kuohari :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä vähän mietinkin kun on sukulaisen häät tulossa. Miehelle pitää ostaa uusi puku, minulle juhlamekko (joo, ei ole yhtään sopivaa, jossa voi myös imettää 3kk vauvaa), isommille lapsille kenkiä jotka käyvät juhlavaatteiden kanssa. Bensat tuonne monien satojen kilometrien päähän.. Pitääkö jättää vain menemättä kun en tiedä kehtaammeko antaa mitään pikkusummaa. Nämä ovat meille läheisiä ja toivovat paikalle koko perheenä..

Tänä päivänä en ymmärrä näitä mankujia, kun pitää ostaa sitä ja tätä.

Oletko kysynyt ystäviltäsi, tarkistanut esim vähän käytetty nettisivulta.

Imetysmekoista on ylitarjontaa. Veikkaan löydät kivan 20 e.

Käytettyjä on olemassa.

Vierailija
24/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa lahjaksi 20 e, niin tietää, että sen antaja panostaa enemmän muuhun kuin materiaan. Kun joskus pääsee sen lahjanantajan synttäreille tms., niin kannattaa muistaa, että ei tarvitse antaa rahaa, joku kiva runo ja 20 e riittää, vaikka miten isot juhlat olisi tarjolla.

Vierailija
25/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä vähän mietinkin kun on sukulaisen häät tulossa. Miehelle pitää ostaa uusi puku, minulle juhlamekko (joo, ei ole yhtään sopivaa, jossa voi myös imettää 3kk vauvaa), isommille lapsille kenkiä jotka käyvät juhlavaatteiden kanssa. Bensat tuonne monien satojen kilometrien päähän.. Pitääkö jättää vain menemättä kun en tiedä kehtaammeko antaa mitään pikkusummaa. Nämä ovat meille läheisiä ja toivovat paikalle koko perheenä..

Tänä päivänä en ymmärrä näitä mankujia, kun pitää ostaa sitä ja tätä.

Oletko kysynyt ystäviltäsi, tarkistanut esim vähän käytetty nettisivulta.

Imetysmekoista on ylitarjontaa. Veikkaan löydät kivan 20 e.

Käytettyjä on olemassa.

Ei ole ketään keltä kysyä, kiitos vain. Mies ei voi pukua lainata kuten aiemmin, sillä lainaaja tulee samoihin juhliin. Sovittamatta en osta vaatteen vaatetta. Liian monta hutia on tullut ostettua sovittamatta.

Jos ei ollut asiaan muuta sanottavaa, niin eiköhän tämä ollut tässä.

Vierailija
26/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan aina mummoltani 15-20 e lahjaksi. Hoh hoijaa. En saa tuolla rahalla edes puoleksi viikoksi ruokaa. Vanhukset on niin v*tun pihejä.

Jospa mummosi tosiaan antoi sinulle muutaman päivän ruokarahansa?

Vierailija
27/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä itse tekisi mieli antaa mitään 50-100€ jollekin sukulaisen lapselle ketä ei edes tunne kun on viimeksi nähnyt lapsena. Olin itse äitini kanssa kaksissa tuollaisissa juhlissa, onneksi ei omista rahoista tarvinnut maksaa...

En olisi mennyt jos olisi itse pitänyt maksaa jotain, koska 20€ ei kehtaa antaa, ja >50€ on liikaa jollekin tuollaiselle vaikka olisi varaakin. Eri asia sitten läheiset sukulaiset, ystävät yms.

Vierailija
28/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan aina mummoltani 15-20 e lahjaksi. Hoh hoijaa. En saa tuolla rahalla edes puoleksi viikoksi ruokaa. Vanhukset on niin v*tun pihejä.

Jospa mummosi tosiaan antoi sinulle muutaman päivän ruokarahansa?

Meidän mummo on ainakin pihi ja saattaa antaa tuon suuruisia lahjoja. Ylppärilahjoiksi taisi tulla enemmän. Ja tilillä on rahaa kymmeniä tuhansia... Ei raski ostaa oikein itselleenkään mitään, tai tilata lehtiä ym...

T: eri

Vierailija
29/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä itse tekisi mieli antaa mitään 50-100€ jollekin sukulaisen lapselle ketä ei edes tunne kun on viimeksi nähnyt lapsena. Olin itse äitini kanssa kaksissa tuollaisissa juhlissa, onneksi ei omista rahoista tarvinnut maksaa...

En olisi mennyt jos olisi itse pitänyt maksaa jotain, koska 20€ ei kehtaa antaa, ja >50€ on liikaa jollekin tuollaiselle vaikka olisi varaakin. Eri asia sitten läheiset sukulaiset, ystävät yms.

Ilmainen vinkki sinulle ja monelle muulle: jos 20e on liian vähän ja 50 liikaa, voit antaa 30 tai 40euroa. Tämä onnistuu niin, että antaa yhden 20euron setelin ja yhden 10euron setelin (=30euroa) TAI kaksi 20 euron seteliä (=40euroa). Jos ihan hurjastella haluaa niin voi antaa 60, 70 tai jopa 80 euroa!

Itse opin tämän vuosia sitten iltalehden tai iltasanomien nettisivulta, eräs siniseen pukeutuva tapakouluttaja neuvoi näin.

Vierailija
30/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen vinkki sinulle ja monelle muulle: jos 20e on liian vähän ja 50 liikaa, voit antaa 30 tai 40euroa. Tämä onnistuu niin, että antaa yhden 20euron setelin ja yhden 10euron setelin (=30euroa) TAI kaksi 20 euron seteliä (=40euroa). Jos ihan hurjastella haluaa niin voi antaa 60, 70 tai jopa 80 euroa!

Itse opin tämän vuosia sitten iltalehden tai iltasanomien nettisivulta, eräs siniseen pukeutuva tapakouluttaja neuvoi näin.

No wow... enpäs olisi tullut ajatelleeksi. Kai esim. 3 kpl 10 € seteleitä sitten vaikuttaa paljolta?? Puhumattakaan 20€+10€+2*5€ seteleistä kuoressa.

Entäs jos en halua antaa jollekin puolitutulle kun ehkä maks. 20 € vaikka olisi varaakin.

Vierailija
31/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin otan lahjaksi 20 euroa kuin en mitään. :) Tai 20 euroa kuin vaikka kakkulapion. Jokainen valitsee lahjan tai lahjasumman oman taloutensa mukaisesti. Rahalahjoja tulee kuitenkin useammalta, joten niistä kertyy kuitenkin ihan mukava kokonaissumma ja lahjansaaja voi päättää mihin ne käyttää. 

Vierailija
32/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 on parempi kuin ei mitään, mutta ihan hlevetin noloa tollasta antaa lahjasta. Parempi viedä vaikka hieno kukkakimppu, ja unohtaa toi kaksi köysää rahana.

Vierailija
33/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 on parempi kuin ei mitään, mutta ihan hlevetin noloa tollasta antaa lahjasta. Parempi viedä vaikka hieno kukkakimppu, ja unohtaa toi kaksi köysää rahana.

Kukat kuihtuu viikossa. Tuolla 20 eurolla saa vaikka leffalipun ja popparit.

Vierailija
34/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, jonka mielestä se on liian vähän. 20e riittää vaikka siihen, että käy elokuvissa, keilaamassa, uimassa, hyvässä kahvilassa, drinkillä, kuntosalilla, sillä saa vaatteita, astioita, pussilakanat, pyyhkeen tai vaikka ihan mitä vain. Se voi olla myös osa suurempaa summaa.

Pienistä puroista kasvaa iso joki.

Kun menen juhliin niin oletan, että voin mennä sinne vaikka ilman lahjaa jos minusta siltä tuntuu. Minuthan sinne on kutsuttu eikä rahapussia.

Vierailija
35/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kutsuja naapuruston tai tuttavien lasten juhliin. Tiedän lapsesta nimen ja on tervehditty, jos tullaan vastakkain. Ihan maksimissaan annan 25 euroa tuollaiselle. Jos ei kelpaa, ei kannata kutsua juhliin, koska en todellakaan menetä siinä mitään vaikka ei kutsuttaisi.

Kummilapselle voin sitten antaa satasia tai jollekin lähisuvun lapselle, vähintään 50 e. Tai jos lapsi muuten on läheinen, ei ainoastaan hänen vanhempansa.

Vierailija
36/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana kiitän kaikista 20€:sta joita vuosien aikana olen saanut lahjaksi. Se riittää hyvin viikon ruokiin, joten pystyy aina viikon pidempään elossa.

Vierailija
37/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yli 30-vuotias opettaja ja olisin onnellinen, jos joku antaisi minulle 20 euroa lahjaksi. Voisin mennä elokuviin, syömään tai ostaa vaikkapa meikkejä. Tilistäni ei jää huvitteluun kovin paljon, joten 20 euroa on minun taloudessani iso raha. Ihan varmasti se on mukava raha myös ylioppilaalle.

Ootas joku ei täsmää nyt. Jos olet opettaja peruskoulu tai sitten muu opistoaste.. Saat käteen sen 2500 euroa. Onko sinulla esim. päihdeongelma vai mihin rahasi menee?

Vierailija
38/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme häälahjaksi 4 hengen porukalta 70 euroa. Eli 17,50 euroa / henki. Mielestäni se oli aika vähän, varsinkin kun yksi näistä vieraista oli vieläpä sellainen avec, jota emme olleet kutsuneet, vaan josta oltiin soiteltu perään, että hänetkin haluttaisiin tuoda muun porukan mukana juhliin.

Vierailija
39/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin jos saisin 20€ lahjaksi, mutta en ikinä kehtaisi antaa niin vähän yo- tai häälahjaksi. Annetaan miehen kanssa aina 100€. Ihan sopiva summa kahdelta lapsettomalta työssäkäyvältä ihmiseltä, mutta en ikinä olettaisi että työtön, yh tai monilapsinen perhe pystyisi samaan.

Vierailija
40/125 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilahtuisin jos saisin 20€ lahjaksi, mutta en ikinä kehtaisi antaa niin vähän yo- tai häälahjaksi. Annetaan miehen kanssa aina 100€. Ihan sopiva summa kahdelta lapsettomalta työssäkäyvältä ihmiseltä, mutta en ikinä olettaisi että työtön, yh tai monilapsinen perhe pystyisi samaan.

Hyvä teille. Minullakin on rahatilanne kohdillaan, mutta olen saanut kutsuja ylppäreihin, joissa juhlittava ei edes tiedä minua. En todellakaan vie satasta tai edes siitä yhden hengen osuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme