17km liian pitkä pyöräilymatka?
Oon yrittänyt alkaa säästään rahaa edes jossain. Ajattelin, että säästän bensassa kulkemalla pyörällä.
Mutta on se niin syvältä. Mulla menee yli tunti ku pyöräilen 17km, perse jumalattoman kipeä sen jälkeen ja pitää lähteä jo aamu viideltä.polkeen ja ihan hikinen koko päivän sitten töissä.
Kommentit (10)
Eikö sun työpaikalla ole mahdollisuutta peseytymiseen? Kuntohan tuossa kasvaa samalla. Ei luulisi varsinkaan kesällä olevan mitenkään ylipääsemätöntä.
Suosittelen pyöräilyn jatkamista, mutta työpaikalla pitäisi kyllä noin pitkän matkan jälkeen ehdottomasti päästä suihkuun. Takapuoli on kipeä vain viikon-kaksi aluksi ja kunto kohenee eikä matka jatkossa rasita juuri yhtään. Illalla tosin on väsyneempi kun kulkee fillarilla.
Minä olen kulkenut yli 20 kilometrin työmatkat kesäisin fillarilla jo 80-luvulta lähtien ja pari vimeistä vuotta myös talvet.
Ei ole liian pitkä matka. Ja varsinkin, jos on hyvä ja turvallinen reitti. Tai hanki bensapihimpi auto.
Ei sulla mee se tunti kuin alkuun. Loppukesästä tuo ei ole matka eikä mikään.
Suosittelen pyöräilyä. Muutaman kuukauden kesäpyöräily tuolla matkalla nostaa hyvin kuntoa. Olen pari kesää ajanut 15 kilometrin työmatkan. Sopivalla vaudilla kun ajaa, niin suihku ei ole välttämätön.
Lisääntynyt kulutus tarkoittaa isompaa nälkää ja isompia ruokakuluja.
Sähköpyörä on ihana ratkaisu! 17 km on nutinto. Talvella en kyllä liukastele.
Säästä mieluummin ruoasta ja ennen kaikkea juomista.