Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko aamuvirkku jotenkin ”parempi” ihminen

Vierailija
27.05.2018 |

Vai miten he itse oikein kehuvat sillä että ”nousin tänään TAAS puoli kuusi”

Mä nukun yhdeksään ja oon ihan tyytyväinen unorytmiini mutta tuon aamuvirkun mielestä se ei ole normaalia!

Veti hirveet herneet nenään kun sanoin että mun mielestä ei oo normaalia että aikuinen ihminen menee ennen yhdeksää nukkumaan.

Miehensäkkin kitisee aina kun ei ole yhteistä aikaa ja olisi kiva joskus katsella leffaa yhdessä mutta ei kun vaimo menee lasten kanssa samaan aikaan nukkumaan että voi kehua heränneensä puoli kuusi:O

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vissiin ihan "sairas" koska työpäiväni kestää 12-20 ja sen vuoksi herään myöhään ja menen nukkumaan myöhään. Täytyyhän sitä unta saada enkä siksi voi herätä kukonlaulun aikaan. Mutta voi ei, olen aamunvirkkujen "kunnon ihmisten" mielestä saamaton laiska luuseri..

Joidenkin on vaan vaikea käsittää, ettei tämä maailma pyöri ainostaan 7-15 duunarien työllä...

Vierailija
42/59 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavirkuthan tässä ketjussa selittää kuinka ovat fiksumpia ja aamuvirkut duunareita/tyhmempiä. Oikeesti, mitä väliä jos joku on aamu-tai iltavirkku? Tuskin se älykkyyteen nyt oikeasti vaikuttaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vissiin ihan "sairas" koska työpäiväni kestää 12-20 ja sen vuoksi herään myöhään ja menen nukkumaan myöhään. Täytyyhän sitä unta saada enkä siksi voi herätä kukonlaulun aikaan. Mutta voi ei, olen aamunvirkkujen "kunnon ihmisten" mielestä saamaton laiska luuseri..

Joidenkin on vaan vaikea käsittää, ettei tämä maailma pyöri ainostaan 7-15 duunarien työllä...

Aikamoista yleistämistä, se että joku aamuvirkku on sinulle niin sanonut ei tarkoita että kaikki ajattelisi niin. Itse olen aamuvirkku ja ei voisi vähempää kiinnostaa muiden työajat. Jokainen menee nukkumaan ja herää kun herää, kukaan ei ole sen takia toista huonompi. Ja ne jotka noista asioista toisia pilkkaa on säälittäviä tapauksia itse.

Vierailija
44/59 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavirkut ovat älykkäämpiä, aamuvirkut onnellisempia ja terveempiä. Ei ihme, käy se minullakin onnellisuuden ja terveyden päälle, kun en saa unta tarpeeksi aikaisin, että jaksaisin aamulla herätä aamuvirkkujen maailmaan. Illalla ajatus kulkee ja virtaa riittää, mutta on pakko mennä nukkumaan 😕 En ole 50 vuodessa onnistunut muuttumaan.

Vierailija
46/59 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä löytynyt linkkiä tutkimukseen sieltä Daily Mailinkään sivulta.

Jos oikeasti kiinnostaa, googleta vuorokausirytmi älykkyys. Löytyy monta linkkiä ihan vakavasti otettavankin näköisiin tutkimuksiin.

Vierailija
48/59 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asuin kerrostalossa, hiljaisuus oli 7.00-23.00. Ärsytti kun aamuvirkku naapuri alkoi hakkamaan mattoja pihalla joka lauantai klo 7. Sanoin hänelle yhdesti, että vaikka järjestyssäännöt ei kiellä moista toimintaa, niin olisi mukavaa, jos hän huomioisi niitä, jotka haluavat nukkua. Hän vastasi vain, että kyllä aikuisten ihmisten on aika herätä klo 7. Itse kun olen iltavirkku, niin aloin paukuttaa mattoja klo 22.50. Naapuri valitti asiasta. Totesin, vain että kyllä aikuisen ihmisen täytyy jaksaa valvoa. Jätin kuitenkin tuon iltaisen mattojen hakkaamisen tuohon yhteen kertaan, koska ymmärsin, että lapset nukkuu jo tuohon aikaan ja muutenkin kohteliasta toisia kohtaan, vaikka säännöt ei kiellä. Naapurikin taisi tämän jälkeen tajuta saman.

Vanha ketju, mutta oli pakko sanoa että repesin ihan täysin 😂😂aivan loistavaa. Mä olen ollut taaperosta asti yökukkuja, ja virka-aikaan tapahtuva opiskelu ja työ onkin vaatinut totuttelua. Luonnollinen rytmi minulle on kello 11-03, joten ehkäpä hakeudun vielä joskus iltatyöhön. Koko ikäni olen saanut kuulla saarnaamista laiskuudesta ja elämänhallintakyvyttömyydestä. Hohhoijakkaa taas kerran.

Vierailija
49/59 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Töissä on näitä aamutorkkuja jotka haukottelevat koko päivän ja tankkaavat kofeiinia ja sokeria pitkin päivää. Sitten illalla ihmettelevät kun eivät saa unta ja taas aamulla tietysti väsyttää. Ja ovat kaikki lihoneet.

Vierailija
50/59 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, mä lähinnä tuskailen sitä, että heräilen miten sattuu viiden ja puoli seitsemän välillä (arkena herätys on kuudelta, mutta viikonloppuisinkin saatan herätä aikaisin). Joskus olis kiva nukkua pidempään, varsinkin jos on tullut valvottua edellisenä iltana.

Vierailija
51/59 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Batman on yöeläjä ja Batman on parempi kuin kukaan muu. Case closed!

Vierailija
52/59 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heräsin toissa yönä klo. 4.30.

Työpäivisin herään yleensä 6.30.

T: Iltavirkku

Vierailija
53/59 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä on ainakin hankalaa olla aamuvirkku, koska kun tulen töihin klo 7, niin saan liukuman puitteissa lähteä kotiin klo 15. Periaatteessa. Mutta kun siihen aikaan ne klo 9.30 töihin tulleet alkavat kyselemään yhtä ja toista, koska "tässä on vielä monta tuntia työaikaa jäljellä". Ei ole, minä olen jo työni tehnyt, heillä on kotiinlähtö tähtäimessä vasta 17.30. Ongelmana on se, että kun eivät olleet aamupalaverissa, niin jäi asioita pelkän lukemisen varaan ja sitten kysellään muilta.

Mitä järkeä pitää palavereja, joissa läheskään kaikki eivät ole paikalla? Huoosti järjestetty työt teillä.

Sitä järkeä, että asiakkaiden aikaan ei palavereja voi pitää. Meillä on harkittu, että siirretään liukuma aamulla päättymään klo 9, niin iltavirkut pääsevät mukaan.

Eli teillä pidetään palaveri ennen asiakkaita, mutta ei velvoiteta kaikkia osallistumaan tähän aamupalaveriin? Millaiset esimihet teillä noin niin kuin muuten on?

Vierailija
54/59 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään itse joka aamu n. 4.30, mutta en pidä itseäni parempana, vaan uni-ongelmaisena.

Tuttava taasen muistaa joka aamu laittaa someen, miten on lähtenyt töihin aamuyöllä, kun "unikeot" vielä laiskottelevat.

Vierailija
55/59 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain kuittailua. Mun isäkin on aina kuittaillut itselleni, kun on niin aamuvirkku.

Se kuittailu on aamuvirkuille saavutus, jonka heidän pitää osoittaa.

Vierailija
56/59 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyillä yöunilla pärjääminen on terveydelle vaarallista. Ystäväni (eläkeläinen) kehuskelee heräävänsä aamuisin neljän aikaan ja kello ja kahdeksaan mennessä aamulla on jo ehtinyt käydä lenkillä, torilla, kaupassa ja loppupäivän sitten ottaa torkkuja 2-3 tunnin välein joten ei ole mikään ihme jos ne yhtäjaksoiset yöunet jäävät vähiin ja terveyskin alkaa reistailla. Terveellisiin yhtäjaksoisiin 7-8 tunnin yöuniin voi kyllä itsensä kouluttaa.

Vierailija
57/59 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut aamuvirkut pitävät iltavirkkuja laiskoina, vaikka eivät itse jaksa valvoa edes ilta yhdeksään.

Vierailija
58/59 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutio on tehnyt osasta ihmisiä aamu- ja osasta iltavirkkuja. Tämä on peruja siltä ihmiskunnan ajalta kun jonkun piti aina olla vahtimassa, että nuotiossa pysyy tuli ja ettei viholliset hyökkää. Koko porukkaa ei voinut vedellä sikeitä samaan aikaan. Ja ei, tämä ei ole vitsi. Kannattaa lukea kirja, Miksi Nukumme, todella hyvä. Evoluutio ei ole pysynyt perässä ihmiskunnan muussa kehityksessä. Samoin kuin ihmisaivot eivät ole sopeutuneet nopeaan teknologiseen kehitykseen.

Vierailija
59/59 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini mainitsee aina soittaessaan miten oli hereillä jo kello 7 ja leipoi tuoreita sämpylöitä aamupalapöytään.tamppasi matot, pesi pyykkiä..  sitten äänensävy muuttuu paheksuvaksi kun kysyy olinko vielä "makaamassa." Soitot tulevat yleensä klo 10-11 viikonloppuisin aivan kuin äitini haluaisi herättää minut. Rakastan häntä,mutta tätä minun on vaikea sietää.  Ainoa lapseni on nyt 11v  ja muistan miten tämän synnyttyä äitini oli vahingoniloinen "opitpa sinäkin nousemaan ihmisten aikoihin!"

Joo ehkä joskus 50luvulla on toimivan arjen ehto ollut että noustaan kukon laulun aikaan lypsämään lehmät. Mutta nykyään on naurettavaa koettaa saada itselleen kirkasta kruunua sillä, että menee kesken  hyvän elokuvan nukkumaan kun  kello on niin "paljon" eli 19.00 tai että lomareissullakin on onnistuu pitämään rytminsä ja on hyvissä ajoin hotellin sängyssä.