Onko aamuvirkku jotenkin ”parempi” ihminen
Vai miten he itse oikein kehuvat sillä että ”nousin tänään TAAS puoli kuusi”
Mä nukun yhdeksään ja oon ihan tyytyväinen unorytmiini mutta tuon aamuvirkun mielestä se ei ole normaalia!
Veti hirveet herneet nenään kun sanoin että mun mielestä ei oo normaalia että aikuinen ihminen menee ennen yhdeksää nukkumaan.
Miehensäkkin kitisee aina kun ei ole yhteistä aikaa ja olisi kiva joskus katsella leffaa yhdessä mutta ei kun vaimo menee lasten kanssa samaan aikaan nukkumaan että voi kehua heränneensä puoli kuusi:O
Kommentit (59)
Aamuvirkkuja tarvitaan jakamaan aamuposti ja auraamaan tiet aamulla töihin meneville.
Leipurinkin on syytä olla aamuvirkku kuten myös aamulentojen lentäjät ja lentoemot.
Lentoja rupeaa lähtemään jo aamukuuden jälkeen.
Aamuvirkkuja tarvitaan suorittavaan duunaritason työhön. Kaikki muu työ tapahtuu myöhemmin.
Aamuvirkkuna ketuttaa kun kaikki viihde tapahtuu iltamyöhään ja on jo sen verran väsynyt ettei jaksa valvoa. Toisaalta pidän hiljaisista aamuista, mikään ei ole parempaa kuin mennä lenkille aamukuudelta kun autojakaan ei ole liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä on ainakin hankalaa olla aamuvirkku, koska kun tulen töihin klo 7, niin saan liukuman puitteissa lähteä kotiin klo 15. Periaatteessa. Mutta kun siihen aikaan ne klo 9.30 töihin tulleet alkavat kyselemään yhtä ja toista, koska "tässä on vielä monta tuntia työaikaa jäljellä". Ei ole, minä olen jo työni tehnyt, heillä on kotiinlähtö tähtäimessä vasta 17.30. Ongelmana on se, että kun eivät olleet aamupalaverissa, niin jäi asioita pelkän lukemisen varaan ja sitten kysellään muilta.
Ne aamupalaverit pitäisi järjestää klo 9.30, kun liukuma loppuu.
Ne pitää järjestää ennen klo 9.30, koska silloin alkaa asiakaspalvelu. Aamupalaveri on klo 9, ei mitenkään sairaan aikaisin.
Totta kai on. Vanha kansa tietää:
Aamulla vireä pyärii, illalla laiska hyärii.
Aamun hetki kullan kallis.
Aamun torkku, illan virkku on taloon hävitys.
Aamun virkku, illan torkku, se tapa talon pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä on ainakin hankalaa olla aamuvirkku, koska kun tulen töihin klo 7, niin saan liukuman puitteissa lähteä kotiin klo 15. Periaatteessa. Mutta kun siihen aikaan ne klo 9.30 töihin tulleet alkavat kyselemään yhtä ja toista, koska "tässä on vielä monta tuntia työaikaa jäljellä". Ei ole, minä olen jo työni tehnyt, heillä on kotiinlähtö tähtäimessä vasta 17.30. Ongelmana on se, että kun eivät olleet aamupalaverissa, niin jäi asioita pelkän lukemisen varaan ja sitten kysellään muilta.
Mitä järkeä pitää palavereja, joissa läheskään kaikki eivät ole paikalla? Huoosti järjestetty työt teillä.
Sitä järkeä, että asiakkaiden aikaan ei palavereja voi pitää. Meillä on harkittu, että siirretään liukuma aamulla päättymään klo 9, niin iltavirkut pääsevät mukaan.
Ihmettelen, kun meillä illanvirkut valittavat sitä, että töistä lähtiessä alkaa jo aurinko laskea mailleen ja on ilta. Siis niin kai se onkin, jos lähtee töistä klo 18 aikoihin, silloin toden totta ilta on jo alkanut eikä rannallakaan ole lämmintä. Me karjanhoitogeeneillä varustetut olemme iltapäivällä klo 15 jo matkalla rannalle.
Siis huhhuh tästäkin saa joku riidan aikaiseksi
Ei. Ja jos sillä on merkitystä, niin olen aamuvirkku. Enkä kyllä tiedä yhtään aamuvirkkua joka sillä kehuskelisi enkä muutenkaan ole tuollaista kehuskelua kuullut. Tuollaisesta asenteesta tulee vain mielikuva, että noin ajatteleva on kateellinen...
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtv.fi/lifestyle/muut/artikkeli/tutkimus-pitkaan-nukkuminen…
Pyysin linkkiä tutkimukseen, enkä mihinkään juttuun. Daily mail, joka näytti olevan maikkarin lähde, ei lupaa hyvää.
Eipä löytynyt linkkiä tutkimukseen sieltä Daily Mailinkään sivulta.
Kyllä on. Aamun torkku on saamaton vetelehtijä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ihmiset ovat tutkitusti erilaisia. Me iltavirkut olemme tutkimusten mukaan fiksumpia.
Olen joutunut menemään töihin todella aikaisin ja tilanne on minulle piinallinen. Nukkuisin mielelläni ainakin kymmeneen aamulla. Odotan koko ajan, koska minusta tulee keski-ikäinen, joka nauttii aikaisista aamuista.
N 53
Ei tullut minusta koskaan aamuista nauttijaa. Nyt nukun aamulla 10:een tai 11:een, vaikka olen jo eläkkeellä. Kaikki luulee, että vanhukset on aamuvirkkuja, ei ole kaikki!
Vierailija kirjoitti:
Tapellaan, tapellaan, tästäkin tapellaan. Ja jokainen on itse just se parempi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei liene sama kuin se aiempi, mutta pikaisen tutustumisen perusteella tutkimus oli tehty pelkästään haastattelemalla. Tieteelliset mittaukset puuttuivat.
Varmaankin on soiteltu aamuvarhain :)
Mitä ihmeen väliä sillä on, mihin aikaan menee nukkumaan? Jos joku haluaa mennä nukkumaan iltakahdeksalta ja nousta aamuneljältä, eikä tarvitse aamulla mennä mihinkään, se on ihan yhtä normaaliz kuin mennä nukkumaan kahdelta ja nukkua kymmeneen. Sen sijaan se ei ole normaalia, että määrittelee ihmisten fiksuuden nukkumaanmenoaikojen mukaan. Kelloon tuijottaminen ja normaaliuden määritteleminen sen mukaan ei ole kovin älykästä.
Kaikki mt-potilaat ovat käytännössä yökukkujia, niin sen takia aamuvirkut vaikuttavat paremmilta ihmisiltä. Ja tietyllä tavalla sitten ovatkin.
Olisko sulla linkkiä tähän tutkimukseen?