Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä masentunut. Miksi et tunne oloa paremmaksi vaikka ollut superkesäpäivät viime aikoina?

Vierailija
27.05.2018 |

Nyt ulos ja reippailemaan. Mielikin voi paremmin :)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä olen ulkoillut, paljon, mutta ei se sentään masennustani ole parantanut, sehän olisikin helppoa!

Vierailija
2/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI huvita. Työt painaa ja ahdistaa mennä työpaikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Vakavaan masennukseen tuo ei lohduta.

2. Siis ei masentuneena jaksa päivänvaloa. Vqikka olisikin oievä masennus.

3. Silloin on iha pimeet aivot, ei yksinkertaisesti vaan jaksa mitän ylimääräistä siie.

Vierailija
4/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole masentunut, mutta ihmetyttää miksi masentuneen "pitäisi" voida nyt juuri jotenkin paremmin? Itse en jaksa näillä keleillä juosta, yöllä ei saa nukuttua ja koko ajan on nuutunut olo. Ei silti, siitäkin huolimatta helle on minusta kivaa vaihtelua enkä ole siitä pahoillani, mutta ei se nyt mikään piristysruiske kaikille ole :) 

Vierailija
5/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin kyökkipsykologina tuntuisi, että tällainen keli vetää mielen matalammaksi, koska "normi"on, että nyt ollaan iloisia, reippaita, ulkoillaan, tavataan kavereita jne. Mutta maseentuneelle se on vaikeaa/mahdotonta.

Vierailija
6/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä ihme! Hemuli-rakas, selvitä ensin, mitä masennus tarkoittaa ennen kuin alat puoskaroida palstalla.

Muistan vieläkin ajan vuosien takaa, jolloin inhosin kevättä ja sen räikeätä valoa, joka paljasti asunnon likaiset ikkunat ja kaiken surkeuden.

Nyt asiat ovat hyvin, ja katselen mukavalta sohvalta kauniden verhojen reunustamaa ikkunaa, jonka takana koivujen lehdet väreilevät lempeässä kesätuulessa. Ikkuna on toki talven jäljiltä pikkaisen likainen, mutta pesen sitten kun männyn siitepölykausi on mennyt ohi.

Vierailija
7/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska masennun pahemmin tämmöisillä ilmoilla kun pitäisi olla aikaansaava ja nauttia (vihaan tuota sanaa) lämmöstä ja ystävistä.

Mutta kun sellaisia ystäviä ei koskaan juurikaan ole ollut joiden kanssa mennä viettämään aikaa kesäluontoon, niin se ahdistaa entistä enemmän katsoa muita onnellisia ihmisiä tuolla ulkona.

Voin paljon paremmin syksyllä ja talvella.

Vierailija
8/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin masentunut, säätila ei parantanut tai huonontanut mielialaa.

Vierailija
9/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen sää lisää kontrastia synkän olon kanssa ja lisäksi tulee syyllinen olo siitä että ei nauti kesästä. Masentuneena itsetunto on kadoksissa, joten paljastaviin kesävaatteisiin pukeutuminen tuntuu ahdistavalta.

Tossa pari mitä tuli mieleen ajoilta kun olin masentunut. Syyt varmasti erilaisia eri ihmisillä.

En siis ole enää masentunut, mutta toivoisin paria sadepäivää jotta saisi muutaman lepopäivän kuumuudesta. Nukkuminen on vaikeaa eikä ruoka maistu helteellä.

Vierailija
10/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä voi ahdistaa siinä missä talvellakin.

Et tajua ellet tajua.

Vierailija
11/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei nauti helteistä. Mä en ainakaan. Silmät on valoherkät eli niihin sattuu ulkona. Kämpässä on läkähdyttävän kuuma. Ulkonakin on kuuma. Hiki haisee ja liimaa vaatteet ihoon. En pidä ihmisistä ja ihmiset on tietty mielestäni ylisosiaalisia kesäisin. Ei saa olla edes rauhassa.

Kärsin jostain kesämasennuksesta. Olo huononee keväällä ja paranee sitten syksyllä, jolloin herään taas henkiin. Talvella olen parhaimmillani ja nautin talvesta. Nautin jopa sateesta. Ehkä pitäisi ruveta sanomaan, kun ihmiset valittaa kylmästä, että pitäähän siitä nauttia niin kauan kuin sitä kestää. Mulle hoetaan sitä aina kesäisin, jos vähänkin sanon, että on kuumaa ja kirkasta.

Mutta onhan se hyvä, jos joku tästä pätsistä nauttii.

Haluaisin muuttaa jonnekin, missä aurinko ei juuri paista ja lämpötila pysyy alle 20 asteessa, ja se 20 on jo poikkeuksellisen kuuma.

Vierailija
12/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun krooninen, vaikea-asteinen masennukseni ei reagoi lämpötilaan. Siksi.

Vierailija
13/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi sitä varmaan miettiä sen niin että käyttäisi sitä energialähteenä johonkin järkevään. En ole koskaan ymmärtänyt tekopirteyden ja turhamaisuuden päälle.

Vierailija
14/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo. kun terapiat ja lääkkeetkään ei auta, niin aurinko auttaisi?

Vierailija
15/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei nauti helteistä. Mä en ainakaan. Silmät on valoherkät eli niihin sattuu ulkona. Kämpässä on läkähdyttävän kuuma. Ulkonakin on kuuma. Hiki haisee ja liimaa vaatteet ihoon. En pidä ihmisistä ja ihmiset on tietty mielestäni ylisosiaalisia kesäisin. Ei saa olla edes rauhassa.

Kärsin jostain kesämasennuksesta. Olo huononee keväällä ja paranee sitten syksyllä, jolloin herään taas henkiin. Talvella olen parhaimmillani ja nautin talvesta. Nautin jopa sateesta. Ehkä pitäisi ruveta sanomaan, kun ihmiset valittaa kylmästä, että pitäähän siitä nauttia niin kauan kuin sitä kestää. Mulle hoetaan sitä aina kesäisin, jos vähänkin sanon, että on kuumaa ja kirkasta.

Mutta onhan se hyvä, jos joku tästä pätsistä nauttii.

Haluaisin muuttaa jonnekin, missä aurinko ei juuri paista ja lämpötila pysyy alle 20 asteessa, ja se 20 on jo poikkeuksellisen kuuma.

Islanti on sellainen paikka

Vierailija
16/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paljastaa kaiken kauheuden selkeästi. Ei mulla ainakaan auta mitään., pahentaa ennemminkin.

Vierailija
17/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa entistä enemmän, kun muilla on kivaa ulkona ja itsellä ei oo seuraa sinne ulos. Kesällä on myös paljon syyllisempi olo olla kotona sisällä kuin loppusyksystä.

Vierailija
18/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt parempi kesä tulossa.

Viime kesänä kun istuin kotona verhot kiinni, harmitti että ulkona oli aurinkoista.

Ei masentunut lähde rientämään yksin rannalle. Hän istuu kuumassa kerrostaloasunnossa ja miettii miten jaksaisi suihkuun kun ei jaksa seisoa.

Vierailija
19/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei vaan pysty, kun joku käyttää sananpartta "superkesäpäivät"...herää kysymys, olenko ihmisten parissa vaiko joidenkin palveluyritysten aivopesemien, ihmismäisten mainostaulujen vaikutuspiirissä? Ovatko he edes ihmisiä?

Vierailija
20/28 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen keli ei poista sitä tosiasiaa että olen 30-vuotias, rumanaamainen, pienitissinen, keskivartalolihava, miehille kelpaamaton ikisinkkunainen. Lisäksi olen yksinäinen. Tänään taas maannut koko päivän sängyssä pimennysverhot ikkunoiden edessä. Selannut tinderiä ja toivonut että saisin matchin. Viimeksi olen saanut matchin helmikuussa 2017.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi