Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Söisit sinäkin niin saisit vähän lihaa luiden ympärille"

Vierailija
27.05.2018 |

Kuulin varmaan sadatta kertaa kyseisen kommentin. Joo, olen hoikka, laihakin varmaan jonkun mielestä 48kg/163, mutta mielestäni se ei oikeuta kommentoimaan ulkonäköni. Sukujuhlissa tuli eräältä yllättäen ylipainoiselta tädiltä tämä kommentti. Itse en ole koskaan tämän kolmekymmentä vuotta kestäneen elämäni aikana sanonut mitään negatiivista kenenkään ulkomuodosta. Kuvitelkaa mikä p*skamyrsky olisi syntynyt jos olisinkin vastannut:" Niin, ja sinuna en lähtisi uudelle kierrokselle kahvipöytään niin saisit ehkä hieman painoa pois".

Kehuja annan muista kyllä mielelläni ja runsaasti, mutta kaiken negatiivisen voi jättää sanomatta, en puutu yhdenkään ylipainoisen ulkomuotoon. Olen sitä paitsi kolme lasta pystynyt synnyttämään ja harrastan kilpauintia niin en koe olevani mitenkään heikko, voimaton tai ylipäätään mitään syytä miksi painoa pitäisi saada lisää. Olen itseeni tyytyväinen, terve, omaan käytöstavat ja se riittäköön!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta kuhisee läskejä, joten kommentoikaapa, miksi puututte teitä hoikempien ihmisten syömisiin ja ulkonäköön.

Vierailija
22/29 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulle kommentoi vain mummoni, jolla on itsellä anoreksiataustaa. Hän oli jopa vihainen kun en edes lapset saatuani ole lihonut. Kaikille muille alkaa olla selvää, että mä vaan olen tällainen. Terv 181/55

Vierailija
24/29 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina pitää miettiä kaikkea sen kautta, että miten voi jatkaa ilkeilyä? Miksi ei voi ajatella, että kenenkään painoa ei tarvitse ilkeästi kommentoida, oli sitten painolukema sitten millainen tahansa?

Vierailija
25/29 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tuttua on. Mä oon 177/58 ja kaikki aina kommentoi pituutta ja hoikkuutta.. sillai just kommentoi vaan, esim "oho, ootpa sä pitkä ja hoikka!" Pitäiskö mun sit sanoa takas et "oho, ootpa sä lyhyt ja pullea!" Mä en vaa ymmärrä miks toisilla on muka oikeus kommentoida toisen ulkonäköä ja toisilla ei. Ehkä mä en edes pidä mun pituudesta, ehkä haluaisin olla lyhyempi. Niin ihan sama vaikka tarkottais kehuks, ei kiinnosta kuulla kokoajan jotain kommenttia ulkonäöstäni.

Tuo pitkä ja hoikka ei kyllä ole negatiivista, suomessa on todella harvinainen tuollainen pitkä ja hoikka nainen.

Vierailija
26/29 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tuttua on. Mä oon 177/58 ja kaikki aina kommentoi pituutta ja hoikkuutta.. sillai just kommentoi vaan, esim "oho, ootpa sä pitkä ja hoikka!" Pitäiskö mun sit sanoa takas et "oho, ootpa sä lyhyt ja pullea!" Mä en vaa ymmärrä miks toisilla on muka oikeus kommentoida toisen ulkonäköä ja toisilla ei. Ehkä mä en edes pidä mun pituudesta, ehkä haluaisin olla lyhyempi. Niin ihan sama vaikka tarkottais kehuks, ei kiinnosta kuulla kokoajan jotain kommenttia ulkonäöstäni.

Pitkä ja hoikka ei ole ikinä negatiivinen kommentti, lyhyt ja pullea on aina nagatiivinen (pullea toki enemmän nega kuin lyhyt). Siuna ei siis haukuttu, joten mikset voi haukkumisen sijaan sanoa vain ettet välitä ulkonäkösi kommentoinnista?

Vierailija
27/29 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin kuulen sitä "kyllä minäkin nuorena plikkana olin samanlainen kukkakeppi, mutta kun täytin XX vuotta..." Ja sanojat ovat itse aina reilusti ylipainoisia.

Vierailija
28/29 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Aina koulun terveystarkastuksissa sain saarnan miten syödä oikeaoppisesti, vaikka söin jo. Ehkä eniten ketuttavin oli yksi lääkärikerta, kun menin yhtäkkisen epämääräisen olon takia lääkäriin. "Lääkkeeksi" sain ohjeet miten syödä kunnolla. Onneksi meni itsekseen ohi.

Vierailija
29/29 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta kuhisee läskejä, joten kommentoikaapa, miksi puututte teitä hoikempien ihmisten syömisiin ja ulkonäköön.

En puutu. Ainut kerta kun olen sanonut toisen laihuuteen liittyen mitään, oli kun naispuolinen kaveri kertoi käyneensä rasvamittauksessa, tuloksen olleen 11% ja huokaisi että pitäisi saada sitä alemmaksi. Tuo 11% on balettitanssijan rasvaprosentti, kenenkään ei tarvitse saada sitä alemmaksi, ja suositusten alarajakin pyörii naisilla noin 20% kieppeillä. Kyllä huolestuin.