Onko rannekello nykyään sellainen huithapelin symboli?
Onko se itse asiassa nykyään sellainen imago? Että vaipuu ajatuksiinsa ja joutavaan lepäilyyn niin paljon, että havahtuessaan aika pitää tarkistaa ranteesta. Ajantaju voi unohtua niin täysin, että se on pakko kantaa ranteessa mukana. Ei kuulosta miltään statussymbolilta?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rannekello on enemmänkin ääliöiden symboli. Miksi kuljettaa mukanaan kahta kelloa, kun kännykässä sellainen jo on ja se on aina mukana.
Kännykkä ei ole kaikilla käteen kasvanut. Ei se ole aina mukana. Ei ole mitään ääliömäisempää kuin vaeltaa aina kaikkialla puhelin toisessa kädessä ja olla 50 % inva.
Miten olet tavoitettavissa? Miten sinuun saa yhteyden, jos kännykkä on puoli päivää jossakin laukkujen tms. pohjalla ja sinä vaan hörpit kahviossa kahvia?
Vastaus: sitä voi pitää esim takin taskussa !
(...ja jos se on käsilaukussa, niin kyllä sen laukun läpikin normaalista käsilaukusta sen kännykän pirinän kuulee )
Vierailija kirjoitti:
En minä tarkoittanut, että ajan katsomiseeen pitäisi kaivaa aina puhelinta. Tarkoitin, että tarvitseeko aikaa edes katsoa? Normaaliälyisellä ihmisellä säilyy tietynlainen ajantaju sillä, että vain satunnaisesti näkee kelloja seinillä, tietokoneissa jne. Rannekello on merkki siitä, että henkilö vaipuu omaan todellisuuteensa niin syvälle, ettei tiedä enää paljon kello on.
Ap
Selittää, miksi normaaliälyiset ihmiset on aina myöhässä ja minä erikoisempi aina ajoissa.
Itse olet huithapeli, ap! Ymmärrätköhän edes, mitä sana tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rannekello on status-symboli, ihan kuten lankapuhelinkin.
Varmaan vitsi, mutta tottahan se on. Lankapuhelimet ja puhelinosake on h-tin kallis ja kellokin voi maksaa monta sataa.
Minun rannekelloni maksaa seitsemän tuhatta (7000) euroa. Olen omistanut sen kohta 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rannekello on enemmänkin ääliöiden symboli. Miksi kuljettaa mukanaan kahta kelloa, kun kännykässä sellainen jo on ja se on aina mukana.
Kännykkä ei ole kaikilla käteen kasvanut. Ei se ole aina mukana. Ei ole mitään ääliömäisempää kuin vaeltaa aina kaikkialla puhelin toisessa kädessä ja olla 50 % inva.
Miten olet tavoitettavissa? Miten sinuun saa yhteyden, jos kännykkä on puoli päivää jossakin laukkujen tms. pohjalla ja sinä vaan hörpit kahviossa kahvia?
Ei ihmisen tarvitse olla koko aikaa tavoitettavissa. Muutaman tunnin voi 99% asioista odottaa, että sattuu taas luurinsa tarkistamaan.
Vierailija kirjoitti:
En minä tarkoittanut, että ajan katsomiseeen pitäisi kaivaa aina puhelinta. Tarkoitin, että tarvitseeko aikaa edes katsoa? Normaaliälyisellä ihmisellä säilyy tietynlainen ajantaju sillä, että vain satunnaisesti näkee kelloja seinillä, tietokoneissa jne. Rannekello on merkki siitä, että henkilö vaipuu omaan todellisuuteensa niin syvälle, ettei tiedä enää paljon kello on.
Ap
Kun sinulla on kello ranteessasi, tiedät aina tarkalleen sen mikä aika mlloinkin on, etkä ole koskaan, etkä missään liikkuessasi tai ollessasi riippuvainen siitä onko siellä sen hetkisessä ympäristössäsi...
(huom. ...sitä oikeaa,eli siis sitä tarkkaa, juuri senhetkistä aikaa näyttäviä)
kelloja tai tietokoneita ,vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap, onko sinulla hieman liikaa aikaa ja liian vähän hyödyllistä tekemistä? Minkälainen ihminen edes viitsii käyttää aikaansa tuollaisiin ihan typeriin kirjoituksiin kuin mitä sinä tänne kirjoittelet? :D Pistäpä se kännykkä nyt pois ja mene muutamaksi tunniksi vaikka luonnonhelmaan rauhoittumaan, se olisi sinulle niin hyväksi. Voit ihan huoleta jättää sen kännykän kotiin, sillä yksikään ihminen ei varmasti sinua kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon vaivattomampaa vilkaista aika ranteesta kuin ruveta dyykkaamaan puhelinta laukusta aina kun haluaa tsekata ajan. Tavoitettavissa on sillä lailla, että kun puhelin soi, siihen vastaa. Ei sen tarvitse tassussa kaiken aikaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan vitsi, mutta tottahan se on. Lankapuhelimet ja puhelinosake on h-tin kallis ja kellokin voi maksaa monta sataa.
Minun rannekelloni maksaa seitsemän tuhatta (7000) euroa. Olen omistanut sen kohta 30 vuotta.
No, jos haluat, mutta n. sata kertaa halvemmallakin saat kyllä jo
( kellosepän liikkeestäkin) ihan moitteettomasti toimivan rannekellon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapauksessasi aika lienee todellakin kultaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että jossain vaiheessa tavoittamattomissa olemisesta tulee uusi trendi.
Tosin voi olla monelle ihmiselle valtava järkytys olla yhtäkkiä yksin vain omien ajatustensa kanssa ilman jatkuvaa näennäissosiaalisuutta somen kautta.
Mä käytän Lidlin 7-10 euron kelloja (yleensä kaksi käytössä, kestävät vuoden tai pari, sitten heitän menemään kun patteri loppuu), sitten on kaksi muutaman kympin kelloa joihin vaihdatan patterit, ja näiden lisäksi Kiinasta tilaamani 1.20 euron kello (tämäkin menee roskiin/kierrätykseen kun lakkaa käymästä).
Kännykkäni on 10 vuotta vanha, siinä ei ole edes nettiyhteyttä. Käytän sitä lähinnä tekstiviestien lähettämiseen, postin saapumisilmoituksien lukemiseen ja taskulaskimena. Soittelen aika harvoin, ehkä 2 kertaa viikossa kenellekään. Siellä se asustaa repun pohjalla (monesti sammuneena kun en muista ladata akkua).
Halvempaa, helpompaa ja mukavampaa on vilkaista kellonaikaa rannekellosta kuin ruveta esimerkiksi kaukojunalle matkalaukun kanssa kipittäessä kaivelemaan jotain kännykkää jostain laukun uumenista. Kello on mulle myös asuste siinä, missä korvakorut ja huivikin ovat. Siksi muutama erinäköinen kello aina kierrossa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän siis niinkuin ,että talvikengissä ja villasukat jalassa, kun ulkona -28 c astetta pakkasta, liikkuvat vain ääliöt...
Fiksut ja itsenäiseen ajatteluun kykenevät yksilöt sen sijaan kulkevat silloin tennareissa, tai jossain aivan keveissä, ohuissa, sileäpohjaisissa kesäisissä kangastossuissa ja korkeintaan nilkkasukissa, mutta muuten ehdottomasti nilkat paljaina.
Käytän rannekelloa, koska haluan olla siellä missä kalenterin mukaan pitääkin. Kyllä ajantaju pysyy suurinpiirtein ilman sitäkin, mutta aina se suurinpiirtein ajoissa ei riitä. Kännykkää en pidä kokoaikaa esillä. Nautin asioiden puuhailusta ilman sosiaalista mediaa. En millään jaksaisi olla kokoajan facessa ym.. kaipaan vastapainoa sosiaaliselle työelämälle. Siksi sen vähän vapaan vietän toisin.
Vierailija kirjoitti:
Onko se itse asiassa nykyään sellainen imago? Että vaipuu ajatuksiinsa ja joutavaan lepäilyyn niin paljon, että havahtuessaan aika pitää tarkistaa ranteesta. Ajantaju voi unohtua niin täysin, että se on pakko kantaa ranteessa mukana. Ei kuulosta miltään statussymbolilta?
Ap. , se on periaatteessa ihan sama pilkotko vaikka kirveellä halkoja, ompeletko, laitatko ruokaa, silitätkö, talutatko koiraa, ajatko pyörällä jonnekin ,vai makaatko ihan vaan kotona sohvan pohjalla (vaikka kaveria tai tv-ohjelmaa johonkin aikaan tulevaksi odottamassa-rannekellosta näet ajan aina ja joka tapauksessa.
Luotettavasti ja varmasti, jos on tavallinen ja kunnossa oleva kello.
(...yöksi se toki on suositeltavinta ottaa pois ranteesta)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina kello kädessä, mutta kännykkä hukassa aika usein. Eikä ole mikään Rolex vaan ihan kotimainen Leijona (vesitiivis tietysti). Kestää isältä pojalle tai tyttärelle.
Leijona-kellot tehdään nykyään Kiinassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina kello kädessä, mutta kännykkä hukassa aika usein. Eikä ole mikään Rolex vaan ihan kotimainen Leijona (vesitiivis tietysti). Kestää isältä pojalle tai tyttärelle.
Ei Leijona ole kotimainen, eikä ole koskaan ollutkaan. Vai missä Suomessa on Leijonan tehdas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä koskaan ole Suomessa tehty.
Vierailija kirjoitti:
Ap