Onko rannekello nykyään sellainen huithapelin symboli?
Onko se itse asiassa nykyään sellainen imago? Että vaipuu ajatuksiinsa ja joutavaan lepäilyyn niin paljon, että havahtuessaan aika pitää tarkistaa ranteesta. Ajantaju voi unohtua niin täysin, että se on pakko kantaa ranteessa mukana. Ei kuulosta miltään statussymbolilta?
Kommentit (43)
Ei. Mulla on monta rannekelloa. En vaan osaa olla ilman rannekelloa, vaikka kännykästä voi katsoa ajan.
Rannekello on aina mukana ja siitä on vaivaton tsekata aika. Ei tarvitse edes nappia painaa. Laadukkaat kellot ovat kauniita ja lähes ikuisia.
Mulla on aina kello kädessä, mutta kännykkä hukassa aika usein. Eikä ole mikään Rolex vaan ihan kotimainen Leijona (vesitiivis tietysti). Kestää isältä pojalle tai tyttärelle.
Kyllähän se on aika pitkälti fuckboyikien ja basic bitchien suosiossa
Onhan se nyt 100x järkevämpää katsoa aika parissa sekunnissa ranteesta, kuin juista ympäri tilaa etsimässä seinäkelloa tai alkaa kaivelemaan kännykkää taskusta/laukusta.
Olen pitänyt rannekelloa kädessäni varmaan eskarista saakka ja pidän tästä eteenpäinkin. Kännykkä tietenkin on myös, mutta en ole siitä napanuoralla kiinni, joten se saattaa olla hyvinkin monta tuntia päivästä jossakin muualla kuin minä. Eilenkin se jäi aamulla sängyn viereen laturiin ja otin sen siitä taskuuni vasta asioille lähtiessäni iltapäivällä.
Rannekello on enemmänkin ääliöiden symboli. Miksi kuljettaa mukanaan kahta kelloa, kun kännykässä sellainen jo on ja se on aina mukana.
Vierailija kirjoitti:
Rannekello on enemmänkin ääliöiden symboli. Miksi kuljettaa mukanaan kahta kelloa, kun kännykässä sellainen jo on ja se on aina mukana.
Miten niin kännykkä on aina mukana?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä rannekello on heille, jotka ei ole naama kiinni siinä känykässä suurinta osaa päivästä. Minua v*tuttaisi alkaa kaivelemaan sitä kännykkää aina kun haluan tsekata pelkästään ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kännykkä on aina mukana?
Teineillä on kännykkä aina mukana. Samoin teinitasoisilla.
Rannekello on status-symboli, ihan kuten lankapuhelinkin.
Vierailija kirjoitti:
Kännykkä ei ole kaikilla käteen kasvanut. Ei se ole aina mukana. Ei ole mitään ääliömäisempää kuin vaeltaa aina kaikkialla puhelin toisessa kädessä ja olla 50 % inva.
Rannekello on siitä hyvä, että kännykkäryöstäjät saa nykyään toisen ottamaan puhelimen esille kysymällä kelloa.
Vierailija kirjoitti:
Rannekello on status-symboli, ihan kuten lankapuhelinkin.
Varmaan vitsi, mutta tottahan se on. Lankapuhelimet ja puhelinosake on h-tin kallis ja kellokin voi maksaa monta sataa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005696316.html
Ei varmaan tämäkään kaveri tartte rannekelloa, kun näkee aina ajan kännykästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kännykkä ei ole kaikilla käteen kasvanut. Ei se ole aina mukana. Ei ole mitään ääliömäisempää kuin vaeltaa aina kaikkialla puhelin toisessa kädessä ja olla 50 % inva.
Miten olet tavoitettavissa? Miten sinuun saa yhteyden, jos kännykkä on puoli päivää jossakin laukkujen tms. pohjalla ja sinä vaan hörpit kahviossa kahvia?
Siis rannekellothan on nyt just in. Ne, jotka ajattelee rannekellojen olevan menneen talven lumia, niin ovat kyllä trendeistä jäljessä. Facebookin kelloharrastajien ryhmäkin on paisunut ihan valtavaksi ja monen nuoren lahjatoiveena on rannekello.
Miksi sen täytyisi välttämättä olla minkään 'symboli' ? Esim. minulle se on sananmukaisesti vain kätevä väline, josta näen aina ajan.
Missä sitten liikunkin se kulkee aina mukana, eikä sitä tarvitse ottaa edes esille, koska sehän on esillä koko ajan. Voiko siis kätevämpää tapaa katsoa aikaa enää ollakaan . En kyllä keksi.
Tietysti niille joilla se kännykkä on koko ajan esillä ja aina käsissä , voi olla eri juttu ja suotakoon se heille kaikin mokomin, mutta esim. minun minun kyllä täytyy tehdä käsilläni työtä ja pyöräilijänä joudun useinkin tarkistamaan aikaa, kun olen liikkeellä paikasta toiseen. (vai pitäikö pysäyttää pyörä risteykseen ,avata satulalaukku ja ottaa sieltä käsilaukku esille, avata se ja vielä vetoketju sen sisältä ottaa känny esille, ja todeta mielessään: "kappas vaan, sehän ei ole vielä puoli kolmeakaan, ehdinpä vielä hyvinkin...." )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet tavoitettavissa? Miten sinuun saa yhteyden, jos kännykkä on puoli päivää jossakin laukkujen tms. pohjalla ja sinä vaan hörpit kahviossa kahvia?
Ei minun kännykkääni ainakaan tule kuin harvat tärkeät puhelut joita tiedän odottaa, en harrasta mitään "mitä kuuluu"-höpöttelyjä ja lehtikauppiaat saa yrittää soitella niin paljon kuin lystäävät. Joten kännykkä on on siellä jossain syvällä suurimman osan ajasta.
Ei ole.