Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskauspahoinvointi

26.05.2018 |

Nyt kaikki neuvot ja apu raskauspahoinvointiin ja väsymykseen. Kannattaako oksentaa ellei IHAN väkisin tuu? Mietin, et jos joka päivä lentää oksennus niin miten sitä jaksaa enää mitään tehdä jos ruokaa/nesteitä ei niin paljoa pysy sisällä. Kyllä oksentamisesta parempi olo on hetkeksi tullu, mutta on se vaan kamalaa silti. Tää on hirveää pyöriä tän oksetusolon kans pitkin päivää... Eikä pysty edes paljoa syödäkkään..

Lisäksi en meinaa jaksaa enää nousta sängystä ylös. Kaikki perusasiat tuntuu niin raskailta fyysisesti. Alkaa oikeastaan masentavaa jo, vaikka tätä ei oo vielä kauaa kestänyt, mutta pelkään, että tulee kestämään...

Miten te ootte pärjännyt, joilla pahoinvointi kestänyt tyyliin koko raskausajan? :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helkkari, luin että raiskauspahoinvointi. :))

Vierailija
2/14 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin lapsen parasta. Oli helvettiä asua vessanpöntössä kun mies veti safkaa hyvällä omatunnolla, mutta elämä on. Nillitin siitä pahoinvoinnista mikä oli kyllä keskivertoa pahempi siihen asti kunnes tutustuin muijaan joka asu raskausajan sairaalassa ja jonka vatsalaukku ja ruokatorvi meni ihan paskaks pahoinvoinnintakia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/14 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aattelin lapsen parasta. Oli helvettiä asua vessanpöntössä kun mies veti safkaa hyvällä omatunnolla, mutta elämä on. Nillitin siitä pahoinvoinnista mikä oli kyllä keskivertoa pahempi siihen asti kunnes tutustuin muijaan joka asu raskausajan sairaalassa ja jonka vatsalaukku ja ruokatorvi meni ihan paskaks pahoinvoinnintakia.

Hui! No mä en vielä ainakaan oo jatkuvasti oksentanu, ku pystyn vähän pidätellä.. muuten oksentasin joka välissä. Ääh... Viime raskaudessa ei ollut läheskään näin voimakkaat oireet.

Vierailija
4/14 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele pakko oksentamista. Ota raskausvitamiinit ennen nukkumaan menoa, syö pieniä annoksia pitkin päivää niin ettei maha ehdi olla kokonaan tyhjä ja osta sea band rannekkeet. Jotkut sanoo ettei ne toimi mutta oli mun pelastus. Vei aikansa löytää se oikea kohta niille mulla mutta sen kun löysi niin ah autuutta. Nimim. 24/7 pahoinvoiva mutta harvoin oksentava.

5/14 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele pakko oksentamista. Ota raskausvitamiinit ennen nukkumaan menoa, syö pieniä annoksia pitkin päivää niin ettei maha ehdi olla kokonaan tyhjä ja osta sea band rannekkeet. Jotkut sanoo ettei ne toimi mutta oli mun pelastus. Vei aikansa löytää se oikea kohta niille mulla mutta sen kun löysi niin ah autuutta. Nimim. 24/7 pahoinvoiva mutta harvoin oksentava.

Mulla meinaa olla sekin ongelma, ettei pysty nukkumaan, ku on nii pahoinvoiva olo. Pitää harkita tuota Sea bandia, jos tää vielä kaua jatkuu.

Vierailija
6/14 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko bulimikko kun haluat väkisin oksentaa?

Vierailija
7/14 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi kun vain välttelin ruokia, joista tuli pahaolo. No niitähän oli vaikka kuinka paljon, mutta se oli kuitenkin onneksi vain pieni aika elämästäni syödä rajoitetusti. Toki eria sia, jos kaikki oksettaa ym.

Heti ruuan jälkeen oli pakko päästä pitkälleni. Muuten tuli oksennus, eli söin vain kotona.

Itse siis oksensin vielä synnyttäessä sairaalassakin. Niin ja nuo rannekkeet ovat hyvät tuohon.

8/14 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkotin tuossa aloituksessa, että kannattaako oksentaa jos ei ihan automaattisesti tuu. Eli toisin sanoen kannattaako enemmänkin pidätellä jonkun verran. Ku mulla on sellanen homma, et oksennus tulis helposti jos menis vaan pöntön ylle seisomaan ja tekis mieli joka välissä oksentaa, mut pelkään et meen heikkoon kuntoon, ku muutenkin tärisen ja oon heikkona yhdenkin oksentamisesta jälkeen.

9/14 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi kun vain välttelin ruokia, joista tuli pahaolo. No niitähän oli vaikka kuinka paljon, mutta se oli kuitenkin onneksi vain pieni aika elämästäni syödä rajoitetusti. Toki eria sia, jos kaikki oksettaa ym.

Heti ruuan jälkeen oli pakko päästä pitkälleni. Muuten tuli oksennus, eli söin vain kotona.

Itse siis oksensin vielä synnyttäessä sairaalassakin. Niin ja nuo rannekkeet ovat hyvät tuohon.

Mulla tällä hetkellä meinaa vähän kaikki oksettaa. Kaikki nesteetki.. ehkä vissy ja vesi menee. Ja maata pitäis kokoajan. Jotain oon saanu välillä syötyä mut senkin jälkeen kiire sänkyy ja alkaa oksettaa. :(

Vierailija
10/14 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2271 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkotin tuossa aloituksessa, että kannattaako oksentaa jos ei ihan automaattisesti tuu. Eli toisin sanoen kannattaako enemmänkin pidätellä jonkun verran. Ku mulla on sellanen homma, et oksennus tulis helposti jos menis vaan pöntön ylle seisomaan ja tekis mieli joka välissä oksentaa, mut pelkään et meen heikkoon kuntoon, ku muutenkin tärisen ja oon heikkona yhdenkin oksentamisesta jälkeen.

Ei kannata oksentaa tietoisesti paremman olon toivossa. Varsinkin jos ruoka ei edes maistu, on vaarana olon huononeminen pitkällä tähtäimellä, kun ravintoa ja nesteitä ei tule nautittua riittävästi oksennetun tilalle.

Vierailija
11/14 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin paljon hedelmiä, suolaisia ranskalaisia ja join vettä ja tuoremehuja. Lisäksi otin aina täyteen mahaan äitiysvitamiineja sekä lisärautaa. Muuten yksinkertaisesti makasin paikallani, koska ei vaan kyennyt mihinkään. Tajusin vasta raskauden jälkeen, että olisin kuulunut osastolle. 

Vierailija
12/14 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan koitin välttää kaikkea ja kaikkia. Mua oksetti miehenekin tuoksu ( ominais) mistä olin aiemmin toki tykännyt.

Ainut mitä pystyi syömään oli mannapuuro.

Ei voinut muuta kuin olla vessassa ja toivoa että oksu tulee. 3 kk 5 päivää ja loppui kuin seinään. Mut riitti, en enää halua koskaan olla raskaana.

13/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2271 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata oksentaa tietoisesti paremman olon toivossa. Varsinkin jos ruoka ei edes maistu, on vaarana olon huononeminen pitkällä tähtäimellä, kun ravintoa ja nesteitä ei tule nautittua riittävästi oksennetun tilalle.

Tätä juuri mietinkin. Eli jatkan pidättelyä, paitsi jos liian pahaa alkaa tekee...

14/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin paljon hedelmiä, suolaisia ranskalaisia ja join vettä ja tuoremehuja. Lisäksi otin aina täyteen mahaan äitiysvitamiineja sekä lisärautaa. Muuten yksinkertaisesti makasin paikallani, koska ei vaan kyennyt mihinkään. Tajusin vasta raskauden jälkeen, että olisin kuulunut osastolle. 

Kauanko sulla tuo tilanne kesti? Mistä ajattelit, että olisit kuulut osastolle?