Teini pyytää 2000 euroa uusiin vaatteisiin
Ei tarkalleen sanonut mitä vaatteita haluaa, mutta laukku maksaisi ainakin yli 500 euroa.
Kommentit (41)
Joo kannattaa vaan ottaa lainaa. Lapsen kuuluu saada kaikki mitä se vaan osaa pyytää! Isona siitä tulee sitten hyväkäytöksinen aikuinen, joka osaa käyttää rahaa järkevästi ja kunnioittaa vanhempiaan.
Sinun kannattaa uhriutua ja hukkua lainoihin niin tulos on vielä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu,jos ei sinulla ole antaa 2000e,ota toki pikavippejä ja opeta lapsellesikin samat tavat.
Onnea valisemallenne tielle.Teini ei tiedä että käytän pikavippipalveluja, mutta sillä kustannan aika ison osan elämästä.
ap
Tuskin sitten saat enää lisää rahaa mistään. Mut sait ihmiset vastailemaan sun jutuille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sellainen asia josta itse raportoisin nettiin. Sanoisin vaan teinille että pyytää saa, mutta rahaa ei tipu.
Entä jos ottaa lainaa 2000 euroa ja maksaa vaikka 200€/kk takaisin? Haluaisin kuitenkin, että teini on iloinen.
ap
Kuulostaa järkevältä. Ota vähän itsellekkin hummausrahaa kun kuitenkin tarviit.
Lapsen parasta tässä haluaisin ajatella, en itseni.
ap
Ei ole lapsen parasta opettaa sitä elintasoon jota se ei pysty omilla tuloillaan ylläpitämään. Noin siitä saa luottotietonsa menettäneen ylivelkaantuneen parikymppisen. En haluaisi olla vastuussa oman lapsen luottotietojen menetyksestä.
Lopeta trollaaminen.
Just joo, silmät pyörivät päässäni lukiessani tätä kommenttia. Luuletko tosiaan, että voisin käyttää pikavippipalveluja, jos olisin luottotiedoton? Taitaa tulla shokkina, mutta tuhansien eurojen pikavipeissä ei ole mitään vikaa, kunhan ne maksaa takaisin.
Te kritisoitte minua aivan väärin perustein. Tämä on nettikiusaamista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sellainen asia josta itse raportoisin nettiin. Sanoisin vaan teinille että pyytää saa, mutta rahaa ei tipu.
Entä jos ottaa lainaa 2000 euroa ja maksaa vaikka 200€/kk takaisin? Haluaisin kuitenkin, että teini on iloinen.
ap
Seuraavalla kerralla hän tulee iloiseksi vain autosta, omakotitalosta ja maailmanympärimatkasta.
Noh.. listalla on ostaa hänelle auto, kunhan käy autokoulun ja saa kortin muutaman vuoden päästä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Oletko ihan tyhmä? Joku realiteetti pitäs sinunki järkeen saada.
Vierailija kirjoitti:
Joo kannattaa vaan ottaa lainaa. Lapsen kuuluu saada kaikki mitä se vaan osaa pyytää! Isona siitä tulee sitten hyväkäytöksinen aikuinen, joka osaa käyttää rahaa järkevästi ja kunnioittaa vanhempiaan.
Sinun kannattaa uhriutua ja hukkua lainoihin niin tulos on vielä parempi.
Aika huvittavaa, että te toivoisitte että minä olisin sellainen vanhempi, joka ei osaa hallita rahankäyttöään ja on luottotiedoton. Taidatte itse olla pikavippipalvelujen uhreja... Itse olen tuon vastakohta sataprosenttisesti ja maksan aina kaikki lainat takaisin, joskus ajallaan joskus hieman myöhemmin korkojen kera. Olen vastuullinen ihminen joka ymmärtää, että raha ei kasva puussa. Tarkoitus on vain saada teinille mitä hän haluaa välittömästi, eikä masentaa häntä millään odotusajoilla.
Te ylireagoitte ja kiusaatte minua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu,jos ei sinulla ole antaa 2000e,ota toki pikavippejä ja opeta lapsellesikin samat tavat.
Onnea valisemallenne tielle.Teini ei tiedä että käytän pikavippipalveluja, mutta sillä kustannan aika ison osan elämästä.
ap
Tuskin sitten saat enää lisää rahaa mistään. Mut sait ihmiset vastailemaan sun jutuille
Hyvä vitsi. Minulla on toki luottotiedot 100% kunnossa.
ap
Teini kokeilee rajojansa ja vaikuttaa siltä, ettei niitä rajoja tosiaankaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetäisin räkänaurut ja lättäisin käteen esitteen, jossa kerrotaan mainoksenjakelijan töistä.
Voi tienata itse sen luksuslaukkurahansa, samalla oppia vähän elämän realiteetteja.
Luksuslaukku? 500e?
Okei, 500e on paljon rahaa, mutta laukku joka maksaa 500e ei ole mikään luksuslaukku.
Ei ehkä sinulle. Minulle vähävaraiselle se on luksusta saada kallis laukku, joka on juuri sellainen unelmieni laukku. Joten luksuslaukku se minulle olisi.
Tekisi mieli vastata tähän, kertoa pitkästi ja perustellusti miksi ei kannata.Mutta väistämättä kun viestiketjua lukee, tajuaa, ettei akaansa kannata haaskata.
Vierailija kirjoitti:
Teini kokeilee rajojansa ja vaikuttaa siltä, ettei niitä rajoja tosiaankaan ole.
On niitä rajoja, mutta teen sen mitä voin lapseni eteen.
ap
Ja jos teini saa rahat, ensiviikolla se on käsi ojossa uudelleen kun kaapissa ei ole MITÄÄN päällelaitettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teini pyytää 2000 euroa uusiin vaatteisiin
Ei tarkalleen sanonut mitä vaatteita haluaa, mutta laukku maksaisi ainakin yli 500 euroa.
En antaisi vaikka pyytäisi 100 euroa. Jos haluaa uusia vaatteita, niin tienatkoon itse onat rahansa ja ostakoon niilla. Siihen asti saa kelvata ne vaatteet mitä on joskus ostettu.
Tää nyt on aivan paska tapa olla vanhempi. Tottakai lapselle ostetaan vaatteita, mutta ei nyt ehkä ihan tämän provoaloituksen mittasuhteissa. Lisäksi nuorten (ja aikuistenkin) voi olla todella vaikeaa löytää töitä, kun tarjolla on lähinnä ihmisten häiriköintiä. En ikinä pakottaisi, tai edes antaisi, lapseni mennä esimerkiksi puhelinmyyjäksi tai mainostenjakajaksi.
Oma isäni sanoi aikoinaan fiksusti, että hän saattaa olla muissa asioissa pihi, mutta tämä perhe ei ryysyissä kulje. Minulla sama ajatusmaailma.
Arvostin hyvää provoa.
Mielestäni lainaa kannattaa ottaa kymppitonni, niin on rahaa lapsen seuraavaa pyyntöä varten.
-7/5
kukaan lapsi/teini ei oo niin idiootti päästään että kehtaa kysyä tollasta summaa vaikka todellisuudessa niitä juttuja haluaiskin ostaa
LOL. 2000e vaatteisiin. Sitten teini lähtee ekaa kertaa kännäämään ja laukku tyyliin pöllitään.
Tiedän että on provo mutta pakko silti vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Aluksi ajattelin tätä vitsinä, mutta tarkemmin ajatellen nykymenoa katsellen alkoi pelottaa, että taidatkin olla ihan oikeasti tosissasi...
Näin niitä äärimmäisen itsekkäitä narsistisia prinsessoja syntyy kun vanhemmat eivät ota minkäänlaista vastuuta.
Minulta kun pyysi 500€ uuteen takkiin niin päästin paskaisen naurun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetäisin räkänaurut ja lättäisin käteen esitteen, jossa kerrotaan mainoksenjakelijan töistä.
Voi tienata itse sen luksuslaukkurahansa, samalla oppia vähän elämän realiteetteja.
Luksuslaukku? 500e?
Okei, 500e on paljon rahaa, mutta laukku joka maksaa 500e ei ole mikään luksuslaukku.
No minulle on, koska en todellakaan laittaisi viittäsataa johonkin helvetin käsiveskaan.
Teini ei tiedä että käytän pikavippipalveluja, mutta sillä kustannan aika ison osan elämästä.
ap