Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Nyt sait halvan mekon" sanoo myyjä kassalla. Mitä ajattelisit?

Vierailija
26.05.2018 |

Ostin kauniin ja laadukkaan mekon alennushintaan kalliista vaateliikkeestä. Myyjä sanoi kassalla otsikon lauseen. Mitä sinä ajattelisit? Miten ymmärtäisit? Myyjä ei sanonut muuta paitsi kiitos, heippa jne. Olen kolmekymppinen nainen ja pukeudun normaalisti ja perussiististi.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ristus mitä ylianalysointia. Vain naiset kykenevät tähän.

Myyjä tarkoitti, että teit hyvän löydän ja sait mekon edulliseen hintaan.

Lopeta jo.

Vierailija
22/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa, että on olemassa ihmisiä, jotka etsivät tuollaisesta jotain negatiivista tai muuta piilomerkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ristus mitä ylianalysointia. Vain naiset kykenevät tähän.

Myyjä tarkoitti, että teit hyvän löydän ja sait mekon edulliseen hintaan.

Lopeta jo.

Kyllä normaali nainen ihmettelee ja kummeksuu tuollaista aivan samalla tavalla kuin mieskin.

Vierailija
24/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sain hyvän mekon halvalla. Hyvät kaupat tein. Kun ostin asunnon, pankissa sanottiin, että halvalla sait hyvän asunnon. Ihan erikseen mainitsivat kuinka hyvät kaupat tein. Ja todellakin tein.

Vierailija
25/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni aika hyvä pikku puheissa, pitäisikö alkaa pohtia, mitäpä tuo ajattelee kun sanon, onpa sinulla kiva paita, sinun on lapsesi on niin mukava, kotisi on hyvällä paikalla.

Vierailija
26/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan vähän ylitulkinnut tuota kommenttia? Tuskinpa myyjällä oli mitään muuta mielessä kuin hyvällä tarjouksella saamasi mekko. Halusi vain höpöttää jotain kyseisessä tilanteessa.

Millä tavalla oletat minun ylitulkinneen kommenttia? Kysyin siksi, että minusta myyjä halusi vain sanoa jotain tuttavallista, mutta mukana olleen äitini mielestä hän vinoili. Ajattelin kysyä, mitä mieltä ihmiset noin yleensä olisivat kommentista, miten tulkitsisivat jne. Vastausten perusteella valtaosa ajattelee siis minun olleen oikeassa ja äitini ylitulkinneen ja nähneen tilanteessa tarpeettomasti jotain negatiivista.

AP

Vierailija
27/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko todella olla, että ap kuvittelee jotenkin nostavansa itseään kertomalla, että osti mekon kalliista liikkeestä, ja ottaa sitten itseensä, kun myyjä sanoo, että se oli halpa?

Vierailija
28/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko oli sysiruma ja myyjä oli vaan iloissaan kun joku osti sen

Vierailija
29/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinan opetus on teille arvon kassatyöntekijät että älkää puhuko mitään. Joku saattaa pahoittaa mielensä.

Vierailija
30/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarinan opetus on teille arvon kassatyöntekijät että älkää puhuko mitään. Joku saattaa pahoittaa mielensä.

Höpsis. Kyllä saa rupatella minun puolestani.

AP

Vierailija
31/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun psykologin arvio olisi hyvä saada tähän ketjuun. Siis siitä, mitä tarkoittaa, jos joku tulkitsee asian negatiivisesti.

Vierailija
32/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tökerösti sanottu myyjältä, mutta ei luultavasti tarkoittanut mitään pahaa.

Vierailija
33/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin kauniin ja laadukkaan mekon alennushintaan kalliista vaateliikkeestä. Myyjä sanoi kassalla otsikon lauseen. Mitä sinä ajattelisit? Miten ymmärtäisit? Myyjä ei sanonut muuta paitsi kiitos, heippa jne. Olen kolmekymppinen nainen ja pukeudun normaalisti ja perussiististi.

Ottaisin selkeänä vittuiluna. Vihjaa että nyt sinäkin luuseri köyhä onnistuit kerrankin löytämään jotain nättiä kun on jäännöserä mennyt aleen. Normaalit ihmiset toki ostavat täydellä hinnalla.

Vaikea tuota on muunakaan nähdä.

Et voi olla tosissasi. Millainen ihminen ajattelee noin!

Olen tosissani ja todellakin minusta myyjän viesti oli täysin selvästi tuo. "Halpa" on negatiivinen sana jolla on ikävä kaiku. Jos myyjä olisi halunnut oikeasti olla ystävällinen, olisi sanonut esim. "Nyt teit onnistuneen löydön"; "Nyt sait edullisen mekon"; "Tämä on tosi kaunis mekko ja nyt sait hyvään hintaankin" tms.

Aloittaja on meistä ainoa joka oli paikalla tilanteessa ja näki myyjän asenteen ja äänensävyn, ja selvästi hänelle on tullut samat fiilikset koska muuten ei miettisi asiaa enää ja kyselisi muiden näkemystä.

Vierailija
34/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan vähän ylitulkinnut tuota kommenttia? Tuskinpa myyjällä oli mitään muuta mielessä kuin hyvällä tarjouksella saamasi mekko. Halusi vain höpöttää jotain kyseisessä tilanteessa.

Millä tavalla oletat minun ylitulkinneen kommenttia? Kysyin siksi, että minusta myyjä halusi vain sanoa jotain tuttavallista, mutta mukana olleen äitini mielestä hän vinoili. Ajattelin kysyä, mitä mieltä ihmiset noin yleensä olisivat kommentista, miten tulkitsisivat jne. Vastausten perusteella valtaosa ajattelee siis minun olleen oikeassa ja äitini ylitulkinneen ja nähneen tilanteessa tarpeettomasti jotain negatiivista.

AP

Minusta tuo kertoo enemmän äidistäsi.

Vierailija
35/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Äitisi tajusi myyjän tarkoituksen sinua paremmin.

Vierailija
36/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin selkeänä vittuiluna. Vihjaa että nyt sinäkin luuseri köyhä onnistuit kerrankin löytämään jotain nättiä kun on jäännöserä mennyt aleen. Normaalit ihmiset toki ostavat täydellä hinnalla.

Olen tosissani ja todellakin minusta myyjän viesti oli täysin selvästi tuo. "Halpa" on negatiivinen sana jolla on ikävä kaiku. Jos myyjä olisi halunnut oikeasti olla ystävällinen, olisi sanonut esim. "Nyt teit onnistuneen löydön"; "Nyt sait edullisen mekon"; "Tämä on tosi kaunis mekko ja nyt sait hyvään hintaankin" tms.

Aloittaja on meistä ainoa joka oli paikalla tilanteessa ja näki myyjän asenteen ja äänensävyn, ja selvästi hänelle on tullut samat fiilikset koska muuten ei miettisi asiaa enää ja kyselisi muiden näkemystä.

Etkö lukenut, mitä ap sanoi? Kyse on hänen äidistään.

Vierailija
37/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Äitisi tajusi myyjän tarkoituksen sinua paremmin.

Ei, vaan ap:n äiti on vaikea ihminen.

Vierailija
38/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n äiti varmaan myös miettii aina, mitä naapurit sanovat, ja ettei saa tulla missään huomatuksi, ettei kukaan kuvittele että kuvittelee itsestään liikoja.

Vierailija
39/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö lukenut, mitä ap sanoi? Kyse on hänen äidistään.

AP teki tuon lisäyksen sillä välin kun olin itse kirjoittamassa viestiäni joten näin sen vasta jälkikäteen. Itse asiahan ei tästä muuksi muutu; henkilö joka oli itse paikalla tilanteessa koki myyjän kommentin negatiivisena.

Vierailija
40/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä kun noin sanoo niin mekko jotenkin ”rumentuu” halvaksi lumpuksi. Hassua ehkä mutta itse en pitäisi siitä että noin sanottaisiin.